Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-20@00:10:53 GMT

۱۷ پرونده قضایی تخلفات محیط زیستی در لرستان تشکیل شد

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۸۷۰۲۳

۱۷ پرونده قضایی تخلفات محیط زیستی در لرستان تشکیل شد

فتحی بیرانوند، مدیر کل محیط زیست لرستان گفت: 17 پرونده تخلفات در حوزه محیط زیست لرستان تشکیل شد که از این تعداد هفت پرونده مربوط به صنایع بوده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهرداد فتحی بیرانوند در گفت و گو با خبرنگار سفیر افلاک اظهار داشت: در حوزه صنایع آلاینده از ابتدای سال تاکنون ۳۷ اخطار به این واحدها ارائه شده است و این واحدها ملزم هستند رفع آلودگی را انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همچنین در این مدت ۱۷ پرونده تخلف در حوزه محیط زیست لرستان تشکیل شده که از این تعداد هفت پرونده در حوزه صنایع و ۱۰ پرونده مربوط به دیگر تخلفات از جمله تخریب محیط زیست و یا راه اندازی واحدی بدون مجوز بوده است.

مدیر کل محیط زیست لرستان با اشاره به پایش صنایع استان تصریح کرد: پایش صنایع هر سه ماه یکبار انجام می شود و با شیوع کرونا، پایش بیمارستانها و مراکز درمانی در خصوص بی خطر سازی زباله ها نیز در دستور کار قرار گرفته که در حال حاضر این واحدها مشکلی ندارند.

فتحی بیرانوند عنوان کرد: همه واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی که مولد آلودگی هوا، صوتی و پساب هستند پایش شده اند.

وی از پلمپ یک واحد شن و ماسه خبر داد و گفت: یک واحد شن و ماسه در شهرستان ازنا که اخطارهای محیط زیست را در زمان مقرر انجام نداده بود، پلمپ شد که این واحد مربوط به بخش خصوصی بوده است، همچنین یک واحد الکل سازی به خاطر مشکل آلودگی به مراجع قضایی معرفی شده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: محیط زیست لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۷۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه قضایی شهرستان بوکان حامی حفاظت از محیط زیست است

 به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،دراین بازدید رحیم عبدالکریمی ، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بوکان گزارشی از اقدامات انجام شده در راستای حفاظت از گونه ارزشمند و در معرض انقراض میش مرغ را ارائه کرد و طی پایش منطقه با دوربین های چشمی  3 بال پرنده نادر و در معرض انقراض میش مرغ مشاهده شد.

رئیس دادگستری بوکان در این بازدید  محیط زیست و حیات وحش را از مواهب الهی دانست و گفت : تلاش های شبانه روزی اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بوکان در زمینه حفاظت از  این مواهب الهی، شایسته تقدیر و درخور تحسین است.

در ادامه دادستان شهرستان بوکان با بیان اینکه حفظ محیط زیست، حفظ سرمایه های طبیعی و ملی بوده و مصداق صیانت از حقوق عامه است، افزود: دستگاه قضایی شهرستان حامی و پشتیبان فعالیت های اداره حفاظت محیط زیست بوکان در راستای انجام وظایف قانونی خود است تا نیروهای این سازمان که در زمره ضابطین خاص قضایی هستند ، با قاطعیت و اقتدار به تکالیف و وظایف قانونی خود عمل کنند.

دیگر خبرها

  • دستگیری دو نفر متخلف و کشف و دو قبضه اسلحه در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد
  • کاهش ۶۰ درصدی ورود پرونده‌های قضایی تصادفات در هرمزگان
  • پایش زیست محیطی مشترک واحد تولیدآلیاژ در شوط
  • برخورد قاطع دستگاه قضایی با متخلفان حوزه منابع طبیعی و محیط زیست
  • برخورد بازدارنده دستگاه قضایی با متخلفان حوزه منابع طبیعی و محیط زیست
  • تخریب ساخت و ساز غیر مجاز در منطقه سیاهمزگی
  • خسارت ۷۸ میلیارد ریالی تخلفات صید و شکار به محیط زیست خراسان رضوی
  • تشکیل بیش از ۲ هزار پرونده تخلف صنفی در خوزستان
  • دستگاه قضایی شهرستان بوکان حامی حفاظت از محیط زیست است
  • ایجاد موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی شهرستان بروجرد دستور کار محیط زیست لرستان قرار گرفت