Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@13:12:39 GMT

فروش ۵۰ هزار میلیارد تومان اوراق بدهی دولتی

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۸۶۸۲۴

فروش ۵۰ هزار میلیارد تومان اوراق بدهی دولتی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بانک مرکزی، فروش اوراق بدهی دولتی، طی ۱۰ حراج و از تاریخ ۱۳ خرداد تا ۱۴ مرداد ماه ۱۳۹۹ توسط کارگزاری این بانک انجام شده است. همچنین در راستای تنوع‌بخشی به سبد دارایی‌های مالی نهادهای مالی شرکت‌کننده در حراج، اوراق بدهی دولتی با سررسیدهای متنوعی از ۱ تا ۴ ساله عرضه شده که طی ۱۰ حراج یاد شده، نرخ بازدهی اوراق بدهی دولتی با سررسیدهای ۱ تا ۴ سال به ترتیب در حدود ۱۸.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳، ۱۹، ۱۷.۱ و ۱۶.۷ درصد بوده است.

ذکر این نکته ضروری است که در ۱۰ حراج برگزارشده، بانک‌ها با خرید ۳۶۱ هزار میلیارد ریال از اوراق به فروش رفته، در حدود ۷۲.۴ درصد از خرید اوراق بدهی دولتی را به خود اختصاص داده‌اند؛ علاوه بر آن صندوق‌های سرمایه‌گذاری و شرکت‌های تأمین سرمایه با خرید ۲۵ هزار میلیارد ریال و سایر سرمایه‌گذاران حقیقی و حقوقی در فرایند خارج از حراج و از طریق بورس (در نرخ‌های کشف شده از حراج) با خرید ۱۱۲ هزار میلیارد ریال به ترتیب سهم ۵.۱ و ۲۲.۵ درصدی از خریداران اوراق بدهی دولتی را داشته‌اند.

کد خبر 4992929

منبع: مهر

کلیدواژه: اوراق بدهی بانک مرکزی ایران بورس ویروس کرونا بورس قیمت دلار وزارت صنعت معدن و تجارت قیمت طلا بانک مرکزی ایران قیمت نفت ایالات متحده آمریکا سهام عدالت وام ودیعه مسکن تولید نفت شاخص کل بورس بازار سهام مصرف برق اوراق بدهی دولتی هزار میلیارد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۶۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش ۲.۷ تن طلا در ۲۰ حراج/ امروز چقدر طلا فروخته شد؟

حراج حضوری شمش طلا از ۲۷ دی ماه ۱۴۰۲ در مرکز مبادله ایران آغاز و با گذشت ۳ ماه و برگزاری ۲۰ حراج، ۲۷۱۶ کیلوگرم شمش طلای استاندارد با عیار حداقل ۹۹۵ در هزار معامله شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با برگزاری بیستمین حراج حضوری شمش طلای مرکز مبادله ایران، حجم معاملات این تالار طی 3 ماه از مرز 2,7 تن گذشت.، حراج حضوری شمش طلا از 27 دی ماه 1402 در مرکز مبادله ایران آغاز و با گذشت 3 ماه و برگزاری 20 حراج، 2716 کیلوگرم شمش طلای استاندارد با عیار حداقل 995 در هزار معامله شد.

چشم انداز قیمت سکه و طلا صعودی نیست

 

 امروز چهارم اردیبهشت ماه بیستمین حراج شمش طلای  مرکز مبادله ایران با خرید 80 کیلوگرم شمش از سوی صنعتگران طلا به پایان رسید. طی دوره حراج بیستم، 193 کیلوگرم شمش طلا ویژه رفع تعهد ارزی صادرکنندگان عرضه شد که در دو بخش عمده و خرد مجموعا 80 کیلو گرم شمش توسط حاضرین خریداری شد.

در این روز، ارزش ریالی هر شمش طلا با عیار 995 در هزار ، به طور میانگین 4 میلیارد و 657 میلیون تومان بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حدادی: بدهی پرسپولیس به بانک شهر را به صورت تهاتری می‌پردازیم
  • آخرین وضعیت خرید شمش در حراج مرکز مبادله | خرید شمش افزایش یافت
  • افزایش ۱۷ برابری خرید شمش در حراج مرکز مبادله
  • افزایش ۱۷برابری خرید شمش طلا در مرکز مبادله
  • ابلاغ ۸۲۱میلیارد تومان منابع ازمحل فروش اوراق به پروژه های اردبیل
  • فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران
  • فروش ۲.۷ تن طلا در ۲۰ حراج؛ امروز چقدر طلا فروخته شد؟
  • فروش ۲.۷ تن طلا در ۲۰ حراج/ امروز چقدر طلا فروخته شد؟
  • فروش بیش از ۱۱۷ هزار سکه در مرکز مبادله
  • انتشار اوراق سپرده خاص به کنترل انتظارات تورمی منجر شد