Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-19@08:36:09 GMT

حادثه عاشورا نتیجه اهمیت ندادن به غدیر بود

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۸۶۳۶۱

حادثه عاشورا نتیجه اهمیت ندادن به غدیر بود

حجت الاسلام حافظ نیا گفت: حادثه عاشورا نتیجه اهمیت ندادن به غدیر و فراموشی این واقعه بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، حجت الاسلام«کاظم حافظ نیا» امروز(پنج شنبه، ۱۶ مرداد) در جلسه ستاد شئون مناسبت های مذهبی که در محل سالن اجتماعات اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان برگزار شد با تبریک فرا رسیدن عید سعید غدیر خم،اظهارکرد: بزرگداشت مقام علی (ع) و عید غدیر، تکریم ارزش های الهی و انسانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امام جمعه بندر آستارا افزود: برنامه های دهه امامت و ولایت باید آغازگر حرکتی تازه برای تبیین اندیشه های والای علی (ع) به جوانان و امت اسلامی باشد.

 

وی با بیان اینکه شکوفایی انقلاب اسلامی، از برکات آموزه های عیدغدیر است، تصریح کرد: پایداری ملت ایران به ولایت و مکتب اهل بیت (ع)، دسیسه های شوم استکبار را نقش بر آب و ضربه های سنگینی بر پیکر نحس آنان وارد کرده است.

 

حجت الاسلام حافظ نیا با اشاره به اینکه غدیر به یک مذهب و دین متعلق نیست، خاطرنشان کرد: غدیر به کل بشریت و جامعه جهانی تعلق دارد.

 

امام جمعه بندر آستارا با بیان اینکه حادثه عاشورا نتیجه اهمیت ندادن به غدیر و فراموشی این واقعه بود و اگر مردم آن روزگار به عهد و پیمان خود در رابطه با واقعه غدیر خم واقف بودند و اهمیت می دادند، حادثه عاشورا اتفاق نمی افتاد، افزود: اگر در دوران کنونی نیز به غدیر اهمیت داده نشود، اتفاق افتادن عاشوراهای دیگر بعید نیست.

 

حجت الاسلام حافظ نیا با اشاره به اینکه اجتماعات تعطیل می ‌شود اما غدیر تعطیل ‌بردار نیست، گفت: آیین ها و جشن های عید غدیر باید با حضور کمتر مردم در مساجد و با رعایت پروتکل ‌های بهداشتی برگزار شود.

 

وی از برگزاری برنامه سخنرانی و مولودی خوانی همزمان با شب عید غدیر در تمامی مساجد آستارا خبر داد و تصریح کرد: از همه ماذنه های مساجد نوای یا علی شنیده می شود.

 

امام جمعه بندر آستارا ادامه داد: برنامه های مساجد در شب عید غدیر با مدیریت هیئت امنای مساجد برگزار شود.

 

حجت الاسلام حافظ نیا از هیئت امنای مساجد خواست از ورود افراد بدون ماسک به مساجد جلوگیری کنند.

 

وی تاکید کرد: آیین یکشنبه های علوی باید توسط مسئولان و هیئت امنای مساجد جدی گرفته و ترویج شود.

 

حجت الاسلام حافظ نیا گفت: معابرشهری و اماکن عمومی برای گرامیداشت عید غدیر توسط ادارات مربوطه و اصناف چراغانی و تزیین شود.

پایان پیام/163

منبع: شبستان

کلیدواژه: حادثه عاشورا عید غدیرخم بندر آستارا تبلیغات اسلامی حجت الاسلام حافظ نیا حادثه عاشورا بندر آستارا عید غدیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۶۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی بازارچه توانمندی بانوان کارآفرین در آستارا

دریافت 27 MB

به گزارش خبرنگار مهر، بازارچه توانمندی بانوان کارآفرین شهرستان آستارا با هدف حمایت از بانوان و زنان کارآفرین و سرپرست خانوار با ۱۸ غرفه در زمینه تولیدات هنری، گیاهی، غذایی نظیر چرم، چوب، گل و گیاه، سبزی و میوه خشک، سازه‌های هنری، کیک و شیرینی، رب‌های خانگی و نان محلی از ایام نوروز ۱۴۰۳ با مشارکت شهرداری دایر شده و ادامه دارد.

با برگزاری این بازارچه بانوان می‌توانند محصولات خود را به فروش رسانده و از حمایت مردم برخوردار شوند.

استقبال مردم از این بازارچه تاکنون بسیار خوب بوده و نیازمند همکاری مسؤولان است تا بتوان فضای دائمی را دایر کرد که این بانوان بتوانند در آن به صورت دائم مستقر باشند و محصولات خود را به بهترین نحو به فروش برسانند.

کد خبر 6081338

دیگر خبرها

  • برخورداری ۴۸ روستای آستارا از نعمت گاز طبیعی
  • مرکز تخصصی تئاتر مساجد در مازندران رونمایی شد
  • برپایی بازارچه توانمندی بانوان کارآفرین در آستارا
  • تولید در پتروشیمی غدیر به ۱۲۰ درصد ظرفیت اسمی رسید
  • نشاء مکانیزه برنج در آستارا
  • ۲۵ کشته و زخمی بر اثر حادثه ترافیکی در بادغیس
  • پیروزی مس کرمان برابر شهرداری آستارا در لیگ یک فوتبال
  • فایننشال تایمز: اسراییل باید به خواست متحدانش درباره پاسخ ندادن به ایران توجه کند
  • رشد ۱۸۴ درصدی عبور کالا از مرز آستارا
  • برگه تقلب رئیس‌جمهور آمریکا لو رفت؛ راهکار کاخ سفید برای سوتی ندادن بایدن