Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، سید سعید شاهرخی عصر پنجشنبه در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا که به صورت ویدئو کنفرانس هم‌زمان با حضور فرمانداران شهرستان‌های استان همدان برگزار شد، افزود: ما نباید در انجام مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا در زمینه برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم، مفادی به مفاد مصوبات اضافه کنیم، بلکه باید بر انجام مصوبات ابلاغ شده سخت‌گیری زیادی داشته باشیم تا بتوانیم هم مراسم عزاداری ماه محرم را به نحو احسن برگزار کنیم و هم سلامت مردم را حفظ کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار همدان تاکید کرد: بهتر است که هیات‌های مذهبی و مردم را اقناع کنیم ‌و برای این منظور نیز باید تبلیغات گسترده و دقیقی از طریق رسانه‌های استان، صدا و سیما و  فضای مجازی انجام گیرد.

شاهرخی افزود: بدون شک مصوبات ستاد ملی مدیریت کرونا را در برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم، بدون کم و کاست، در برش استانی اعمال خواهیم کرد. 

استاندار همدان با قدردانی از همکاری و همراهی ائمه جمعه مراکز استان، گفت: ائمه جمعه با محوریت نماینده ولی فقیه در استان، همکاری و همراهی خوبی با ستاد استانی مقابله با کرونا داشتند. 

وی افزود: بدون شک تاثیر آن‌ها بر بسیج عمومی و جلب همکاری عموم مردم در مشارکت در انجام و رعایت نکات بهداشتی و مصوبات ستاد استانی، بی بدیل است. 

رییس ستاد استانی مقابله با کرونا همچنین با قدردانی از زحمات کادر بهداشت و درمان اظهار داشت: کادر بهداشت و درمان در این مدت، با تلاش آبرومندانه و فداکاری عزت‌مندانه، حافظ سلامت مردم بودند.

 شاهرخی افزود: تصمیمات و مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا در چارچوبی علمی و مبتنی بر نظر ‌کارشناسی اتخاذ می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت اطلاع‌رسانی صدا و سیما در این زمینه گفت: از طریق صدا و سیما نکات بهداشتی و مصوبات ستاد استانی در زمینه برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم، اطلاع‌رسانی شود.

استاندار همدان از در اختیار قرار دادن فضاهای باز و سالن‌های بزرگ توسط دستگاه‌های اجرایی برای مراسم عزاداری ماه محرم خبر داد و گفت: اداره ورزش و جوانان و آموزش و پرورش، طبق درخواست سازمان تبلیغات اسلامی استان، فضاهای باز و سالن‌های سرباز را برای برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم در اختیار این سازمان قرار دهند.

وی هشدار داد: طبق آیین‌نامه‌های ستاد ملی مقابله با کرونا، با کسانی که سلامت مردم را به خطر می‌اندازند برخورد قانونی شده و آن‌ها به مراجع قضایی معرفی می شوند.

شاهرخی از  فرمانداران خواست تا با سازمان تبلیغات اسلامی همکاری و همراهی داشته باشند و در ایام محرم، باید به گونه‌ای اقدام کنند که شرایط اجرای پروتکل‌های بهداشتی برای عزاداران اباعبدالله الحسین علیه السلام فراهم‌ شود.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا نیز به شرح آیین‌نامه و ضوابط اجرایی اعمال شده برای برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم در روزهای پیش رو، توسط کمیته اجتماعی مدیریت کرونا پرداخت.

مهرداد نادری فر گفت: بدون شک ما تابع ضوابط و آیین‌نامه کمیته اجتماعی ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم و باید مفاد آن را به طور دقیق انجام دهیم. 

وی افزود: با توجه به صریح بودن و وضوح مفاد آیین نامه، از نکات مهم این است که از اعمال نظرات سلیقه‌ای خودداری کنیم.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا با بیان اینکه اولویت برگزاری هرگونه مراسم در فضای باز است، افزود: برپایی هرگونه مراسم در منازل و پارکینگ تخلف محسوب می‌شود.

وی در رابطه با ضمانت اجرایی آیین نامه اعلام کرد: در مرحله اول اگر هیاتی نسبت به اجرای قوانین کوتاهی کرد سازمان تبلیغات اسلامی متذکر می‌شود در مرحله دوم خدمات ارایه شده به آن قطع و در مرحله سوم تخلف، لغو مجوز و معرفی به مراجع قضایی را در پی دارد. 

نادری فر با بیان اینکه هرگونه پذیرایی در جریان برگزاری مراسم ممنوع اعلام شده، یادآور شد: افراد می توانند مبلغ مورد نظر نذورات خود را با عنوان کمک های مومنانه در اختیار مراجع ذیربط قرار دهند، تا هیچ گونه تجمعی در گرفتن نذری اتفاق نیفتد.

هیات‌های مذهبی مسوول سلامت عزاداران حسینی هستند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان نیز با بیان اینکه هیات‌های مذهبی بیشترین همکاری را با ستاد استانی مقابله با کرونا داشته‌اند گفت: تصمیمات و دستورات ستاد ملی کرونا به عنوان یک نهاد حکومتی باید در ماه محرم به نحو احسن اعمال شود.

حجت الاسلام حبیب الله شعبانی موثقی افزود: بدون شک جامعه مذهبی و هیات‌ها نسبت به مساله سلامت مردم مسوول هستند. 

وی ادامه داد: اولویت ما در این مراسم، سلامت تک تک آحاد ملت است بنابراین، هیات‌های مذهبی باید پروتکل‌های بهداشتی و مصوبات ستاد استانی را رعایت کنند. 

امام جمعه همدان گفت: گرچه تاکنون هیات‌های مذهبی بیشترین همکاری را با ستاد ملی و همچنین ستاد استانی مقابله با کرونا داشته‌اند، اما برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم برای ما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی افزود: در عین حال ‌که برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم مهم است، سلامتی مردم و حفظ جان آن‌ها نیز مهم است.

حجت الاسلام شعبانی موثقی با قدردانی از زحمات اعضای ستاد استانی و کمیته‌های تخصصی زیرمجموع، تاکید کرد: تصمیمات اتخاذ شده در ستاد استانی عملیاتی‌تر باشد.

برچسب‌ها صدا و سیما ویروس کرونا همدان ماه محرم و کرونا استانداری همدان سید سعید شاهرخی سازمان تبلیغات اسلامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صدا و سیما ویروس کرونا همدان ماه محرم و کرونا استانداری همدان سازمان تبلیغات اسلامی صدا و سیما ویروس کرونا همدان ماه محرم و کرونا استانداری همدان سازمان تبلیغات اسلامی برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم ستاد استانی مقابله با کرونا ستاد ملی مقابله با کرونا سازمان تبلیغات اسلامی استاندار همدان هیات های مذهبی مصوبات ستاد سلامت مردم صدا و سیما آیین نامه هیات ها بدون شک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۷۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند

جمعی از کارگران با رهبر معظم انقلاب در حسینیه امام خمینی (ره) دیدار کردند. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم،‌ در دومین ماه از سال «جهش تولید با مشارکت مردم» و به مناسبت هفته کار و کارگر، جمعی از کارگران سراسر کشور با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

خبرهای تکمیلی متعاقبا اعلام می شود.

دیگر خبرها

  • همخوانی کارگران در محضر رهبر معظم انقلاب+ فیلم
  • سخنان رهبر انقلاب درباره حمزه سید الشهدا + فیلم
  • عکس| دیدار رهبر معظم انقلاب با جمعی از کارگران
  • کارگران با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند
  • دیدار کارگران با رهبر معظم انقلاب آغاز شد
  • استاندار اصفهان: تغییر در سطح فرمانداران و مدیران کل
  • تغییرات فرمانداران و مدیران کل در استان اصفهان
  • کارگران به دیدار رهبر معظم انقلاب می‌روند ‌
  • سخنان رهبر انقلاب درباره رضایت از سپاه پاسداران
  • سخنان رهبر انقلاب در مورد رضایت از سپاه پاسداران