Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان ها_ تولیت حرم حضرت معصومه(س) مسجد را یک میراث عظیم در اسلام و مرکزی بزرگ در انقلاب اسلامی دانست و گفت: محوریت مسجد باید با امام جماعت باشد و از اهداف اصلی خود نیز دور نشود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت الله سید محمد سعیدی شامگاه پنجشنبه در آیین معرفی قم به عنوان "پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران" که در سالن محراب حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به انتخاب استان قم به عنوان پایتخت فهما اظهار داشت: این انتخاب، فرصتی برای شکل گیری یک سری از فعالیت های واقعی است و باید از این فرصت برای اهداف بزرگتری استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به ارزش و جایگاه شهر مقدس قم بیان کرد: قم به عنوان عش آل محمد و شهر کریمه اهل بیت(ع) و حوزه های علمیه و امام زمان(عج) حق بزرگی بر کل کشور دارد و مساجد آن نیز انصافا فعال هستند  و انتخاب قم به عنوان پایتخت فرهنگ و هنر مساجد به حق بود که امیدواریم این حرکت بزرگ یعنی کانون های مساجد در کل کشور در آینده نزدیک به همه اهداف خود برسد.

آیت الله علوی گرگانی: جریان غدیر خم سبب ابقای دین پیامبر (ص) شدوزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: 25 هزار کانون فرهنگی هنری در سراسر کشور فعالیت می‌کنند‌

تولیت حرم حضرت معصومه(س) ضمن تبریک عید غدیر و اهمیت این عید بزرگ گفت: نکته مهم در مورد عید سعید غدیر آن است که پس از مدت کوتاهی آنچنان این واقعه عظیم دچار انحراف و تزلزل شد که حتی برخی وقوع آن را انکار می کردند.

امام جمعه قم افزود: وقتی واقعه عظیمی همچون غدیر با آن تعداد جمعیت و شاهد مورد تحریف، غفلت و فراموشی قرار می گیرد یک درس عبرت برای ما است که مراقب باشیم در برابر کاری که انجام می دهیم شبیه سازی ها و تحریف هایی صورت نگیرد.

نماینده ولی فقیه در استان قم  مسجد را یک میراث عظیم در اسلام و مرکزی بزرگ در انقلاب اسلامی دانست و ادامه داد: محوریت مسجد باید با امام جماعت باشد و از اهداف اصلی خودش نیز دور نشود.

استاد حوزه علمیه بیان کرد: باید تلاش کنید مساجد را که برای حفظ آن خون ها ریخته شده، به معنای واقعی کلمه احیا کنید، در حوزه مساجد باید به اهداف بلند توجه داشته باشید و از تشریفات دوری کنید، همچنان که شما وقتی به خانه کعبه نگاه می کنید می بینید ظاهر آن از چند تکه سنگ درست شده ولی باطنی بزرگ و اهدافی بلند دارد.

سعیدی ضمن تبریک روز خبرنگار خاطرنشان کرد: یکی از وظایف مهم همه دستگاه های خبری این است که اخبار را درست و صحیح به دست مردم برسانند، مسجد هم به عنوان یک رسانه بزرگ در تبلیغ درست پیام دین و مذهب باید تلاش دوچندانی داشته باشد.

انتهای پیام/452/ح

R7854/P/S6,62/CT11 بیشتر بخوانید... قم پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران شد‌ بچه‌های مسجد در ۴۰ نقطۀ تهران کاروان شادی غدیر برپا می‌کنند خدام مسجد جمکران از کادر درمانی بخش کرونایی بیمارستان دزفول قدردانی کردند +تصاویر قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... قم پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران شد‌ بچه‌های مسجد در ۴۰ نقطۀ تهران کاروان شادی غدیر برپا می‌کنند خدام مسجد جمکران از کادر درمانی بخش کرونایی بیمارستان دزفول قدردانی کردند +تصاویر پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ بختیاری‌زاده: این‌طور نمی‌شود فوتبال بازی کرد/ سرم دارد منفجر می‌شود ۲ اصفهان| بازگشت قلعه‌نویی به نیمکت سپاهان؛ تعویض‌های عجیب سرمربی سپاهان در نیمه نخست ۳ بزرگ‌ترین مجتمع پتروشیمی متانول ‌جهان ‌به دستور رئیس جمهور ‌افتتاح شد / تولید روزانه ۷ هزار تن متانول با گرید AA در ایران ۴ رئیس مجلس: اگر ‌مدافعان حرم نبودند شرایط منطقه ‌به‌نفع گروه‌های تکفیری تغییر می‌کرد / حاج قاسم ‌جوانان انقلابی‌ زیادی تربیت ‌داد ۵ ۳ سد بوشهر با هدف تأمین آب شرب افتتاح می‌شود/ خروج استان از وضعیت بحرانی ۶ سخنگوی وزارت خارجه: کمک‌های ‌ ‌ایران به لبنان ادامه می‌یابد / از آمریکا برای تهدید هوایی شکایت کردیم / اروپایی‌ها زیر قولشان ز‌دند ۷ قلعه‌نویی: فوتبال روی دیگرش را به ما نشان داد/ آقایی اخراج نشده است ۸ فکری: بازیکنان نساجی با تمام وجود فوتبال بازی می‌کنند/ از تیر دروازه ممنونیم! مهمترین اخبار استانها گزارش|طلسم خانه‌های خالی شکست / مهار افزایش قیمت مسکن با اخذ مالیات سیستان و بلوچستان| بخش بم پشت سراوان مستعد استعدادهای ورزشی؛ چرا فضاهای ورزشی توسعه نمی‌یابد؟ زلزله ۴.۸ ریشتری "سرگز" در هرمزگان را لرزاند گزارش| چرا ‌نرخ سرمایه‌گذاری در اصفهان پایین است؟/ راه برون‌رفت از مشکل از نظر اقتصاددانان مهمترین اخبار تسنیم سرلشکر سلامی: ملت لبنان را در شرایط سخت هرگز تنها نمی‌گذاریم رئیس مجلس: اگر ‌مدافعان حرم نبودند شرایط منطقه ‌به‌نفع گروه‌های تکفیری تغییر می‌کرد / حاج قاسم ‌جوانان انقلابی‌ زیادی تربیت ‌داد بزرگ‌ترین مجتمع پتروشیمی متانول ‌جهان ‌به دستور رئیس جمهور ‌افتتاح شد / تولید روزانه ۷ هزار تن متانول با گرید AA در ایران برایان هوک از سمت خود استعفا می‌کند/«الیوت آبرامز» نماینده جدید آمریکا در امور ایران می‌شود خندوانه آبان پخش می‌شود درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: پایتخت فرهنگ و هنر مساجد قم به عنوان ترین اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۷۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات وعده صادق سیلی محکمی به اسرائیل و آمریکا بود

امام جمعه کاشان گفت: عملیات غرورآفرین وعده صادق غیور مردان ایرانی، سیلی محکمی به اسرائیل و آمریکا بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، حجت الاسلام سید سعید حسینی سه شنبه _بیست و هشتم فروردین_ در دیدار با فرمانده و جمعی از اعضای کادر پادگان شهید کبریایی آران و بیدگل، ضمن تبریک پیروزی غرورآفرین غیور مردان ایرانی در اقدام تنبیهی مواضع رژیم اشغالگر قدس اظهار کرد: این عملیات به عنوان سیلی محکم ایران به اسرائیل، آمریکا و جبهه باطل، موجب خوشحالی امت اسلامی شد.

وی حمله صهیونیست‌ها به کنسولگری جمهوری اسلامی در سوریه را ناشی از شکست اسرائیل و آمریکا در غزه دانست و افزود: پاسخ قاطع و انتقام سخت ایران، دشمنان را در نیل به اهدافشان ناکام گذاشت و موجب عزت بیش از پیش ملت بزرگ ایران شد.

امام جمعه منطقه کاشان با اشاره به ریشه دار بودن فرهنگ شیطانی برای انحراف جامعه اضافه کرد: جدال شیطان از ابتدای وجود بشریت تاکنون در منطقه و جهان وجود داشته و ادامه دارد اما امروز به شکل‌های مختلف ظاهر شده است.

حسینی با اشاره به هزینه‌های هنگفت استکبار علیه جامعه اسلامی افزود: استکبار جهانی میلیاردها دلار همراه با ارائه تسلیحات و موشک‌ها و تجهیزات نظامی به غده سرطانی در منطقه در صدد سلطه مسلمین است.

وی با اشاره به اینکه عمل به بیانیه گام دوم انقلاب علاوه بر بیمه کردن کشور در مقابل تهدید دشمن، موجب توسعه بیش از پیش جامعه اسلامی شده و از مصادیق لبیک به حضرت فاطمه (س) است، گفت: امروز استمرار ولایت الهی امیرالمومنین (ع)، ولایت فقیه است و باید ببینیم رهبر انقلاب از ما چه انتظاری دارد؛ یکی از آخرین تأکیدات ایشان، صدور بیانیه گام دوم انقلاب است و باید به این دستور عمل کنیم که توجه به صدور بیانیه گام دوم انقلاب، عمل به هفت توصیه آخر این بیانیه وظیفه امروز ما است.

امام جمعه منطقه کاشان عنوان کرد: از خانواده شهدا تشکر می‌کنیم، شهیدانی از جمله شهید تهرانی مقدم این امکان را برای جمهوری اسلامی فراهم کردند که از فاصله ۲ هزار کیلومتر مرکز اطلاعاتی و پایگاه‌های مهم رژیم غاصب صهیونیستی را منهدم شود و این از برکت خون شهیدان و جانبازان است.

حسینی ارتش کنونی جمهوری اسلامی را به تمام معنا انقلابی دانست و افزود: وجود ارتش در کنار دیگر قوای نظامی و دفاعی موجود در کشور یک پشتوانه و حمایت قوی برای ملت ایران در مقابله با هرگونه تهدید است.

کد خبر 745166

دیگر خبرها

  • مرکز تخصصی تئاتر مساجد در مازندران رونمایی شد
  • دیدار امام جمعه همدان و استاندار با اعضای شورای تأمین استان همدان
  • مقاومت اسلامی برای دفاع از کیان اسلام برخاسته است
  • تخریب بقیع زخم کهنه تاریخ اسلام است
  • بازدید از معروف‌ترین مساجد جهان اسلام با دوچرخه
  • عملیات وعده صادق سیلی محکمی به اسرائیل و آمریکا بود
  • بیانیه امام جمعه اهل سنت سرسوره در پی حمله قهرمانانه موشکی جمهوری اسلامی به اسرائیل
  • تبلیغ در مدارس مهمتر از مساجد است
  • ۲۰ خانه نورانی در یک محله تاریخی | رسم ماندگار وقف زمین یا خانه در کن برای ساخت مسجد
  • قدردانی امام جمعه و استاندار کرمانشاه از عملیات سپاه