Web Analytics Made Easy - Statcounter

جزئیات تازه از برگزاری کنکور پرحاشیه 99 منتشر شده و قرار است تعداد حوزه‌های این آزمون افزایش یابد تا پروتکل‌های بهداشتی بهتر رعایت شود.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزشی و پژوهشی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، پس از چکش کاری بسیار و براساس آخرین تصمیم مسئولان کنکور سراسری در موعد مقرر برگزار می‌شود ولی شیوع ویروس کرونا باعث شده که آزمون سراسری در 4 روز 29، 30 و 31 مردادماه و اول شهریورماه برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این آزمون با یک میلیون و 300 هزار شرکت کننده پرجمعیت‌ترین آزمون کشور است و قرار است با پروتکل‌های سختگیرانه برگزار شود.

سعید نمکی، وزیر بهداشت در اظهارنظری درباره کنکور سراسری در ایام کرونا می‌گوید باید چهار مرحله حیاتی یعنی زمان قبل از ورود داوطلبان به حوزه‌های امتحانی، زمانی که خانواده‌ها پشت در حوزه‌ها حضور دارند، زمان برگزاری آزمون و زمان ترک داوطلبان را مدیریت کنیم.

چه پروتکل‌های جدیدی برای آزمون‌ها در نظر گرفته شده است

بخشی از این پروتکل‌های سختگیرانه مشخص شده است. برای سه مرحله ورود داوطلبان به حوزه‌ها، در داخل حوزه‌ها و بازگشت به منزل پروتکل‌های سختگیرانه‌ای اجرا می‌شود.

همچنین قرار شد که در مناطق مختلف پروتکل‌های بهداشتی تغییر کند چراکه مثلاً وضعیت استان سیستان و بلوچستان به‌عنوان منطقه گرمسیری با مناطق دیگر کشور متفاوت است بنابراین براساس آب و هوای هر منطقه رویکرد خاصی تعیین می‌شود.

همچنین مقرر شد فضای اشغال هر سالن یا حوزه ۲۰ درصد بیشتر نباشد. به گفته ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور؛ آزمون سراسری در ۴۰۰ شهر برگزار می‌شود. اما تعداد داوطلبان کنکور سراسری بیشتر و به تبع تعداد حوزه‌ها نیز بیشتر است. فاصله صندلی‌ها به دو متر افزایش یافته و سعی می‌کنیم از فضاهای بزرگ مانند مصلی ها و ورزشگاه‌ها که فضاهای باز و استاندارد هستند، استفاده کنیم.

قرار شد داوطلب یا دانش‌آموز اگر ماسک و پک بهداشتی داشت یا نداشت جداگانه برای آنها تهیه و به آنها تحویل داده شود.

ممکن است استفاده از ماسک برای داوطلب برای چند ساعت مشکل باشد و بخواهد آن را تعویض کند که همکاری‌های لازم صورت می‌گیرد. همچنین ناظران وزارت بهداشت از همکاری بسیج، نمایندگان و سازمان‌های مردم نهاد کمک می‌گیرند.

کم شدن داوطلبان رشته‌های کم متقاضی

به گفته وزیر بهداشت؛ در رشته‌هایی که داوطلبان کمتری دارد از تعداد شرکت کنندگان کم می‌شود و در این باره سازمان سنجش آموزش کشور تصمیم گیری می‌کند.

سعید نمکی اعلام کرد که در نهایت با پروتکل‌های بهداشتی کنکور را در موعد مقرر برگزار می‌کنیم و تضمین می‌دهیم که با رعایت مردم و ناظران حتی یک داوطلب هم دچار مشکل و بیماری نشود.

احتمال تعویق کنکور

در این میان نمایندگان مجلس هم طرح دوفوریتی تعویق کنکور سراسری را دنبال می‌کنند. به گفته زهره الهیان، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی؛ وزارت علوم آمادگی لازم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی را ندارد و این مسئله باعث می‌شود که جان داوطلبان کنکور و خانواده‌های آنان به خطر بیفتد.

وی می‌گوید تعداد زیادی از استان‌ها از جهت شیوع ویروس کرونا در وضعیت قرمز هستند و پرسنل پزشکی و کادر درمانی خسته و فرسوده شده‌اند و اگر بارِ بیشتری ناشی از حضور بیش از یک میلیون داوطلب کنکور به آن اضافه شود، به هیچ وجه مقبول نیست.

به گفته الهیان جمعی از نمایندگان مجلس طرح دوفوریتی تعویق برگزاری کنکور سراسری را تقدیم هیئت رئیسه کرده‌اند که تقاضای ما آن است هر چه سریعتر این طرح اعلام وصول شود.

در این طرح تأکید شده است که ۸۰ درصد صندلی‌های دانشگاه بدون کنکور تعیین تکلیف شود و صرفاً مابقی افراد در آزمون کنکور سراسری شرکت کنند.

همچینن در صورت تصویب 40 روز برگزاری کنکور به تعویق می افتد. حال باید منتظر ماند که نهایت چگونه پرونده پرحاشیه کنکور 99 بسته می‌شود. 

انتهای پیام/4040/

منبع: آنا

کلیدواژه: تعویق کنکور کنکور 99 پروتکل بهداشتی پروتکل های بهداشتی برگزاری کنکور کنکور سراسری حوزه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۶۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت ۲۰ نفر در خصوص فروش سئوالات کنکور سراسری ۱۴۰۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما،  رئیس پلیس فتا در همایش ملی تبیین ابعاد اجرایی حفاظتی آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ به خانواده‌های داوطلبان کنکور هشدار داد به هیچ عنوان فریب افراد و گروه‌های مدعی فروش سئوالات کنکور در فضای مجازی را نخورند.
سردار سرتیپ دوم وحید مجید همچنین گفت: از ابتدای امسال ۲۰ نفر را در زمینه فروش سئوالات آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ بازداشت کرده‌ایم.

 

دیگر خبرها

  • کلاهبرداری با سوالات تقلبی کنکور
  • اعلام اقدامات حفاظتی در نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۳
  • بازداشت ۲۰ نفر در خصوص فروش سئوالات کنکور سراسری ۱۴۰۳
  • تقلب در سرجلسه کنکور با کنترل فضای سایبری به صفر می‌رسد
  • اساسنامه سازمان ملی سنجش پس از نوبت اول کنکور ابلاغ می‌شود
  • لو رفتن سوالات آزمون‌های نهایی و کنکور سراسری به هیچ عنوان امکان ندارد
  • اساسنامه سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور پس از نوبت اول کنکور سراسری ابلاغ می‌شود
  • آغاز نام‌نویسی جاماندگان در نوبت دوم کنکور سراسری
  • فرصت دوباره برای نام نویسی کنکور
  • جاماندگان کنکور از امروز ثبت نام کنند