Web Analytics Made Easy - Statcounter

طاهریان با تأکید بر این که محور کل کار کانون های مساجد با امام جماعت است، گفت: هم انتخاب مدیر کانون و هم ادامه فعالیت او منوط به نظر ائمه محترم جماعات است و شعار ما نیز در این عرصه این است که اگر توانستیم یک صف به صف نماز جماعت اضافه کنیم موفق بوده ا

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، «مرتضی طاهریان» عصر امروز(پنجشنبه 16 مرداد) در آیین معرفی قم به عنوان «پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران» که با حضور آیت الله سعیدی در دفتر تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، با بیان این که در آستانه عید سعید غدیر در شرف یک اتفاق بزرگ در قم هستیم، اظهار داشت: در آیین رسمی اعلام شهر مقدس قم به عنوان پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر ساماندهی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با اشاره به این که ایده اولیه این طرح را حجت الاسلام والمسلمین دکتر ارزانی مطرح کردند، گفت: این طرح را ایشان اولین بار در کربلای معلی مطرح کرده و برای ساماندهی و تدوین آن تلاش کردند و می خواستند کانون های مساجد از حالت رکود و انزوا خارج کنند.

 

وی بیان داشت: در این طرح حتی مساجدی که در دورترین نقاط کشور هستند، می‌توانند فعالیت های خود در سامانه فهما ثبت کرده و با کل کشور به اشتراک بگذارند به همین دلیل می‌توان فهما را یکی از بزرگترین رویدادهای تاریخ کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور قلمداد کرد.

 

طاهریان در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: قم به عنوان پایتخت فهما در کل کشور معرفی می‌شود ولی این به معنای آن نیست که استان های دیگر تلاشی نداشته اند بلکه استان قم به دلیل حفظ رتبه نخست خود در هشت شاخص مطرح شده، به این عنوان دست پیدا کرده است.

 

وی با بیان این که در حوزه شاخص های قرآن عترت استان چهار محال بختیاری و در حوزه شبکه سازی استان خراسان جنوبی، برتر بوده است، گفت: در حوزه فعالیت های ادبی و هنری استان هرمزگان و در حوزه کتاب و و کتاب خوانی استان تهران برتر بوده اند؛ همین طور استان های اصفهان، گیلان، اردبیل، یزد و خراسان شمالی در عرصه های دیگر به رتبه های برتر رسیده اند.

 

مدیر ساماندهی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در ادامه سخنان خود خاطرنشان ساخت: غیر از استان قم استان های سیستان و بلوچستان، البرز، گلستان، مرکزی، و منطقه آزاد قشم بیش از امتیاز متوسط کشوری نمره کسب کرده اند که این مسأله هم برای سال اول راه اندازی فهما، نکته مهمی است.

 

وی با اشاره به برخی از موضوعات 72 گانه طرح ملی فهما یادآور شد: ایده های مسجدی، طرح های بومی خلاقانه، فعالیت های قرآنی، غنی سازی اوقات فراغت، پاسداشت دهه کرامت، نمایش، فیلم کوتاه، گفتمان سازی شعار سال، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، اربعین حسینی و اقامه نماز بخشی از موضوعات این رویداد محسوب می‌شود.

 

طاهریان با تأکید بر این که محور کل کار کانون های مساجد با امام جماعت است، گفت: هم انتخاب مدیر کانون و هم ادامه فعالیت او منوط به نظر ائمه محترم جماعات است و شعار ما نیز در این عرصه این است که اگر توانستیم یک صف به صف نماز جماعت اضافه کنیم موفق بوده ایم.

پایان پیام/694

منبع: شبستان

کلیدواژه: رویداد ملی فهما طرح ملی فهما فهما کانون های مساجد مساجد کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۶۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه آموزش‌های هلال احمر در ۶۴ مسجد استان زنجان

به گزارش خبرگزاری مهر، حکمت الله هاشمی گفت: آموزش یکی از محورها و رسالت‌های اصلی هلال احمر به شمار می‌رود که باید در این زمینه قوی و غنی عمل کنیم.

وی تاکید کرد: با ارائه آموزش برای آحاد مردم جامعه می‌توانیم جان انسانی را نجات دهیم و با توسعه و گسترش فعالیت‌های آموزشی برای علاقمندان در قشرهای مختلف جامعه باید «هر خانه یک امدادگر» را محقق کنیم.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: هلال احمر استان در ماه مبارک رمضان اقدام به ارائه آموزش همگانی به روزه داران در مساجد کرد که یکهزار و ۳۴۲ نفر در ۶۴ مسجد از این آموزش‌ها بهره مند شدند.

هاشمی خاطرنشان کرد: این دوره‌ها با همراهی و مشارکت ۵۰ مربی داوطلب خانم و آقا در سطح مساجد ارائه شده است.

وی تصریح کرد: آموزش‌های هلال احمر در سطح شهرها و روستاها، برای کارکنان دستگاه‌های اجرایی، کارکنان شرکت‌ها، واحدها و کارخانه‌های تولیدی و صنعتی، مراکز نظامی و انتظامی، مدارس، بوستان‌ها، محلات، مساجد، اعضای خانه‌های هلال، پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای و اعضای هلال احمر ارائه می‌شود.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: فراگیران علاقمند پس از گذراندن دوره‌های مقدماتی مورد نیاز می‌توانند از آموزش‌های تخصصی نیز بهره مند می‌شوند.

هاشمی با بیان اینکه برای فراگیران گواهینامه صادر می‌شود، اظهار کرد: این آموزش‌های هلال احمر در شهرستان‌های زنجان، ابهر، خرم دره، خدابنده، طارم، ایجرود و ماهنشان در حال برگزاری و با قوت بیشتری ادامه دارد.

وی افزود: علاقمندان برای بهره مندی از آموزش‌های هلال احمر می‌توانند با مراجعه به خانه‌های هلال در سطح شهرها و روستاها، محلات، مساجد، ادارات، کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی و شرکت‌ها، دهیاری‌ها و یا با مراجعه به شعب هلال احمر در شهرستان‌ها ثبت نام خود را قطعی کنند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: علاوه بر این علاقمندان به فراگیری آموزش‌های هلال احمر می‌توانند با مراجعه به واحد آموزش شعب هلال احمر در شهرستان‌ها ثبت نام خود را قطعی کرده و وارد دوره‌های آموزشی شوند.

کد خبر 6086537

دیگر خبرها

  • عضویت ۱۰۶ هزار نفر در آذربایجان غربی درکانون‌های مساجد
  • مشارکت فعال کانون‌های مساجد در رویداد ملی جوانی جمعیت
  • ارائه آموزش‌های هلال احمر در ۶۴ مسجد استان زنجان
  • حضور کانون‌های مساجد در رویداد ملی جوانی جمعیت
  • مساجد و ائمه جماعات قزوین به کانون‌های فرهنگی تبدیل شوند
  • روایت عباس عبدی از بازدیدش از مسجد پارک قیطریه
  • روایت عباس عبدی از بازدیدش از مسجد پارک قیطریه : مسجد را در تقابل با نهادهای دیگر قرار دادن، اعتبار نهاد دین را افزایش نمی‌دهد
  • تشریح سیاست های راهبردی سال جاری کانون در مرکز چالدران
  • فعالیت ۵۳۶کانون فرهنگی هنری در لرستان
  • آمار مشارکت دستگاه‌ها در نماز جماعت آمار خوبی نیست