Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، فراز رابعی معاون مطالعات جامع منابع آب سازمان آب و برق خوزستان گفت: به منظور پیشگیری از اثرگذاری احتمالی ویروس کرونا، با استانداری مکاتبه شده است که خروجی همه غسال خانه‌ها کلرزنی شود و ناظر آن مرکز بهداشت است.

او با اشاره به تشکیل دومین نشست کارگروه استانی مدیریت جامع کیفیت منابع آب در روز‌های اخیر با موضوع ویروس کرونا افزود: دستورکار این کارگروه بررسی احتمال اثرات ماندگاری ویروس کووید-۱۹ در آب و ضرورت برنامه‌ریزی حفاظت کیفی منابع آب خوزستان است که دستگاه‌های مرتبط با آب شامل شرکت آبفا، مرکز بهداشت و سازمان آب و برق اعضای اصلی آن هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رابعی با بیان اینکه به هر کدام از دستگاه‌ها نکاتی برای دوران شیوع کرونا ابلاغ شده که وظیفه سازمان آب و برق به عنوان رئیس این کارگروه جمع آوری عملکرد این دستگاه‌ها و ارسال آن برای ستاد آب کشور است، اظهار داشت: سازمان بهداشت جهانی (WHO) تاکنون به طور قطعی اشاره‌ای به تاثیر مستقیم ویروس کرونا بر آب نکرده و این مساله ثابت نشده و متدولوژی خاصی نیز برای اثبات آن وجود ندارد، بنابراین نکات بهداشتی ابلاغی به دستگاه‌ها جنبه پیشگیرانه و مراقبتی دارد و از آن‌ها خواسته شده که وظایفشان را با دقت و مسئولیت بیشتری انجام دهند.

این مقام مسئول با اشاره به حساسیت‌های موجود بر خروجی فاضلاب بیمارستان‌ها، غسالخانه‌ها و کلرزنی آب در تصفیه خانه‌های آب شرب، بیان کرد: بر اساس گزارشی که دستگاه‌ها در جلسه اخیر ارائه کردند، نکات بهداشتی رعایت و پایش‌ها انجام می‌شود و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

معاون مطالعات جامع منابع آب سازمان آب و برق خوزستان با بیان اینکه با کلرزنی صحیح مشکلی برای آب شرب بوجود نمی‌آید، در پاسخ به سوالی درباره وضعیت تخلیه فاضلاب‌های شهری تصفیه نشده افزود: یکی از وظایف کارگروه استانی مدیریت جامع کیفیت منابع آب را شناسایی مراکز آلوده کننده است و بخش اعظم فاضلاب شهری استان بدون فرآیند تصفیه وارد محیط‌های پذیرنده می‌شود که در همین زمینه در سال‌های اخیر اقدامات موثری برای بهبود این وضعیت شده است.

او با بیان اینکه از مهم‌ترین اقدامات احداث و تکمیل تصفیه خانه شرق اهواز است، تصریح کرد: البته این به معنای پایان کار نیست و اقدامات جدی‌تری برای کاهش تخلیه فاضلاب‌های خام به محیط‌های آبی در دستور کار شرکت آب و فاضلاب است که جزئیات آن قابل ارائه از سوی آن شرکت است.

بر اساس این گزارش، در پی شیوع بیماری کرونا و لزوم رعایت نکات بهداشتی و بخشنامه‌های ابلاغی حفاظت کیفی منابع آب، کارگروه استانی مدیریت جامع کیفیت منابع آب با حضور نمایندگان شرکت آب و فاضلاب خوزستان، شرکت آب و فاضلاب اهواز، مرکز بهداشت استان، اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان و دفتر مدیریت کیفیت منابع آب به منظور بررسی احتمال ماندگاری ویروس کووید ۱۹ و برنامه‌ریزی برای اقدامات کنترلی، حفاظتی و مدیریتی منابع آب تشکیل می‌شود.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کلرزنی فاضلاب سازمان آب و برق کیفیت منابع آب دستگاه ها شرکت آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۶۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت برنامه ماهانه واحدهای تولیدی در سامانه جامع تجارت الزامی شد

به گزارش خبرنگار مهر، دهم بهمن ماه پارسال علی لطفی زاده دستیار ویژه وزیر صمت در نامه‌ای به مدیران صنعت، معدن و تجارت استان‌های کشور، اعلام کرد که ثبت برنامه ماهانه واحدهای تولیدی در سال ۱۴۰۳ در سامانه جامع تجارت الزامی است.

در نامه لطفی زاده آمده بود: نظر به ضرورت برنامه ریزی برای تأمین مواد اولیه و کالاهای مورد نیاز کشور شایسته است دستور فرمائید برنامه ماهیانه واحدهای تولیدی به صورت خوداظهاری برای سال ۱۴۰۳ حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۲/۱۱/۲۰ در سامانه جامع تجارت و در چارچوب دستورالعمل پیوست درج و بر اساس عملکرد سال‌های ۱۴۰۰، ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ و پروانه بهره برداری هر واحد و برنامه کلان تولید هر کالا در کشور برنامه ثبت شده را ابتدا از سوی ادارات کل استان و سپس از سوی دفاتر تخصصی تأیید تا ملاک عمل برای سال ۱۴۰۳ قرار گیرد بدیهی است ادارات کل استانی و دفاتر تخصصی متعهد به نظارت بر اجرای تعهدات واحدهای تولیدی هستند.

بر همین اساس از ۱۴ فروردین ماه ادارات صمت استان‌ها در بخشنامه‌ای به زیرمجموعه‌های خود الزام به ثبت برنامه ماهانه تولید را ابلاغ کردند.

برای مشاهده راهنمای ثبت برنامه تولید در سامانه جامع تجارت اینجا را کلیک کنید.

کد خبر 6080647 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • افزایش مزارع پرورش میگو در خوزستان
  • شناسایی بازار‌های جهانی برای صادرات آبزیان از خوزستان
  • شناسایی ۶۵۰ فقره انشعاب غیرمجاز آب در طرقبه شاندیز
  • بیمه مجدد شاغلین فصلی الزامی نیست
  • برگزاری جلسه قرارگاه تامین منابع مالی و مدیریت هزینه‌ها در سال ۱۴۰۳
  • رفع تداخل ۷۰ درصد از زمین‌های کشاورزی و منابع ملی شهرستان سامان
  • تجهیز ۴۰ بیمارستان خوزستان به سامانه بی‌خطرساز پسماند
  • ثبت برنامه ماهانه واحدهای تولیدی الزامی شد
  • رفع تداخل ۷۰ درصد از اراضی کشاورزی و منابع ملی سامان
  • ثبت برنامه ماهانه واحدهای تولیدی در سامانه جامع تجارت الزامی شد