Web Analytics Made Easy - Statcounter

زادبوم؛ رئیس سازمان توسعه تجارت ایران، در نشست هم اندیشی بررسی مسائل و موانع توسعه مبادلات تجاری استان کرمانشاه، که در اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی برگزار شد بر اهمیت توان صادراتی واحد‌های صنعتی اشاره کرد و گفت: با توجه به شرایط تحریم، در ۴ ماهه گذشته، اکثر صنایع ما در تمامی بخش‌ها در حال رشد بوده اند و این جهش تولید نیاز به بازار دارد و بازار داخل نمی‌تواند به تنهایی به عنوان هدف باشد، به طور قطع ویقین بازار‌های صادراتی، نیاز به کالا‌های ساخت داخل دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او افزود: اگر بخواهیم اقتصاد رو به جلویی داشته باشیم، باید توان صادراتی واحد‌های تولیدی را افزایش دهیم و این نیاز به تعامل و هم گرایی تجار و بازرگانان با بازار‌های خارجی دارد.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران بیان کرد: بنا به دستور اخیر رئیس جمهور مبنی بر صدور مصوبه ای، وزارت صمت، مسئول پی گیری ایفای تعهدات ارزی شده و در این زمینه کمیته‌ای تحت عنوان اقدام ارزی تشکیل شده است که در این کمیته یک نظام تشویق و تنبیه وجود دارد و برای تجار و بازرگانانی که به تعهدات ارزی خود عمل کرده اند، مشوق‌هایی نیز در نظر گرفته شده است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: سازمان توسعه تجارت بازار داخل تعهدات ارزی کالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۵۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهم ۲۵ درصدی تجدیدپذیر‌ها از ظرفیت صادراتی برق کشور

مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت توانیر در خصوص توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر گفت: یکی از اهداف وزارت نیرو این بود که بخش خصوصی در حوزه صادرات برق ورود پیدا کند و یکی از این ظرفیت‌های خوب برای مشارکت بخش خصوصی در صادرات برق، ساخت نیروگاه‌های تجدیدپذیر است که از سوخت استفاده نمی کنند و می‌توانند ظرفیت خوبی برای صادرات باشند.

او افزود: درسال گذشته دستورالعملی از سوی وزیر نیرو ابلاغ شد و برنامه برای توسعه صادرات به کشور‌های هدف از جمله افغانستان، پاکستان، ترکیه و عراق مشخص شد. در حال حاضر ظرفیت فعلی صادرات تجدیدپذیر‌ها معادل ظرفیت ۲۵ درصد صادرات کل برق کشور است که بیش از این هم می‌تواند توسعه پیدا کند.

مدیرعامل شرکت توانیر گفت: شرکت‌هایی که تمایل به سرمایه گذاری دارند، در یک مزایده شرکت می‌کنند و تا ظرفیتی که در این خطوط است را برنده شوند و از این ظرفیت برای صادرات استفاده کنند. پیش بینی شده که نیروگاه داران بتوانند در ۸ ماه از سال برق را صادر کنند و در ۴ ماه هم که از خرداد تا شهریور ماه است برق را به شبکه داخلی کشور بفروشند. در ۴ ماه گرم سال هم امکان فروش در تابلو برق سبز وجود دارد که گاهی بالاتر از ارقامی است که برق صادر می‌شود، بنابراین توجیه اقتصادی دارد.

وی ادامه داد: تولیدکنندگان برق تجدیدپذیر می‌توانند در هر نقطه‌ای از کشور باشند صادرات برق انجام دهند و ترانزیت داخلی برق توسط توانیر پرداخت خواهد شد، اما هزینه ترانزیت داخلی بر عهده تولیدکنندگان خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • عراق؛ شریک تجاری همیشگی ایران/ پیش بینی رشد ۱۵ درصدی صادرات
  • هدفگذاری تجارت ۷۰۰ میلیون دلاری بین ایران و تاجیکستان
  • نظارت بر بازار شرط تحقق شعار سال است
  • شرط تحقق شعار سال نظارت و بازرسی بر بازار است
  • دولت به جای مداخله قیمتی در بازار ارز مداخله مقداری کند
  • عوامل غیر اقتصادی، منشاء نوسانات ارزی
  • گلایه رئیس سازمان غذاودارو از فروش اقلام غیرمجاز در عطاری‌ها
  • حضور بیش از ۲ هزار شرکت تجاری در ششمین نمایشگاه اکسپوی ایران
  • سهم ۲۵ درصدی تجدیدپذیر‌ها از ظرفیت صادراتی برق کشور
  • صفر شدن تعرفه صادرات محصولات ایران به روسیه