Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-03-28@14:50:25 GMT

دولت زمان تعیین تکلیف هفت‌تپه را اعلام کرد

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۸۵۶۸۹

دولت زمان تعیین تکلیف هفت‌تپه را اعلام کرد

رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفت: دوشنه هفته آتی در جلسه‌ای با حضور معاون اول رئیس‌جمهور در مورد مجتمع هفت‌تپه تصمیم‌گیری خواهد شد.

به گزارش مشرق به نقل از صدا و سیما، جلسه بررسی مشکلات کارگران مجتمع کشت و صنعت هفت تپه بعد از ظهر دیروز در نشستی به ریاست علی نیکزاد، نایب رئیس مجلس و با حضور ۱۰ تن از نمایندگان کارگران مجتمع هفت تپه و همچنین رئیس سازمان خصوصی سازی، تعدادی از نمایندگان و مسئولین دستگاه‌های ذیربط برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: جزییات نشست بررسی مشکلات کارگران هفت تپه هفت تپه را از مدیر دادگاهی پس بگیرید

در این جلسه نمایندگان کارگران هفت تپه؛ لغو خصوصی سازی این مجتمع و جلوگیری از اقدامات مشابه در آینده، لزوم نظارت دقیق دستگاه‌های متولی بر روند خصوصی سازی، بازگشت به کار کارگران اخراجی، پرداخت حقوق معوقه و همچنین تمدید بیمه تأمین اجتماعی کارگران این مجتمع را از جمله خواسته‌های اصلی کارگران معترض عنوان کردند.

علیرضا صالحی، رئیس سازمان خصوصی‌سازی در این نشست گفت: دوشنبه هفته آینده در جلسه‌ای با حضور معاون اول رئیس جمهور موضوع مجتمع هفت تپه با قید فوریت بررسی و قطعاً دوشنبه آتی در این باره تصمیم گیری خواهد شد.

*تمدید بیمه کارگران تا پایان سال

نایب رئیس مجلس نیز در پایان این جلسه ۳ ساعته، تصریح کرد: علاوه بر پیگیری این موضوع در سطح معاون اول رئیس جمهور در هفته آتی مقرر شد که بیمه تأمین اجتماعی تمامی کارگران تا پایان سال تمدید شود.

وی با اشاره به زمان کشت یک ماهه نیشکر در اواخر مرداد ماه، افزود: استاندار خوزستان وظیفه دارد مدیریت زمان کشت را بر عهده گیرد و آقای کتب عمیر (نماینده مردم شوش) نیز موظف است تا هفته آتی با تهیه لیست کارگران، دفترچه تأمین اجتماعی آنها را تا پایان سال تمدید کند.

نایب رئیس دوم مجلس گفت: چهارشنبه هفته آتی جلسه دومین جلسه پیگیری حقوق کارگران هفت تپه را برگزار می‌کنیم، رئیس سازمان خصوصی‌سازی باید تا آن زمان موضوع اهلیت یا عدم اهلیت در واگذاری مجتمع کشت و صنعت هفت تپه را به مجلس اعلام کند.

نیکزاد افزود: آقای بابایی، رئیس فراکسیون کارگری مجلس نیز پیگیری‌های لازم در تأمین و اختصاص منابع، برای پرداخت علی الحساب حقوق معوقه کارگران این مجتمع از وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی را بر عهده دارد.

گفتنی است، هفته گذشته و به دنبال طرح شکایت کارگران مجتمع کشت و صنعت هفت تپه در کمیسیون اصل نود قانون اساسی مجلس، ۳ تن از نمایندگان تهران عضو این کمیسیون در سفری به شوش مطالبات کارگران را پیگیری کردند که در نهایت منجر به برگزاری این نشست شد.

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا انفجار بیروت قرارداد ایران و چین سازمان خصوصی سازی خوزستان علیرضا صالحی مجلس مجلس یازدهم هفت تپه شرکت نیشکر هفت تپه مجتمع کشت رئیس سازمان خصوصی سازی هفته آتی هفت تپه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۵۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر مهم برای کارمندان؛ زمان اجرای افزایش حقوق اعلام شد

داود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه امروز گفت: درباره بار مالی بودجه و خلق نقدینگی و اختلاف بین مجلس و دولت، ما در مرحله رسیدگی بودجه در مجلس اختلاف نظر‌هایی داشتیم، ولی نهایتاً آنچه ابلاغ شد متن مورد توافق دولت و مجلس است و آنچه که هم‌اکنون به صورت قانون بودجه ۱۴۰۳ ابلاغ شد نظرات دولت را به شکل حداکثری تامین کرده است.

به گزارش اطلاعات آنلاین، امروز آیین نامه مهم بودجه ۱۴۰۳ یعنی حقوق و دستمزد در هیئت دولت تصویب شد.

بودجه‌ای که دولت ارائه کرده فاقد کسری بودجه و قابل اجرا است و کسری بودجه پنهان عملا در قانون بودجه ۱۴۰۳ وجود ندارد و مطمئن هستیم که این قانون امسال بسیار راحت‌تر از سال‌های گذشته اجرایی خواهد شد.

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت پس از جلسه هیات دولت: رئیس جمهور با توجه به شعار سال که مقام معظم رهبری اعلام کردند همه وزارتخانه‌ها را مکلف کردند که برنامه‌ها خود را برای تحقق شعار سال ارائه کنند.

با توجه به ابلاغ قانون بودجه ۱۴۰۳ در روز‌های پایانی سال در این جلسه هیئت دولت ضوابط حقوق و دستمزد امروز مورد رسیدگی فوری قرار گرفت و به تصویب رسید و ابلاغ خواهد شد.

ضوابط اجرایی حقوق و دستمزد را از همین فروردین ماه اجرایی می‌کنیم.

دیگر خبرها

  • بالاخره دولت تسلیم شد؛ آپشن طلایی به حقوق کارگران اضافه شد / متناسب‌سازی حقوق‌ها با تورم ۴۵ درصد
  • زمان اجرای افزایش حقوق کارمندان اعلام شد
  • خبر مهم برای کارمندان؛ زمان اجرای افزایش حقوق اعلام شد
  • فروش ۵۰ میلیاردی خودروها و موتورسیکلت‌های توقیفی در سمنان
  •  ارائه لایحه پیشنهادی اصلاح ​موادی از قانون کار برای تعیین مزد کارگران 
  • فرمول تعیین دستمزد ۱۴۰۳ اعلام شد/ میزان دقیق افزایش حقوق کارگران چقدر است؟
  • راه حل تازه عضو حزب موتلفه برای رسیدن به جهش تولید/ از دلال‌ها بیشتر مالیات بگیرید
  • برای تحقق شعار سال، باید مالیات‌های سنگین از دلالی و واسطه گری اخذ شود
  • اقبال شاکری: قانون نهضت ملی مسکن مختص به یک دولت و مجلس خاص نیست !/ هیچ اقدام بلندمدت در مورد مسکن اجاره‌ای انجام نشده + فیلم
  • اقبال شاکری : قانون نهضت ملی مسکن، مختص به یک دولت یا مجلس خاص نیست ! / هیچ اقدامی در مورد مسکن اجاره‌ای بلندمدت انجام نشده است + فیلم