Web Analytics Made Easy - Statcounter

تشکیل کارگروه ساماندهی مد و لباس، برخورد با فروشندگان البسه منقش به نمادهای غیر اسلامی و نامتعارف، افزایش حمایت‌ها از تولیدکنندگان البسه اسلامی، بررسی مشکلات پارک‌ بانوان، تشدید نظارت بر ورزش‌های صبحگاهی و تشدید مبارزه با هنجارشکنی در سطح پارک‌ها از جمله مباحث مطرح شده در جلسه اصلاح وضعیت فرهنگی استان بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، ظهر امروز جلسه پیگیری اصلاح وضعیت فرهنگی استان در محل استانداری چهارمحال و بختیاری نشکیل شد.

تشکیل کارگروه ساماندهی مد و لباس، برخورد با فروشندگان البسه منقش به نمادهای غیر اسلامی و نامتعارف، افزایش حمایت‌ها از تولیدکنندگان البسه اسلامی، بررسی مشکلات پارک‌ بانوان، تشدید نظارت بر ورزش‌های صبحگاهی و تشدید مبارزه با هنجارشکنی در سطح پارک‌ها از جمله مباحث مطرح شده در این جلسه بود.

لزوم تشکیل کارگروه برای مبارزه با فروش البسه نامتعارف

ابتدای جلسه جعفر مردانی گفت: 23 دستگاه متولی حجاب و عفاف در استان وجود دارد اما متاسفانه شاهد اقدام موثر و عملی در خصوص اصلاح وضعیت پوشاک در استان نبوده‌ایم که پیگیری و تلاش بیشتر متولیان امر را خواستاریم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: لازم است کارگروهی برای پیگیری اصلاح وضعیت البسه و پوشاک تا جلسه بعدی با حضور نمایندگان استانداری، صدا و سیما، سازمان صنعت، معدن و تجارت، آموزش‌و پرورش، فنی و حرفه، دانشگاه، دادگستری، معاونت پیشگیری نیروی انتظامی، حوزه‌های علمیه، امور بانوان استانداری و سازمان فرهنگ و ارشاد اسلامی ایجاد و تا زمان برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی استان اقدامات این کارگروه گزارش داده شود.

وی تصریح کرد: باید نظارت‌ها از سوی سازمان صمت و اماکن عمومی نیروی انتظامی روی فروشندگان البسه و پوشاک تشدید شود و البسه منقش به علائم نامتعارف همانند علائم شیطان‌پرستی و همجنس‌گرایی جمع‌آوری و با اصناف متخلف برخورد قاطع صورت پذیرد.

تهیه شیوه‌نامه برای سامان دادن به رفتینگ

مردانی در خصوص فعالیت‌ رفتینگ در شهرستان سامان خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از مشاهده هنجارشکنی در این ورزش پر طرفدار لازم است شیوه‌نامه تهیه و به متولیان برگزاری این ورزش ابلاغ شده و بر اساس این شیوه‌نامه نظارت‌ها بر فعالیت آن‌ها صورت پذیرد.

وی در خصوص وضعیت فرهنگی پارک‌های سطح استان بیان کرد: اصلاح وضعیت فرهنگی پارک‌ها دارای وجوه اخلاقی و اجتماعی است که برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلند مدت برای این موضوع باید چیده شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار تاکید کرد: نباید شاهد اختلاط زن و مرد در پارک‌ها و ورزش‌های صبحگاهی باشیم که این موضوع افزایش کنترل، مدیریت و نظارت را می‌طلبد و همه متولیان فرهنگی برای ایجاد فضایی آرامش‌بخش و اسلامی در پارک‌ها باید تلاش کنند.

وی در خصوص پارک بانوان شهرکرد خاطرنشان کرد: باید پارک بانوان را مصداقی برای برطرف ‌شدن مشکلات کل پارک‌های سطح استان در نظر بگیریم و برای ایجاد محیطی امن برای بانوان تمام تلاشمان را به کار بندیم.

حجاب و عفاف اقدام جهادی می‌طلبد

در ادامه حجت‌الاسلام ابوالفضل احمدی تاکید کرد: نظارت‌ها در خصوص وضعیت حجاب و عفاف مکفی و موثر نبوده و برای اصلاح این وضعیت عزمی جزم و تلاشی جهادی لازم است.

معاون مطالبه‌گری ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان ادامه داد: در مسئله کنترل و برخورد با هنجارشکنان اگر در بعضی موارد قانونی تعریف نشده باید از نمایندگان مطالبه‌گری کرد و پیگیر موضوع بود.

وی تصریح کرد: کم‌کاری همه اقشار از جمله روحانیت و مجموعه‌های متولی فرهنگ باید با سرعت و جدیت جبران شود و آمارهایی که ارائه می‌شود واقعی و برگرفته از کف میدان و جامعه باشد که نظارت دقیق و کارشناسانه را می‌طلبد.

در پایان حمید کریمی اظهار داشت: 23 بند شیوه‌نامه برای فعالیت رفتینگ‌ها و مقابله با هنجارشکنی در این ورزش ایجاد شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: برای ایجاد ساحل‌های مناسب و رفع مشکلات و موانع فرهنگی در این ورزش اقداماتی صورت خواهد گرفت و برنامه‌ریزی‌هایی شده است اما همکاری و همیاری همه دستگاه‌ها را در این امر مهم خواستاریم.

انتهای پیام/68033

منبع: فارس

کلیدواژه: فرهنگ بانوان ورزش ساماندهی معاون استاندار چهارمحال و بختیاری وضعیت فرهنگی اصلاح وضعیت شیوه نامه پارک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۵۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین پارک ورزش‌محور در کرمان افتتاح می‌شود

رئیس هیئت همگانی شهرستان کرمان گفت: اولین پارک ورزش‌محور با رویکرد توسعه فعالیت بدنی و نشاط اجتماعی در گروه‌های مختلف جامعه با همکاری شورای اسلامی شهر و اداره ورزش و جوانان افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط‌عمومی هیئت ورزش‌های همگانی شهرستان کرمان، روح‌الله مطهری در نشست مشترک با جمعی از مدیران و ورزشکاران با بیان اینکه نخستین پارک ورزش‌محور با رویکرد توسعه فعالیت بدنی و نشاط اجتماعی در گروه‌های مختلف جامعه با همکاری شورای اسلامی شهر و اداره ورزش و جوانان افتتاح می‌شود، اظهار کرد: طرح اولیه ساماندهی ورزش روزانه در بوستان‌های شهر با هماهنگی‌ها و اخذ مجوزهای لازم از سازمان‌های ذی‌ربط اجرا شد.

وی افزود: در مرحله دوم طرح، ورزش‌محور شدن بوستان‌ها در دستور کار قرار دارد که به منظور حمایت همه‌جانبه از مربیان فعالی است که زیر نظر هیئت شهرستان کرمان برای توسعه و پیشبرد اهداف ورزشی هیئت فعالیت می‌کنند.

رئیس هیئت همگانی شهرستان کرمان عنوان کرد: امیدواریم با حمایت و همکاری مسئولان بتوانیم برنامه‌های مدنظر را برای ایجاد محیطی سالم و قانونمند در راستای پیشبرد همگانی کردن ورزش برای عموم مردم و افزایش مشارکت گروه‌های مختلف جامعه فراهم کنیم.

اداره ورزش و جوانان از راه‌اندازی اولین پارک ورزش‌محور حمایت می‌کند

میثم پاریزی، رئیس اداره کل ورزش و جوانان نیز با تشکر از عملکرد هیئت ورزش‌های همگانی شهرستان کرمان گفت: جامعه ما نیاز به نشاط و شادابی دارد و هیئت ورزش‌های همگانی گروه‌های مختلف را پوشش می‌دهد.

وی افزود: در همین راستا اداره کل ورزش و جوانان حمایت خود را برای ایجاد اولین پارک ورزش‌محور با رویکرد توسعه فعالیت بدنی و نشاط اجتماعی اعلام می‌کند.

محمدرضا کمساری، نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر کرمان نیز با تشکر از مدیرکل اداره ورزش و جوانان برای کسب افتخارات ارزشمند ورزش کرمان در سطح ملی و بین‌المللی، از رئیس هیئت همگانی شهرستان کرمان هم به منظور ارائه عملکرد نتیجه‌بخش تقدیر کرد.

وی بیان کرد: کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر متولی ورزش است و ضمن تعامل با شهرداری برای ایمن‌سازی، بهسازی و ایجاد فضای ورزشی در بوستان‌ها و تعامل با اداره ورزش و جوانان برای معرفی و الگوسازی قهرمانی و هویت‌بخشی به‌خصوص در نسل نوجوان آماده همکاری است.

وی افزود: با توجه به ضرورت انجام اقدامات مشترک بین این دو اداره، هیئت ورزش‌های همگانی شهرستان کرمان به‌عنوان متولی اجرای این طرح انتخاب شده است.

کد خبر 747108

دیگر خبرها

  • قرارداد واگذاری شش ساله برای پرسپولیس و استقلال
  • ادامه اجرای طرح «زیست شبانه» و نظارت بر فعالیت‌های اصناف در قم
  • پارک بانوان ولی‌عصر در اهواز بازگشایی شد
  • بازگشایی و بهسازی پارک بانوان ولی‌عصر در اهواز
  • نخستین پارک ورزش‌محور در کرمان افتتاح می‌شود
  • پارک بانوان ولی‌عصر(عج) پس از سال‌ها بهسازی و بازگشایی شد
  • پارک بانوان ولیعصر(عج) پس از سال‌ها بهسازی و بازگشایی شد
  • ادامه اجرای طرح «زیست شبانه» و نظارت بر فعالیت های اصناف در قم
  • معرفی بهترین تفریحات کیش – لیست جاهای تفریحی کیش برای بانوان با آدرس
  • جابجایی بیش از ۹۲۰ هزار مسافر با ناوگان حمل و نقل عمومی