Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، غلامرضا شریعتی با صدور پیامی فرا رسیدن روز خبرنگار را به فعالان خبر و رسانه تبریک گفت؛ در این پیام آمده است: «ن والقلم ما یسطرون، سلام و درود بر تلاشگران عرصه قلم که حافظان اصلی دانایی و پیشگامان عرصه خبر هستند و توانایی تفکر و قدرت نگارش و فرصت سخن گفتن را در مسیر تعالی جامعه و توسعه همه‌جانبه ایران عزیز به کار می گیرند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه گفته شده است :«۱۷ مردادماه سالروز شهادت خبرنگار شهید محمود صارمی و روز خبرنگار یادآور تلاش‌های شبانه‌روزی خبرنگاران و اهالی محترم مطبوعات و رسانه است که وظیفه مهم اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی را بر عهده دارند».

در این پیام تأکید شده است: «خبرنگاران و اصحاب محترم رسانه با توجه به جایگاه ویژه و اهتمام به امر پسندیده اطلاع‌رسانی و انعکاس مشکلات و مطالبات مردم و جامعه پیرامون خود دارند، در همه حال سزاوار احترام و تکریم هستند».

در ادامه پیام بیان شده است: «خبرنگاران به مانند یک مسیر دو طرفه بین مردم و مسئولان می‌توانند با بهره‌گیری از توانمندی‌های خود، زمینه اصلاح مستمر و هدایت افکار عمومی را فراهم آورده و با شناخت نیازهای مردم، مطالبات اجتماعی را با تکیه بر اخلاق و قانون و همچنین حفظ حرمت افراد، به تصمیم‌گیران و مدیران اجرایی منتقل کنند و با معرفی خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی زمینه افزایش سرمایه‌های اجتماعی را مهیا سازند».

همچنین در این پیام آمده است: «در روزهای شیوع بیماری کرونا، خبرنگاران و عکاسان عزیز در سخت‌ترین شرایط، لحظه‌ای خود را جدا از کادر درمان و جامعه ندیدند و با حضور و آگاهی‌بخشی خود از راه‌های مقابله با ویروس کرونا و همچنین اطلاع‌رسانی از آخرین وضعیت استان و دعوت مردم به رعایت اصول و پروتکل‌های بهداشتی، نقش مهم و خطیری را در این مسیر سخت و طاقت‌فرسا به عهده داشتند».

در پایان این پیام آمده است: «اینجانب بر خود لازم می دانم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای اصحاب رسانه به ویژه شهید محمود صارمی، روز خبرنگار و تقارن آن با ایام مبارک دهه امامت و ولایت را به همه خبرنگاران، عکاسان و مدیران رسانه‌ها، فعالان حوزه اطلاع‌رسانی در استان خوزستان تبریک و تهنیت عرض می‌کنم و از درگاه خداوند متعال توفیق و سربلندی را برای شما عزیزان خواستارم».

کد خبر 4992861

منبع: مهر

کلیدواژه: غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان روز خبرنگار ویروس کرونا شیراز بوشهر شیوع کرونا روز خبرنگار عید سعید قربان گرگان شهرکرد قزوین ماه محرم ستاد ملی مقابله با کرونا کمک مومنانه بیرجند عید غدیر خم اطلاع رسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۶۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهم‌ترین رسالت هیئت امنای مساجد چیست؟

عضو هیئت امنای مسجد لولاگر تهران، یکی از مهم‌ترین رسالت‌های هیئت امنای مساجد را توجه به شکل گیری زمینه‌های رشد معنوی نمازگزاران عنوان کرد.

میلاد صادقی، عضو هیئت امنای مسجد لولاگر درمورد نقش و جایگاه هیئت امنای مسجد در تحقق اهداف کلان مسجد اظهار کرد: به نظر بنده، همان‌طور که تمام ارکان مسجد باید به این هدف توجه کنند مهم‌ترین رسالت هیئت امنا این است که محفل و امکاناتی را آماده کنند برای این که زمینه‌های رشد معنوی افراد و نمازگزاران محلی و کسبه مکانی که مسجد در آن قرار دارد فراهم شود و هیئت امنا باید زمینه‌های بروز این رشد معنوی را فراهم کنند و برای این منظور ابزار‌های مختلفی وجود دارد؛ از فراهم کردن امکانات لازم گرفته تا برگزار کردن مراسم‌های فرهنگی.

او گفت: هیئت امنا باید یک مکان بدون دغدغه و توأم با آرامشی را برای نمازگزاران فراهم کنند. اما متأسفانه، برخلاف این که انقلاب ما از مساجد رشد کرده و در حقیقت، از طریق مساجد رشد و نمو پیدا کرده است. اما به نظر بنده، هنوز سیاست‌های کلان کشور درمورد حمایت‌های مالی و همچنین، سخت افزاری از مساجد به درستی اتفاق نیفتاده است و اگرچه مساجد باید مردمی و با محوریت مردم اداره شوند، ولی بالاخره باید دولت و نظام اسلامی هم، زمینه‌های بعضی از کار‌ها را فراهم کند.

صادقی مطرح کرد: در شهر تهران و خیلی از شهر‌های دیگر، موضوع ساختمانی مساجد ما اصلاً در تراز یک نظام اسلامی نیست و مساجد، مشکلات عدیده‌ای در این زمینه دارند. در نتیجه، می‌توان با یک طرح‌ها و ایده‌های نو از زمین‌های مساجد در جهت تجاری‌سازی استفاده کرد. البته به شرطی که به هویت مساجد ضربه وارد نشود. چون متأسفانه، خیلی وقت‌ها این تجاری سازی هویت مسجد را زیر سوال برده است یا این که در بهترین حالت، استفاده از زمین‌های مساجد است به شرط این که موازین شرعی و هویت مسجد رعایت شود. از اینرو، مثلاً کاری که شهرداری درمورد توسعه‌های فرهنگی می‌تواند انجام دهد این است که هزینه‌های فضای فرهنگی را برای همین مکان مقدس صرف کند تا بتوانیم یک سری امکانات لازم برای مسجد را فراهم کنیم.

او افزود: متأسفانه، حمایت‌های لازم صورت نمی‌گیرد. با وجود گذشت بیش از ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران هنوز در سیستم‌های ساخت و ساز مساجد و بازسازی و تخریب و نوسازی مساجد در دفتر‌های الکترونیکی شهرداری هیچ پنجره‌ای دیده نشده است. مثلاً مسجد جامع لولاگر که طرح تخریب و نوسازی آن در حال پیگیری است با موضوع این‌چنینی روبروست و برای بعضی از مساجد که اوقافی هستند بحث تولیت مسجد باید اتفاق بیفتد. چون اغلب این مساجد دچار مشکلات حقوقی هستند و متأسفانه، به دلیل حجم بالای کار‌های حقوقی ادارات دولتی، این مساجد تحت الشعاع قرار می‌گیرند و کار آن‌ها انجام نمی‌شود.

دیگر خبرها

  • کنعانی وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل توسط آمریکا را شدیدا محکوم کرد
  • ایران وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل توسط آمریکا را محکوم کرد
  • رأی آمریکا در وتوی قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل محکوم است
  • اطلاع‌رسانی آژانس درباره وضعیت تاسیسات هسته‌ای ایران بعد از شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان
  • مهم‌ترین رسالت هیئت امنای مساجد چیست؟
  • زمینه حضور پرشور مردم ورامین در دور دوم انتخابات فراهم شده است
  • محبوبیت ایران در افکار عمومی جهان و ضرورت بازدارندگی داخلی و خارجی
  • زمینه زندگی خوب را برای شهروندان فراهم کنیم
  • فیلم دستگیری بانوی تبریزی مربوط به اغتشاشات ۱۴۰۱ است
  • پرداخت تسهیلات فرزندآوری و ازدواج در بوشهر تسریع شود