Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@17:56:11 GMT

خبرنگاری محدود به زمان و مکان خاص نیست

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۸۶۶۸۷

خبرنگاری محدود به زمان و مکان خاص نیست

محمد رضا حیدری روز پنجشنبه در این پیام افزود: اگر آن‌دسته از تعاریف و رویکردها را بپذیریم که می‌گویند "کلمات" جهان بشری را شکل و قوام می‌بخشند و ذهن‌ها را می‌سازند، باید بگوییم نگارندگان هر صنف و دسته‌ای از موثرترین نقش‌آفرینان هر جامعه‌ای هستند.آنان که در طول تاریخ با قلم‌فرسایی خود برداشت‌های ما را ترسیم کرده‌اند، واقعیات را برای‌مان نمایان کرده‌اند و هر آنچه درباره تاریخ، اساطیر، آیین‌ها و برخوردها می‌دانیم، از توشه سیاهه‌های آنان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه نوشت: باری، هر آنچه در سرگذشت این مرز و بوم در قالب اوراق تاریخ به دست ما رسیده‌، مرهون تلاش متعهدانه،زیرکانه و مستمر کسانی است که تحت عنوان راوی،کاتب،مورخ یا خبرنگار از کنار ثبت وقایع به آسانی نمی‌گذشتند و به ‌رغم تمامی مخاطرات، سختی‌ها و نگاه‌های تردیدآمیز به این اقدامات، از زیر بار مسوولیت شانه خالی نمی‌کردند. از این‌رو "خبرنگاری" نه فعلیتی ناظر به حال، که تلاشی ناظر به گذشته و آینده نیز هست و به هیچ ظرف زمانی و مکانی محدود نمی‌شود.

حیدری افزود: امروزه با رشد فضای مجازی و رسانه‌های دیجیتال در ساحت عمومی زندگانی، هر خبرنگاری می‌تواند حامل بزرگترین خبر و رویداد عصر خود باشد و شعاع ثبت و گزارش او، فرسنگ‌ها و مرزها را در کوتاه‌ترین زمان طی کند.

وی ادامه داد: خبرنگاران همچنین علاوه بر آنکه به مرور به سنگ محکی جهت ارزیابی تبدیل می‌شوند،خود نیز در معرض قضاوت‌های افکار عمومی و بررسی نتایج فعالیت‌ها و خط و مشی‌هایی که دنبال می‌کنند، بوده و هستند. 

رییس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: بدیهی است خبرنگاری که نتواند به اصول حرفه‌ای خود پایبند بماند، از قید حقیقت واهمه داشته باشد، در بیان واقعیات سلسله‌ مراتب تعریف کند، شفافیت را تنها برای دیگران بخواهد، نقصان‌ها را پنهان‌کند، از نقد صریح گریزان باشد، فریفته پیشنهادات مالی افراد و نهادها شود، دغدغه اجتماعی نداشته باشد، زیرپوست جامعه خود را نشناسد و در مسیر اعتلا و توسعه میهن خویش نقشی نپذیرد، محکوم به شکست، انزوا، فراموشی سرخوردگی و طرد از سوی افکارعمومی خواهد بود. بالعکس نیز چه بسیار خبرنگارانی که تاریخ رسانه وجاهت و استواری خود را مدیون همت و آزادگی آنان است.

وی در پایان این پیام نوشت: فرارسیدن روز خبرنگار را به تمامی فعالان رسانه تبریک می‌گویم و از حضرت احدیت مسئلت می‌کنم درمسیری که برای زیست و زندگانی خود برگزیده‌اند استوار، نیک‌نام و رستگار باشند.

هفدهم مرداد ۱۳۷۷ "محمود صارمی" خبرنگار سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) به همراه هشت نفر از اعضای کنسولگری ایران در مزارشریف افغانستان به دست تروریستهای جاهل به شهادت رسید. 

شورای فرهنگ عمومی جمهوری اسلامی ایران این روز را با نام "روز خبرنگار" در تقویم رسمی کشور ثبت کرده است.

برچسب‌ها روز خبرنگار محمدرضا حیدری شورای اسلامی شهر مشهد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روز خبرنگار محمدرضا حیدری شورای اسلامی شهر مشهد روز خبرنگار محمدرضا حیدری شورای اسلامی شهر مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۶۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ برادر هم‌زمان به خدمت اعزام نمی‌شوند

سازمان وظیفه عمومی فراجا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که اگر دو برادر هم‌زمان نوبت رفتن به خدمت سربازیشان باشد، یک نفر می‌تواند تا پایان خدمت دوره ضرورت برادر حین خدمت، از تمدید تاریخ اعزام به خدمت بهره‌مند شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از سازمان وظیفه عمومی فراجا، این سازمان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد:

«برابر ماده ۴۴ قانون خدمت وظیفه عمومی در مواردی که دو برادر هم‌زمان در شرایط اعزام به خدمت قرار دارند، در صورتی که یکی از برادران در حال خدمت باشد، برادر دیگر در صورت نداشتن غیبت تا پایان خدمت برادر خود می‌تواند تاریخ اعزامش را تمدید کند.

مشمول فاقد غیبت جهت تمدید تاریخ اعزام به خدمت می‌بایست به همراه برگ اشتغال به خدمت برادر، جهت تمدید تاریخ اعزام به خدمت به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +۱۰) مراجعه کند.

در مواردی که تاریخ اعزام به خدمت دو برادر همزمان باشد، تاریخ اعزام به خدمت یکی از آنان به مدت دو ماه تمدید می‌شود و در صورت ارائه گواهی اشتغال به خدمت، مشمول می‌تواند تا پایان خدمت دوره ضرورت برادر حین خدمت از تمدید تاریخ اعزام به خدمت بهره‌مند شود.»

کد خبر 744433

دیگر خبرها

  • عضو کابینه جنگ اسرائیل: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم
  • گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم
  • سرتیپ حیدری: هرگونه تهدید را در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخ می‌دهیم
  • فرمانده نیروی زمینی ارتش: به هر تهدیدی در کوتاه ترین زمان پاسخ می دهیم
  • سرتیپ حیدری: آمادگی پاسخ به هر تهدیدی در کوتاه‌ترین زمان را داریم
  • فردا و پس فردا، آخرین زمان ثبت نام مرحله دوم آزمون سراسری
  • هشدار سطح قرمز دریایی در سیستان و بلوچستان
  • برنامه هیأت‌های مذهبی به مناسبت سالروز تخریب بقیع اعلام شد
  • صدور بالاترین سطح هشدار هواشناسی جوی در سیستان و بلوچستان
  • ۲ برادر هم‌زمان به خدمت اعزام نمی‌شوند