Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیمارستان ۱۲ فروردین کهنوج در واکنش به انتشار خبری نوشت: این مرکز آموزشی مانند سایر مراکز درمانی دچار کمبود نیروی انسانی می‌باشد، ولی تاکنون در روند درمان هیچکدام از بیماران کرونایی اخلالی به وجود نیامده است.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، جعفری، رئیس بیمارستان ۱۲ فروردین کهنوج در جوابیه‌ای به تکذیب اخبار منتشر شده پیرامون روند درمان بیماران کرونایی در این بیمارستان پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این جوابیه آمده است:
مطالب منتشر شده از سوی خبرگزاری دانشجو که بدون هماهنگی با مسئولان بیمارستان ۱۲ فروردین و دانشگاه علوم پزشکی جیرفت صورت گرفته، بدون استدلال بوده و تمامی مسائل موجود در گزارش تکذیب می‌شود.

این مرکز درمانی زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت می‌باشد و قریب به ۳۰ سال است که مانند سایر بیمارستان‌های سراسر کشور به صورت شبانه‌روزی بیماران زیادی از جمله بیماران حوادث ترافیکی بیماران زمینه‌ای بیماران قلبی عفونی داخلی و ... را پذیرش و درمان می‌کند که باتوجه به شیوع بیماری کرونا تمرکز مسئولان این مرکز درمانی به بیمارانی معطوف شده که علائم این بیماری را دارند.
این بیمارستان که ریفرال و مرجع چهار شهرستان فاریاب قلعه‌گنج، منوجان و رودبار جنوب بوده، در حالت عادی برای بیماران مشکوک و مبتلا به کرونا چهار بخش ازجمله بخش تنفسی، عفونی و ICU کرونا در نظر گرفته شده است، که جمعا دارای ظرفیت چهل و دو تخت می‌باشد و مجهز به جدیدترین دستگاه‌های مورد نیاز بیماران از جمله ونتیلاتور می‌باشد.

روند بستری این بیماران از تریاژ بخش اورژانس شروع و پس از بستری در بخش‌های تنفسی و با تشخیص پزشک متخصص به بخش‌های عفونی و در صورت وخامت حال عمومی فرد به بخش ICU کرونا منتقل می‌گردند.   روزانه از همه بیماران مشکوک به کرونا طبق تشخیص پزشک معالج تست گرفته می‌شود و تا کنون در زمینه تعداد محیط کشت و ارسال برای آزمایشگاه تشخیص جیرفت و کرمان برای بیماران دچار کمبود و مشکل نشده است.

بیمارستان ۱۲ فروردین کهنوج دارای پنج متخصص عفونی و داخلی است که به صورت شبانه‌روزی مداوای بیماران را طبق پروتکل‌های ارسالی وزارت بهداشت و درمان صورت می‌پذیرد.

گفتنی است که این مرکز آموزشی مانند سایر مراکز درمانی دچار کمبود نیروی انسانی می‌باشد، ولی تاکنون در روند درمان هیچکدام از بیماران به دلیل کمبود نیروی درمانی اخلالی به وجود نیامده است.

رئیس بیمارستان ۱۲ فروردین کهنوج در پایان از زحمات پرسنل درمانی بیمارستان، از جمله پرسنل مرتبط با بیماران کرونا و همچنین همه متخصصین بیمارستان تشکر کرده و از مردم خواست از ایجاد شایعات در فضای مجازی و حقیقی بپرهیزند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بیمارستان 12 فروردین کهنوج جوابیه بیانیه مرکز درمانی کرونا کرونا ویروس کادر درمان بیمارستان ۱۲ فروردین کهنوج بیماران کرونا روند درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۶۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آنفلوانزا سخت تر از کووید به سلامت مغز آسیب می رساند

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیسن نت، این مطالعه، بیمارانی را که به دلیل کووید یا آنفلوانزا در بیمارستان بستری شده بودند، مورد بررسی قرار داد.

محققان دانشگاه میشیگان از سوابق پزشکی برای مقایسه بیش از ۷۷۰۰۰ نفری که به دلیل کووید در بیمارستان بستری شده بودند با همان تعداد افرادی که به دلیل آنفلوانزا در بیمارستان بستری شده بودند، استفاده کردند.

سپس، تعداد افرادی که در طول سال بعد از آن برای هر یک از شایع‌ترین اختلالات عصبی نظیر میگرن، صرع، سکته مغزی، نوروپاتی، اختلالات حرکتی و زوال عقل، تحت درمان قرار گرفته بودند را بررسی کردند.

در اینجا یک نگاه اعدادی به یافته‌ها آمده است:

• در مجموع، ۳.۲٪ از مبتلایان به آنفلوانزا و ۲٪ مبتلایان به کووید به خاطر میگرن تحت درمان قرار گرفتند و ۲.۱٪ از بیماران آنفلوانزا و ۱.۶٪ از بیماران کووید، مراقبت‌های صرع را دریافت کردند.

• علاوه بر این، ۲.۴٪ مبتلایان به آنفلوانزا به خاطر سکته مغزی تحت درمان قرار گرفتند، در مقایسه با ۲٪ از بیماران مبتلا به کووید. ۳.۶٪ از بیماران آنفلوانزا و ۱.۹٪ از بیماران کووید به دلیل نوروپاتی تحت درمان قرار گرفتند. و ۲.۵ درصد از بیماران آنفلوانزا و ۱.۵ درصد از بیماران کووید به دلیل اختلال حرکتی درمان دریافت کردند.

• نرخ زوال عقل برای دو عفونت ویروسی مشابه بود- ۲.۳٪ از بیماران آنفلوانزا و ۲٪ از بیماران کووید مراقبت برای این وضعیت دریافت کردند.

• در مجموع، ۴.۹ درصد از بیماران آنفلوانزا و ۲.۸ درصد از بیماران مبتلا به کووید یک سال پس از بیماری خود دچار یک وضعیت عصبی جدید شدند.

کد خبر 6062491

دیگر خبرها

  • درمان بیش از ۵ هزار بیمار در بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد مشهد
  • اکثر بیمارستان‌های غزه از کار افتاده‌اند
  • سفر وزیر بهداشت به قم/ عیادت عین اللهی از بیماران
  • بیمارستان امام حسن دزفول دومین بیمارستان مجهز کشور در درمان سرطان
  • پذیرش بیش از ۱۱ هزار بیمار در بیمارستان قلب الزهرا (س)
  • لزوم رعایت تعرفه‌های پزشکی کردستان در انجام اعمال جراحی
  • ارائه بیش از ۱۱ هزار خدمت درمانی در بیمارستان قلب الزهرا (س) شیراز
  • هشدار بازرسی به زیرمیزی گرفتن پزشکان در کردستان
  • توسعه ایمنی درمانی سلول‌های تی برای درمان سرطان خون
  • آنفلوانزا سخت تر از کووید به سلامت مغز آسیب می رساند