Web Analytics Made Easy - Statcounter

مذاکره‌کننده هسته‌ای سابق آمریکا استدلال دولت فعلی این کشور برای تمدید تحریم‌ها علیه ایران را رد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «آنتونی بلینکن»، مشاور «جو بایدن»، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا ضمن تمجید از مفاد برجام گفته این توافق به گونه‌ای طراحی شده که دولت آمریکا می‌توانست با ماندن در آن تحریم‌های تسلیحاتی ضد ایران را تمدید کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بلینکن که در اجلاس امنیتی آسپن سخنرانی می‌کرد درباره تلاش دولت فعلی آمریکا برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران گفت: «تا آنجا که الان می‌دانم حتی یک متحد ما با تمدید این تحریم‌ها برای مدت نامعلوم موافق نیست.»

«مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه گفت که دولت این کشور به زودی قطعنامه‌ای را که خواستار تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران است تقدیم شورای امنیت خواهد کرد.

بلینکن تأکید کرد که تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران یکی از مفاد کلیدی این توافق است. او گفت: «دولت [ترامپ] ممکن است درباره به پایان رسیدن تحریم‌ها علیه سلاح‌های متعارف ایران گلایه کند، اما این تحریم‌ها با کار سخت و دیپلماسی اصولی دولت اوباما تدوین و مستقر شد.»

بلینکن که یکی از اعضای تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای با ایران بوده تأکید کرد که در توافق هسته‌ای برجام بندهایی برای بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران در نظر گرفته شده است.

او گفت: «البته ما در داخل خود متن برجام روی مفاد مهمی برای بازگرداندن تحریم‌ها اصرار کردیم. فقط یک مشکل جود دارد: بند بازگشت خودکار تحریم‌ها باید توسط یکی از طرف‌های مشارکت‌کننده در توافق هسته‌ای فعال شود.»

بلینکن با رد استدلال‌های دولت ترامپ که مدعی است علی‌رغم خروج از برجام هنوز هم یکی از طرف‌های مشارکت‌کننده در این توافق است و می‌تواند از مفاد این توافق برای فعال کردن تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران استفاده کند گفت: « دولت ترامپ هنگام خروج از برجام متن بیانیه‌ مطبوعاتی خودش را "پایان دادن به مشارکت آمریکا در برجام" انتخاب کرده است. بنابراین، آنها (مقام‌های دولت ترامپ) آزادند هر استدلالی که می‌خواهند بیاورند ولی به نظر می‌رسد که استدلال‌های آنها بنیادهای لرزانی دارد و به آنها برای استفاده از مفاد بازگشت خودکار که با مذاکره ما به دست آمد کمکی نمی‌کند.»

در حال تکمیل...

 

منبع: فارس

کلیدواژه: ترامپ تحریم ها برجام انتخابات ریاست جمهوری تحریم های تسلیحاتی تمدید تحریم ها تحریم ها علیه علیه ایران دولت ترامپ هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۶۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محدودیت‌های آمریکا برای حضور مقامات ایرانی در نیویورک

آفتاب‌‌نیوز :

پاتل در گفتگو با خبرنگاران گفت که هیات ایرانی فقط می‌تواند در شعاع دو خیابان از مقر سازمان ملل، مسیر میان سازمان ملل متحد و نمایندگی و اقامتگاه ایران، و مسیر سازمان ملل متحد و فرودگاه جان اف کندی حرکت کند.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، چهار روز پس از عملیات نظامی تنبیهی «وعده صادق» در پاسخ به حمله رژیم اسرائیل به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق سوریه، برای شرکت در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره فلسطین وارد نیویورک شد.

امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران عصر چهارشنبه به وقت محلی با استقبال امیر سعید ایروانی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل وارد فرودگاه جان اف کندی نیویورک شد؛ این نخستین سفر وزیر خارجه ایران در سال جدید شمسی به نیویورک، مقر اصلی سازمان ملل متحد و سومین سفر پس از آغاز جنگ اسرائیل در غزه است.

قبل از تشدید محدودیت‌های تردد دیپلمات‌های ایرانی در دولت ترامپ، دولت‌های پیشین آمریکا رفت و آمد نمایندگان ایران را به حدود ۲۵ مایل از مرکز منهتن محدود کرده بودند. این محدودیت تردد همان چیزی است که دولت بایدن آن را حفظ خواهد کرد.

دولت پیشین آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ» تیرماه سال ۱۳۹۸ محدودیت‌هایی را علیه تردد دیپلمات‌های ایران در نیویورک اعمال کرده و از آن‌ها خواست رفت‌وآمد‌های خودشان را به مسیر سازمان ملل، دفتر نمایندگی ایران، محل اقامت سفیر و فرودگاه جان اف‌کندی محدود کنند.

اعمال این محدودیت‌ها بخشی از سیاست موسوم به «فشار حداکثری» بود که دولت ترامپ آن را بعد از خروج از برجام با هدف آوردن ایران پای میز مذاکره بر سر آنچه به زعم او «توافق بهتر» خوانده می‌شد آغاز کرد.

دونالد ترامپ در حالی ۲۰ ژانویه سال جاری میلادی کاخ سفید را ترک کرد که در تحقق این هدف ناکام ماند و به دلیل سیاست‌هایش در قبال ایران شدیداً مورد انتقاد گروه‌های مختلف قرار گرفت.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • محدودیت‌های آمریکا برای حضور مقامات ایرانی در نیویورک
  • تحریم‌های خصمانه جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران
  • آمریکا معافیت ونزوئلا از تحریم‌های نفت و گاز را تمدید نخواهد کرد
  • رسمی؛ قرارداد دنیله ده روسی با آاس رم تمدید شد
  • آمریکا به بهانه حمایت از مخالفان مادورو تحریم‌های نفتی ونزوئلا را تمدید می‌کند
  • بایدن درباره تحریم نفت ایران تصمیم جدید گرفت؟
  • استوری جدید گروسی با تگ ایران
  • رویترز: بایدن تحریم‌های نفتی ایران را تشدید نمی‌کند
  • یورونیوز: آمریکا نمی‌تواند تحریم‌های نفتی ایران را تشدید کند
  • هیچ دولتی در کاخ سفید قادر به بستن شیر نفت ایران نیست