Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-23@23:27:45 GMT

دختربچه اهوازی قربانی فقدان شبکه فاضلاب شد

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۸۶۶۳۲

دختربچه اهوازی قربانی فقدان شبکه فاضلاب شد

سرپرست مرکز بهداشت غرب اهواز با تایید مرگ یک کودک در کوی سیاحی، گفت: نبود شبکه فاضلاب در این مناطق سبب شده جوی روباز فاضلاب، جان کودکان را به خطر اندازد.

مهران احمدی بلوطکی سرپرست مرکز بهداشت غرب اهواز امشب در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز، با تایید فوت یک دختر بچه در فاضلاب کوی سیاحی، اظهار کرد: منطقه کوی سیاحی از جمله مناطقی است که شبکه فاضلاب شهری ندارد و ما بارها در مورد معضلات فاضلاب کوی سیاحی با استانداری، دادگستری، آبفا و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. مکاتبه کردیم.

وی افزود: غرق شدگی کودکان در فاضلاب مربوط به الان نیست و در سالهای گذشته موارد غرق‌شدگی در فاضلاب برخی مناطق اهواز رخ داده است که شرکت آب و فضلاب باید هر چه سریعتر به این معضلات پایان دهد.

 سرپرست مرکز بهداشت غرب اهواز گفت: یک سال گذشته شرکت آب و فاضلاب از محل اعتبارات نفت قراردادی برای اصلاح شبکه فاضلاب بسته‌ است که  اکنون پیمانکار در حال فعالیت است اما کار به کندی پیش می‌رود و تاکنون فقط 20 درصد پیشرفت داشته است.

احمدی بلوطکی در رابطه با علت غرق این کودک در فاضلاب، بیان کرد: نبود شبکه فاضلاب در منطقه کوی سیاحی سبب شده است آب‌های سطحی در انتهای این منطقه در محلی که شکل کانال است جمع‌ شوند و اغلب کودکان در کنار این فضلاب بازی می‌کنند.

وی با بیان اینکه اهالی منطقه از آب کانال برای خنک کردم گاومیش‌های خود استفاده می‌کنند و دام‌های آن‌ها از فاضلاب نیز استفاده می‌کنند، عنوان کرد: وجود فاضلاب در منطقه سلامتی دام و اهالی را تهدید می‌کند،  ما به عنوان متولی امر بهداشت تذکرات لازم را خواهیم داد اما رفع این معضل خارج از حوزه اختیارات ما است.

احمدی بلوطکی گفت: اکنون در پیک بیماری التور هستیم و ادامه این روند خطر بیماری‌های پوستی و وبا را تشدید می‌کند.

وی با بیان اینکه در فصل زمستان بارندگی شدت و حدت فاضلاب را بیشتر و مشکلات عدیده‌ای را ایجاد می‌کند، عنوان کرد: انتظار می‌رود شرکت آب و فضلاب به پیمانکاری که اکنون در منطقه فعالیت می‌کند فشار بیارود که زودتر کار را تمام کند.

انتهای پیام/

 

 

 

 

منبع: فارس

کلیدواژه: فاضلاب کوی سیاحی مرگ کودک شبکه فاضلاب کوی سیاحی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۶۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شبکه جمع‌آوری فاضلاب بیرجند در حال بهره‌برداری است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر در شهرهای بیرجند، قاین، سربیشه و فردوس شبکه جمع‌آوری فاضلاب در حال اجراست و تنها در مرکز استان شبکه در حال بهره‌برداری است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی، مهدی دوستی با اعلام این خبر اظهار داشت: امکان واگذاری انشعاب فاضلاب در شهر قاین تا تابستان و در سربیشه تا پایان سال فراهم خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی از امکان واگذاری انشعاب فاضلاب تا تابستان امسال در شهر قاین خبر داد و گفت: با استقرار پکیج تصفیه فاضلاب، این امکان تا تکمیل دوره ساخت تصفیه‌خانه فاضلاب فراهم می‌شود. تا پایان سال بر اساس پیش‌بینی صورت گرفته شبکه جمع‌آوری فاضلاب قاین 80 درصد و احداث تصفیه‌خانه این شهر نیز از پیشرفت 50 درصدی برخوردار خواهد شد.

وی با بیان اینکه در چهار شهر استان در حال حاضر شبکه جمع آوری فاضلاب در دست اجرا داریم افزود: در حال حاضر در شهرهای بیرجند، قاین، سربیشه و فردوس شبکه جمع‌آوری فاضلاب در حال اجراست و تنها در مرکز استان شبکه در حال بهره‌برداری است.

مدیرعامل شرکت آبفای خراسان جنوبی با بیان اینکه به دنبال ارتقای شاخص‌های برخورداری از  شبکه‌های جمع آوری فاضلاب در سطح استان تا متوسط  کشوری هستیم، تصریح کرد: در این زمینه عقب‌ماندگی‌هایی در استان وجود دارد. در شهر فردوس ضمن تسریع در اجرای شبکه سعی بر انتخاب پیمانکار و اجرای تصفیه خانه فاضلاب شهر فردوس است که در این زمینه به دنبال جذب سرمایه گذار هستیم.

وی از راه‌اندازی فاز مایع تصفیه خانه فاضلاب سربیشه تا انتهای سال جاری خبر داد و گفت: امیدواریم بتوانیم تا پایان سال امکان واگذاری انشعاب در این شهر نیز فراهم شود.

انتهای پیام/ 252

دیگر خبرها

  • زون‌بندی شبکه آبرسانی شهرکرد در راستای توزیع عادلانه آب
  • شروع عملیات زون بندی شبکه آب شهرکرد
  • آغاز عملیات زون‌بندی شبکه آب در غرب و شرق شهرکرد
  • ارومیه نیازمند ۲۵۰ کیلومتر توسعه شبکه فاضلاب است
  • وقوع ۱۲ حادثه به دلیل فرونشست در اصفهان
  • شبکه جمع‌آوری فاضلاب بیرجند در حال بهره‌برداری است
  • آب آشامیدنی کنارک پایدار شد
  • سه بعلاوه یک، حکایت زندگی پرفراز و نشیب خانواده اهوازی+فیلم
  • توسعه و اصلاح بیش از ۴۷ کیلومتر از شبکه فاضلاب شهر قم
  • آبفای لرستان ۱۰۰ پروژه در دست اجرا دارد