Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-18@15:17:04 GMT

راهکاری ساده برای افزایش جذب ویتامین D در بدن

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۸۷۲۵۲

صراط:

ویتامین دی نقش مهمی در حفظ ایمنی و سلامت کلی بدن دارد. این ویتامین یک ماده مغذی مهم است که به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا از اهمیت بیشتری برخوردار شده است.

ویتامین نور خورشید

ویتامین D که به آن ویتامین نور خورشید نیز می‌گویند وقتی در معرض اشعه UV خورشید قرار می‌گیریم در بدن شکل می‌گیرد. این ویتامین در عین حال در غذا‌های رایجی مانند زرده تخم مرغ، سمارق (قارچ)، لبنیات غنی شده و انواع خاصی از ماهی یافت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دریافت مقدار توصیه شده ویتامین دی می‌تواند دشوار باشد مگر اینکه هر روز و در همه وعده‌های غذایی ماهی بخورید و ساعت‌ها بیرون از خانه و مقابل نور خورشید بنشینید. به همین دلیل پزشکان توصیه می‌کنند که مکمل ویتامین D مصرف کنید.

چطور می‌توانیم میزان جذب ویتامین دی را افزایش بدهیم؟

موز‌ منبع بسیار خوبی از منیزیم است که در فعال کردن ویتامین D در بدن نقش مهمی دارد.

با توجه به مرور مطالعات منتشر شده در ژورنال انجمن استخوان‌درمانی آمریکا، مصرف منیزیم برای به دست آوردن مزایای بهینه ویتامین D ضرورت دارد. وقتی منیزیم وارد جریان خون می‌شود، ویتامین دی را در بدن فعال می‌کند.

برای انجام این راهکار خیلی ساده می‌توانید یک موز را همراه با کپسول ویتامین D بخورید یا اگر طعم موز را دوست ندارید، می‌توانید آن را با نان، پنکیک یا کلوچه مخلوط کنید؛ و اگر به هیچ وجه نمی‌توانید موز بخورید، توصیه می‌شود از مکمل منیزیم استفاده کنید تا نسبت به عملکرد مناسب ویتامین D در بدن اطمینان حاصل شود.

کلام پایانی

مکمل ویتامین D را با یک موز یا برخی دیگر از مواد غذایی سرشار از منیزیم مصرف کنید تا از فعال شدن و جذب مناسب ویتامین D مطمئن باشید. سایر مواد غذایی سرشار از منیزیم عبارتند از (اسفناج)، بادام، بادام زمینی و تخمه کدو تنبل.

منبع: خبرنامه

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: ویتامین نور خورشید ویتامین دی ماده مغذی صراط ویتامین دی ویتامین D

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۷۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چند ماده غذایی مفید برای تسکین درد مزمن

در ادامه به این می‌پردازیم که چگونه یک رژیم غذایی ضد التهابی می تواند متحد قدرتمندی در مبارزه با دردهای مداوم باشد.

التهاب، پاسخ سیستم ایمنی بدن شما به آسیب است که باعث تحریک گلبول‌های سفید و پروتئین‌ها می‌شود تا از شما در برابر مهاجمان خارجی محافظت کند و آسیب را ترمیم کند. هنگامی که التهاب به دلیل اختلالات خود ایمنی، جراحات، استرس یا شرایطی مانند چاقی، مزمن می شود می تواند به طور مداوم مسیرهای درد را فعال کند.

تحقیقات نشان می دهد که کاهش نشانگرهای التهابی می تواند شدت درد مزمن را کاهش دهد.

رژیم غذایی برای کاهش التهاب

برخی از رژیم‌های غذایی ممکن است به کاهش التهاب کمک کند که در ادامه به نقل از «وب ام دی» به چند نکته در این زمینه خواهیم پرداخت.

آنتی اکسیدان ها را فراموش نکنید. این ترکیبات در میوه ها، سبزیجات، چای، ادویه جات و مکمل هایی مانند کورکومین یافت می شوند. آن ها به خنثی کردن رادیکال های آزاد آسیب رسان به سلول کمک می کنند.

مصرف اسیدهای چرب امگا ۳ را افزایش دهید. این مواد در ماهی های چرب، گردو و کتان یافت می‌شوند.

کربوهیدرات های تصفیه شده، قندها و چربی های اشباع شده را کاهش دهید. اینها می توانند قند خون را بالا برده و التهاب را افزایش دهند.

گوشت فرآوری شده و گوشت قرمز را نیز محدود کنید. اینها حاوی چربی های اشباع التهابی هستند.

هیدراته بمانید. روزانه ۲ تا ۳ لیتر آب مصرف کنید.

الکل نخورید. الکل می تواند پاسخ های التهابی را تحریک و تشدید کند.

انواع میوه و سبزیجات مصرف کنید.

همچنین کمبود برخی مواد مغذی می تواند درد شما را افزایش دهد. کمبود برخی ویتامین ها و مواد معدنی می تواند باعث شود که التهاب شما کنترل نشود.

- ویتامین D: این ویتامین برای سلامت استخوان و عضلات شما ضروری است. سطوح پایین ویتامین D با درد اسکلتی عضلانی مرتبط است.

- منیزیم: منیزیم برای ساخت بیش از ۳۰۰ نوع آنزیم مورد نیاز است. کمبود منیزیم با میگرن، اسپاسم عضلانی و فیبرومیالژیا مرتبط است.

- ویتامین های گروه B: اینها به سلامت و عملکرد اعصاب شما کمک می کنند. کمبود این ویتامین ها با درد عصبی و نوروپاتی مرتبط است.

- ویتامین C: این آنتی اکسیدان قوی با رادیکال های آزاد مبارزه می کند.

با دنبال کردن یک رژیم غذایی ضد التهابی، رفع کمبودهای تغذیه ای و مصرف مکمل های هدفمند، ممکن است بتوانید التهاب خود را به طور طبیعی کاهش دهید و به طور بالقوه از درد مزمن خلاص شوید.

با پزشک یا متخصص تغذیه خود همکاری کنید تا یک رژیم غذایی مناسب برای مبارزه با درد برای خود انتخاب کنید. غذا خوردن می تواند به یک لذت واقعی تبدیل شود تا اینکه یک منبع نگرانی و ناراحتی باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • «وقف رضوی» راهکاری برای تحقق شعار سال 1403
  • بهترین و ساده ترین روش پاک کردن کنگر کوهی
  • چند ماده غذایی مفید برای تسکین درد مزمن
  • این تخمه ها منبع بزرگ پروتئین و خواص گوناگون هستند
  • یک فعال کارگری: قدرت خرید دستمزد کارگران به پایین ترین میزان در تاریخ شورایعالی کار رسیده است
  • سه روغن طبیعی برای تسریع رشد مو را بشناسید
  • 5 میلیارد تومان جایزه برای 50 نفر
  • برای دریافت جایزه‌های بلو، هنوز فرصت دارید / 5 میلیارد تومان جایزه برای 50 نفر
  • برای افزایش قد این ویتامین را بخورید
  • پیش‌بینی قیمت میلگرد آجدار در سال 1403