Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ وزیر خارجه آمریکا با تایید خبر استعفای برایان هوک، الیوت آبرامز نماینده فعلی آمریکا در امور ونزوئلا را به جایگزینی وی معرفی کرد.

مایک پمپئو روز پنج‌شنبه در بیانیه‌ای مطبوعاتی اظهار کرد: برایان هوک تصمیم گرفته است تا از نقش خود به عنوان نماینده ویژه آمریکا در امور ایران و دستیار ارشد وزیر خارجه جدا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی مدعی شد: هوک شخص انتخابی من برای ایران در بیش از 2 سال بود و دستاورد تاریخی در مقابله با ایران کسب کرد. او با موفقیت با ایرانی‌ها درباره آزادی مایکل وایت و ژیو وانگ از زندان مذاکره کرد.

ادعای پمپئو در حالی است که مقامات ایران مذاکره‌ای با هوک نداشته‌اند.

وزیر خارجه ترامپ که تاکنون دستاورد ی در سیاست خارجی خود نداشته است، ادامه داد: نماینده ویژه هوک همچنین به عنوان مدیر برنامه‌ریزی سیاست خدمت متمایزی داشت و طیف وسیعی از استراتژی‌های جدید را که منافع امنیت ملی ایالات متحده و متحدان ما را پیش برد، به حرکت درآورد. او یک مشاور قابل اعتماد برای من و یک دوست خوب بوده است.

پمپئو تصریح کرد: پس از پایان دوره برایان هوک، الیوت آبرامز علاوه بر مسئولیت‌های خود به عنوان نماینده ویژه در ونزوئلا ، سمت نماینده ویژه برای ایران را نیز به عهده خواهد گرفت.

 

اخبار مرتبط پاسخ سفارت ایران در کویت به ادعاهای بی اساس برایان هوک واکنش سفیر ایران در پکن به یادداشت برایان هوک در مورد ایران برایان هوک: اولویت آمریکا برای تحریم ایران، تمدید تحریم تسلیحاتی است ادامه دوره گردی برایان هوک در منطقه برای کارشکنی علیه ایران ادعای برایان هوک در مورد تلاش برای مذاکره با ایران برایان هوک، باز هم از آمادگی ترامپ برای مذاکره با ایران گفت پاسخ سخنگوى وزارت امور خارجه به برایان هوک ادعای برایان هوک: ایران یا باید مذاکره کند یا با فروپاشی اقتصادی کنار بیاید برایان هوک: آمریکا از هر روشی برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران استفاده خواهد کرد برایان هوک: گام‌های برجامی ایران خارج از توافق نبوده و قابل بازگشتند برایان هوک: چیزی از برجام باقی نمانده است

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا مایک پمپئو برایان هوک الیوت آبرامز سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی نماینده ویژه برایان هوک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۶۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش ایران به وتوی قطعنامه فلسطین از سوی آمریکا

به گزارش «تابناک» به نقل از وزارت امور خارجه، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در محکومیت شدید رأی غیرمسئولانه و غیرسازنده آمریکا در وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد موضع گیری انجام داد.
سخنگوی وزارت امور خارجه، رأی غیرمسئولانه و غیرسازنده آمریکا در وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد را به شدت محکوم کرد.
کنعانی افزود: این اقدام واشنگتن، ماهیت مزوّرانه سیاست خارجی آمریکا و انزوای موضع این کشور نزد جامعه جهانی را بیش از پیش نزد افکار عمومی جهان برملا ساخت.
سخنگوی وزارت امور خارجه یادآور شد حمایت یکجانبه و نامحدود رژیم آمریکا از رژیم صهیونیستی در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، نظامی، حقوقی و بین‌المللی با هزینه مردم آمریکا و به بهای قربانی کردن صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی در بیش از هفت دهه گذشته، نه تنها کارکرد خود را از دست داده است، بلکه هیئت حاکمه آمریکا را نیز بیش از همیشه نزد افکار عمومی دنیا بی آبرو ساخته و ثابت کرده که این کشور بازیگر بی‌طرف و کنشگر مسئولی در جامعه جهانی نیست.
کنعانی بار دیگر بر حق مشروع و غیرقابل انکار ملت فلسطین در تشکیل دولت مستقل فلسطین به پایتختی قدس شریف در کل سرزمین تاریخی فلسطین از بحر تا نهر تاکید و افزود: جمهوری اسلامی ایران بر این باور است که اراده ملت مقاوم و قهرمان فلسطین در نهایت بر اراده دشمنان ملت فلسطین و در رأس آن رژیم جعلی، آپارتاید و جنایتکار اسرائیل فائق خواهد آمد.

دیگر خبرها

  • واکنش ایران به وتوی قطعنامه فلسطین از سوی آمریکا
  • دیدار نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل با امیرعبداللهیان در نیویورک
  • آمریکا و اسرائیل توان مقابله با ایران را ندارند
  • دیدار نماینده پاکستان در سازمان ملل با وزیر خارجه ایران
  • نماینده روسیه در شورای امنیت : آمریکا با هر قطعنامه آتش بس در غزه مخالفت کرده است
  • بحران یعنی باقی‌ماندن نتانیاهو در قدرت | تهران باید مستقیم با واشنگتن مذاکره کند
  • زیباکلام: تهران و واشنگتن مستقیم مذاکره کنند
  • زیباکلام : با توجه به اختلاف نظر بایدن و نتانیاهو در باره جنگ ایران و اسرائیل، باید تهران و واشنگتن مستقیم مذاکره کنند
  • به این زوج دفاعی سپاهان عادت کنید
  • هرگونه حمله نظامی به ایران این ۳ جبهه را شله ور می کند!