Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، «سعد الجبری»، مشاور سابق «محمد بن سلمان»، ولی‌عهد سعودی در یک دادگاه آمریکایی در شهر واشنگتن از وی به دلیل تلاش برای ترور او شکایت کرد.

به گزارش شبکه الجزیره قطر، سعد الجبری که پیش خانواده‌اش از سوی مقامات سعودی تهدید به قتل شده بود، خواستار پرداخت غرامت از ولی‌عهد سعودی و افراد نزدیک به او به دلیل تلاش برای قتل او شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس مستنداتی که سعد الجبری به دادگاه واشنگتن ارائه داده، ولی‌عهد سعودی تیمی متشکل از چند نفر دو هفته بعد از ترور «جمال خاشقچی»، روزنامه‌نگار سعودی مقتول در استانبول، به کانادا فرستاده تا او را ترور کنند.

جبری در دادخواست ۱۰۷ صفحه‌ای خود، به اطلاع مقامات مسئول آمریکا از جزئیات عملیات ترور خود توسط محمد بن سلمان استناد کرده و گفته است که ولی‌عهد سعودی در کانادا و آمریکا او را تحت تعقیب داده بود تا ترور کند و به «فایل‌های صوتی خیلی مهمی» دست پیدا کند.

بر اساس این گزارش، فایل‌های ضبط شده سعد الجبری حاوی اطلاعات مهمی برای انتشار بود که قرار بود در صورت به ترور رسیدن، منتشر شود.

تیم ترور ولی عهد سعودی موظف بود سعد الجبری را حین اقامتش در شهر بستن آمریکا در سال ۲۰۱۷ ترور کند. با این حال تیم موفق به ترور نمی‌شود و این بار تصمیم می‌گیرد او را در کانادا ترور کند که برای این منظور، اقدام به اخذ روادید گردشگری برای سفر به این کشور کرده بود.

بر اساس این دادخواست، مقامات کانادا به تیم ترور مشکوک می‌شوند و به جز یک نفر که پاسپورت دیپلماتیک داشت، اجازه ورود به کانادا را نمی‌دهد.

سعد الجبری همچنین تصویر چت‌های بین او و محمد بن سلمان را در اختیار دادگاه گذاشته است که طی آن، ولی‌عهد سعودی او را تهدید می‌کند چنانچه تا ۲۴ ساعت به عربستان برنگردد، کشته خواهد شد. دادگاه متن این چت‌ها را تأیید نکرده است.

متهمان در این دادخواست «محمد بن سلمان، بدر العساکر، سعود القحطانی، احمد عسیری، خالد ابراهیم عبد العزیز الغانم، مشعل فهد السید، بندر سعید الحقبانی، ابراهیم حمد عبد الرحمن الحمید، سعود عبد العزیز الصالح، یوسف الراجحی و محمد الحمد وبیجاد الحربی» هستند.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: ولی عهد سعودی محمد بن سلمان سعد الجبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۶۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پسر معاون سابق قوه قضائیه اعترافاتش را پس گرفت!

پسر معاون اول سابق قوه قضائیه در دومین جلسه رسیدگی به اتهاماتش در سال جدید، ضمن رد اتهاماتش در دادگاه، تمام اعترافات دوران بازجویی را رد کرد.

به گزارش فارس، در این جلسه یکی از متهمان به دفاع از خود پرداخت و مالکیت همه موارد تحصیل شده از طریق عناوین اتهامی را رد کرد و منشاء خرید چند زمین، خانه و خودروی لوکس خود را سرمایه‌های شخصی عنوان کرد!

درحالی‌که در کیفرخواست متهم بدون شغل معرفی شده بود، این متهم شغل خود را سرمایه‌گذاری با نقدینگی سایرین عنوان کرد به این صورت که سرمایه‌های آشنایان را جمع کرده و بعد از سرمایه‌گذاری، به آنها سود پرداخت می‌کند.

وی مالکیت یک ملک خریداری شده در خیابان سازمان آب را هم رد کرده و مدعی شد برادرش برای فرار از مالیات این ملک را به نام دوست صمیمی متهم یعنی ع. خ کرده است.

این متهم از نحوه بازداشت خود نیز اظهار شکایت داشت که چرا شان وی هنگام بازداشت رعایت نشده و به او در خیابان دستبند زده‌اند، وی تمامی اعترافات خود در دوران بازجویی را نیز رد کرد.

وی در توجیه دریافت بخشی از واریزی‌های متهمینی که پرونده‌هایشان را حل و فصل می‌کردند هم مدعی شد که این مبالغ را از برادرش قرض میگرفته و به زودی بدهی خودش را تسویه می‌کند.

این متهم سیمکارت‌های خریداری شده با اموال نامشروع را بیشتر از مقداری که در کیفرخواست عنوان شده اعلام کرد و مدعی شد همه سیمکارت‌ها را از محل سرمایه‌های مردمی تهیه کرده و بخشی از آن را هم متهم ح.‌ی مبلغی به وی پول داده است تا برای او هم در زمینه سیمکارت سرمایه‌گذاری کند.

همچنین در ادامه از قاضی دادگاه خواست تا سیمکارت‌های ضبط شده را به وی پس بدهند تا بتواند پس از فروش آنها، بدهی‌های خود به سرمایه‌گذاران را تسویه کند.

tags # اخبار سیاسی سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • نقشه سرایدار سابق برای سرقت میلیاردی از خانه ۲ ایرانی مقیم کانادا
  • ماجرای خودرو‌های لوکس پسران معاون سابق قوه قضائیه چه بود؟!
  • شکایت ۹ میلیون دلاری بکام از ستاره هالیوود
  • موضوع خودروهای لوکس پسران معاون سابق قوه قضائیه چه بود؟
  • دور جدید دادگاه رسیدگی به اتهامات سرکردگان گروهک تروریستی منافقین برگزار می‌شود
  • آغاز دور جدید دادگاه سرکردگان گروهک تروریستی منافقین
  • آغاز دور جدید دادگاه رسیدگی به اتهامات سرکردگان گروهک تروریستی منافقین
  • آغاز دور جدید دادگاه رسیدگی به اتهامات گروهک تروریستی منافقین
  • شکایت رئیس سابق فدراسیون ترای اتلون به دیوان عدالت اداری/ اعتراض به انتخابات
  • پسر معاون سابق قوه قضائیه اعترافاتش را پس گرفت!