Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@04:43:19 GMT

تبریک مدیران لرستان به خبرنگاران ‍

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۸۷۱۳۰

تبریک مدیران لرستان به خبرنگاران ‍

به گزارش ایرنا ۱۷ مرداد سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار شجاع خبرگزاری جمهوری اسلامی است که در محل کنسولگری ایران در مزارشریف افغانستان به دست طالبان شهید شد و نام و یادش همواره ضامن یادآوری مردم و مسوولان از زحمات خبرنگاران شد.

هرچند اصحاب رسانه در طول سال با دغدغه های شخصی مالیُ نبود امنیت شغلی؛ امکانات رفاهی و حتی مسایل بیمه ای مواجه هستند اما اولویت نخست آنان انعکاس مطالبات و مشکلات مردم به مسوولان و از طرفی بازگویی خدمات نظام و دولت است که به همین دلیل این قشر زحمتکش و کم توقع را چشم بینا و گوش شنوای جامعه می دانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این رو مدیران مختلف استان لرستان با صدور پیام هایی روز خبرنگار را تبریک گفته و در هفته گذشته نیز برخی از مدیران استان با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی در جمع کادر این رسانه قرار گرفته و زحمات آنان را قدر دانستند.

در این پیام ها تعابیر مختلفی از خبرنگار و روز ۱۷ مرداد نوشته شده از جمله اینکه خبرنگاران به راستی تجسم امانت، مسئولیت، تعهد، دلسوزی و وظیفه اند؛ وجدان بیدار جهان و تصویرگر زمان خویش هستند چراکه همواره در عمق جامعه زندگی می کنند و سلامت فرهنگی و فکری هر جامعه ای، مرهون تلاش های شبانه روزی آنهاست.

در این پیام ها تاکید شده کارکرد رسانه های محلی در ارائه تصویری از مشکلات موجود منطقه و نظارت عمومی بر مسئولان و دستگاه های اجرایی بی بدیل و غیرقابل انکار است و راستی که رسالت اصحاب خبر و رسانه بسیار خطیر و حساس است.

در پیام تبریک دیگری خبرنگاران را سنگر سازان بی سنگر دانسته اند که همیشه با عشقی سرشار از امید مثال زدنی در عرصه های مختلف وارد میدان شده و با قلم خود رنگ آبی مهربانی و شادی و امید به آینده را با تمام مشکلات موجود در دل  این مردم عزیز نقاشی کرده اند.

برخی نیز از وجود کرونا و عدم برگزاری مراسم تقدیر از خبرنگاران ابراز ناراحتی داشته اما تاکید کرده اند هفدهم مرداد روز خبرنگار یادآور خاطره بزرگ مرد عرصه خبر و اطلاع رسانی شهید محمود صارمی است، شهیدی که با تعهد و وفاداری به انجام رسالت خویش، در تاریخ جاودانه شد اما کرونا فرصت قدردانی از فرهیختگان راه روشنگری و آگاهی بخشی به عموم مردم جامعه را از دستگاههای اجرایی گرفته است.

در یکی از این پیام ها از خبرنگاران به عنوان تصویرگران هوشمند جامعه یاد شده و مدیر دیگری اذعان داشته در تنگنای سخت نفسهای روزگار؛ یا در فراز شادی و ایام خوشگوار؛  وقت طلوع صبح سپید و نوید فجر؛ یا در کسوف پر طپش روزهای تار؛ با خطی از طلا بنگارم برای تو بختت بلند خسته نباشی خـبرنـگــار .

در این پیام ها تاکید شده ۱۷ مرداد ماه روز خبرنگار یادآور زحمات و تلاش های انسانهای شریفی است که در کسوت خبرنگاری، رسالت خطیر اطلاع رسانی و آگاهی بخشی را بر عهده داشته و به مدد قلم های پاک و صادق و توانای خود، موجبات روشنگری و تعالی، پیشرفت و بالندگی جامعه را فراهم می آورند؛ خبرنگاران شایسته ارزشمندترین تکریم و قدر شناسی بوده و در این روزهای سخت به ویژه روزهای دشوار مقابله با بیماری منحوس کرونا دوشا دوش کادر پزشکی و درمانی استان تلاش می کنند و با آگاهی بخشی به جامعه، مردم را به صحنه آورده و همراه دستگاه های اجرایی توفیقاتی را کسب کردند.

مدیر دیگری در پیام تبریک خود ابراز داشته خبرنگاران؛ قلم را سلاح خویش و رسانه را سنگر دفاع از استقلال و آزادی قرار داده و در راه روشنگری و آگاهی بخشی به جامعه جان عزیز خویش را تقدیم نموده اند؛  همواره در عمق جامعه زندگی می کنند و سلامت فرهنگی و فکری هر جامعه ای، مرهون تلاش های شبانه روزی آنهاست.

نقش خبرنگاران در تحقق پیام سال جهش تولید نیز از دیدگاه مدیران غافل نمانده و در یکی از این پیام ها آمده است: در شرایطی که دشمنان کشور با تحریم های ظالمانه خویش قصد آسیب رساندن به نظام ما را دارند وظیفه همه ما است که گوش به فرمان مقام معظم رهبری در مسیر استقلال و قطع وابستگی کشور گام برداریم و بی شک خبرنگاران و رسانه ها در تحقق شعار جهش تولید نقشی تعیین کننده دارند . به امید پیروزی ملت بزرگ ایران در جنگ اقتصادی در سایه همدلی و وفاق  خبرنگاران عزیز.

مدیر دیگری که تاحدودی بیشتر از سایر دستگاهها درگیر سیل و بازسازی های پس از آن است پیام تبریک روز خبرنگارا را با درون مایه وقایع سیل آمخته و نوشته است نقش بی بدیل، تاثیرگذار، زحمات دلسوزانه و شبانه روزی خبرنگاران به ویژه در ایام بحران و سیل های سال ۹۸ استان لرستان، فراموش شدنی نیست، تلاشی که جهاد خدمتگزاران و گروه های مردمی و جهادی را به تصویر کشید و در صفحات تاریخ این سرزمین ماندگار نمود. 

در پیام تبریک دیگری گفته شده ۱۷مرداد که یادآور ایثارگری و رشادت خبرنگاران شهیدی چون محمود صارمی؛ مرتضی آوینی و خبرنگاران شهید هواپیمای"سی ۱۳۰"، می‌باشد .

در بخشی از پیام تبریک معاون سیاسی؛ امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان نیز امده است اینجانب ضمن تقدیر از ایثار و مجاهدتهای این قشر فرهیخته خصوصا خبرنگار لرستانی شهید محمود صارمی از تشریک مساعی اصحاب رسانه لرستان در برقراری نظم ، امنیت و آگاهی بخشی و اطلاع‌رسانی به اقشار جامعه و افزایش بصیرت اجتماعی و آگاهی بخشی عموم مردم از خدمات دولت ،تقدیر و تشکر نموده و از تعهد، تخصص ،مسئولیت پذیری و امانت داری این قشر دلسوز  قدر دانی نموده و امیدوارم خبرنگاران در انجام رسالت خطیر خود در جبهه فرهنگی با سربلندی و تداوم عزت، منصور باشند.  

انتظار خبرنگاران از تحقق تعاریف مدیران در روز خبرنگار

اما خبرنگاران استان لرستان که در ۲ سال گذشته به واقع عملکرد قابل قبولی در انعکاس اخبار سیل و کرونا داشته اند از مدیران انتظار دارند تعاریفی که در روز خبرنگار و پیام های تبریکشان ارسال می کنند در طول سال مورد توجه باشد و مدیران بر مبنای همین اصطلاحاتی که به خبرنگاران نسبت داده و انها را روشنگران جامعه می دانند؛ به همین میزان نیز پاسخگو باشند.

متاسفانه نه تنها در لرستان بلکه به طور عموم برخی مدیران اعتقادی بع رسانه نداشته و طی سال به هیچ عنوان پاسخگوی خبرنگاران به عنوان افکار عمومی نیستند و این درحالیست که روز خبرنگار زیباترین و بهترین تعاریف را از ضرورت اطلاع راسنی و اهمیت کار خبرنگار می کنند اما در عین حال میانه ای با رسانه ندارند.

انتظار می رود مدیران دستگاهاهی اجرایی خبرنگاران را بازوی کمکی نظام و دولت دانسته و بدون جبهه گیری در مورد خط و مشی رسانه؛ به نحوی اقدام نمایند که پیام های تبریک آنها در روز خبرنگار در خصوص لزوم کار خبر و اطلاع رسانی؛ عینیت داشته باشد.

برچسب‌ها خبرگزاری جمهوری اسلامی مطبوعات و خبرگزاری های داخلی روز خبرنگار لرستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خبرگزاری جمهوری اسلامی مطبوعات و خبرگزاری های داخلی روز خبرنگار لرستان خبرگزاری جمهوری اسلامی مطبوعات و خبرگزاری های داخلی روز خبرنگار لرستان آگاهی بخشی محمود صارمی اطلاع رسانی روز خبرنگار پیام ها پیام تبریک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۷۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زاکانی: جشن امام حسنی‌ها کاری بزرگ و ماندگار بود

علیرضا زاکانی شهردار تهران روز چهارشنبه ۸ فروردین ماه  در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران درباره جشن امام حسنی‌ها در ورزشگاه آزادی اظهار داشت: این جشن در برگیرنده نماد‌های درست، بزرگ و عظیمی بود که به آنها توجه شد و نشان داد عمق دینداری و تعلق مردم ما به کتاب الهی بسیار زیاد است؛ به خصوص که اگر این پیام در قالب هنر به جامعه منتقل شود، بسیار والاست.

وی یادآورشد: این اتفاق از افتخاراتی است که از همه خادمان قرآن به ویژه صداوسیما و سازمان تبلیغات باید تشکر کرد. به خصوص از دست اندرکاران این برنامه و کسانی که متصدی انتقال این پیام به جامعه با عمل هنرمندانه خودشان بودند باید تشکر کرد کار فوق العاده بزرگ، عزیز و ماندگاری بود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • دیدار مدیران استان مرکزی با معلمان
  • زاکانی: جشن امام حسنی‌ها کاری بزرگ و ماندگار بود
  • وظیفه مدیران، ارائه خدمات بهینه به جامعه
  • وظیفه مدیران،ارائه خدمات بهینه به جامعه
  • تولید، تنها راهبرد حل مسائل جامعه
  • پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی به مناسبت روز جهانی تئاتر
  • «تولید» تنها راهبرد مهم در حل مسائل جامعه است
  • پیام تبریک مدیرعامل بنیاد رودکی به مناسبت روز هنرهای نمایشی
  • تبریک تولد امام حسن مجتبی(ع) ۱۴۰۳ + متن، پیام، اس ام اس و عکس نوشته ولادت کریم اهل بیت
  • پیام تبریک مدیرعامل بنیاد رودکی به مناسبت روز ملی هنرهای نمایشی