Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه واشنگتن‌پست، یک مقام ارشد سابق در دولت آمریکا اعلام کرد از برایان هوک، نماینده ویژه دولت این کشور در امور ایران خواسته شد که استعفا دهد تا مسئولیت شکست استراتژی واشنگتن علیه ایران، بر گردن او بیافتد.

این مقام ارشد پیشین که خواست نامش فاش نشود به این روزنامه گفت: «ایران محدودیت‌های غنی‌سازی، انباشت اورانیوم و توسعه سامانه‌های تأمین را شکسته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق تمام داده‌های تجربی، وضعیت کنونی از زمان حضور آمریکا در برجام بدتر است و آن‌ها به طرز چشمگیری اقدامات بد خود را افزایش دادند.»

وی ادامه داد: «اگر به زعم شما این استراتژی موفق بود، نمی‌دانم چرا باید نماینده خود را اخراج کنید.»

این مقام سابق آمریکایی افزود: «چه کاری جز وارد کردن صدمه جدی به اقتصاد ایران انجام داده‌ایم؟ اگر استراتژی آن بود، خب انجام شد. اگر استراتژی، جلوگیری از دستیابی آن‌ها به تسلیحات اتمی بود، آن‌ها اکنون گام‌های بیشتری برداشته‌اند. نشنیده‌ام کسی، حتی از راست‌های افراطی، بگوید این استراتژی کارگر بود.»

نیویورک‌تایمز در خصوص استعفای برایان هوک، می‌نویسد: «استعفای برایان هوک ۵۲ ساله، اندک احتمال باقی‌مانده برای یافتن مسیری دیپلماتیک با ایران، آن هم قبل از پایان دوره ریاست جمهوری ترامپ را از بین خواهد برد.»

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا با انتشار پیامی در صفحه توییتر خود خبر استعفای نماینده این کشور در امور ایران در وزارت خارجه آمریکا را تایید کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: برایان هوک ایالات متحده آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۷۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش نفرت آمریکایی‌ها از رژیم صهیونیستی/ مخالفت ۵۵ درصد آمریکایی‌ها با جنگ علیه غزه

یک نظرسنجی جدید انجام‌شده توسط موسسه گالوپ نشان داد که ۵۵ درصد آمریکایی‌ها با عملیات نظامی رژیم صهیونیستی علیه غزه، مخالف هستند.

به گزارش مشرق، براساس نظرسنجی گالوپ، فقط ۳۶ درصد مردم آمریکا، عملیات نظامی رژیم اشغالگر علیه مردم فلسطین در غزه را تایید کرده اند.

موسسه نظرسنجی گالوپ از افزایش طرفداران فلسطین در آمریکا و تغییر نظر آمریکایی ها درباره جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه خبر داد و نوشت: در ماه نوامبر(آبان-آذر)، نصف آمریکایی ها، این جنگ را تایید می کردند و فقط ۴۵ درصد با آن، مخالف بودند.

حمایت از جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه در میان هواداران دو حزب اصلی آمریکا نیز کاهش یافته و حمایت از جنگ به میزان ۱۸ درصد در میان دموکرات ها و به میزان هفت درصد در میان جمهوری خواهان کاهش یافته است.

کاهش حمایت افکار عمومی آمریکا از رژیم اشغالگر به تغییر رویه کاخ سفید در قبال این رژیم منجر شد به طوری که واشنگتن به قطعنامه آتش بس در غزه که در تاریخ ۲۵ مارس(۶ فروردین) در شورای امنیت سازمان ملل به رای گذاشته شد، رای ممتنع داد.

آمریکا در ۶ ماه گذشته، همه قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد برای آتش بس در غزه را وتو کرده بود.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • آزادی قدس خواسته همه آزادی‌خواهان جهان است
  • یک مقام وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به حمایت از اسرائیل استعفا کرد
  • تماس پرتنش اسرائیل و آمریکا پیش از تصویب قطعنامه آتش‌بس غزه و تمسخر واکنش نتانیاهو
  • بلومبرگ: ماکرون آمریکا را خشمگین کرد
  • وال‌استریت‌ژورنال دست آمریکا را درباره رفح رو کرد!
  • افزایش نفرت آمریکایی‌ها از رژیم صهیونیستی/ مخالفت ۵۵ درصد آمریکایی‌ها با جنگ علیه غزه
  • ادعای مقام آمریکایی: ایران با یک کشتی اطلاعاتی در جیبوتی حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند
  • وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا در پشت‌پرده با عملیات اسرائیل در رفح موافق است
  • وال‌استریت‌ژرونال: آمریکا در پشت‌پرده با عملیات اسرائیل در رفح موافق است
  • استعفای مقام آمریکایی در اعتراض به حمایت واشنگتن از تل‌آویو