Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجید پاتو روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شعبه ویژه دعاوی منابع طبیعی و تخریب و تصرف اراضی ملی با دستور رییس دادگستری این شهرستان راه‌اندازی شده و قاضی ویژه‌ای نیز برای بررسی سریع پرونده‌های این حوزه تعیین شده است.

وی اضافه کرد: در گذشته پرونده‌های تخریب و تصرف اراضی ملی مدت زمان زیادی در نوبت بررسی قرار می‌گرفتند و متخلفان از این فرصت برای تخریب بیشتر اراضی تصرف شده استفاده می‌کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد گفت: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته قرار است شعبه ویژه دعاوی منابع طبیعی در دادگستری این شهرستان علاوه بر اینکه پرونده‌های تخریب و تصرف جدید را خارج از نوبت بررسی کند، پرونده‌های سال‌های قبل نیز که در نوبت بررسی قرار دارند، به سرعت تعیین تکلیف کند.

وی اظهار داشت: راه‌اندازی این شعبه ویژه دعاوی منابع طبیعی در دادگستری مهاباد می‌تواند نقش مهمی در حل و فصل این دعاوی و جلوگیری از دخل و تصرف متخلفان در اراضی ملی این شهرستان داشته باشد.

"پاتو" گفت: در سه ماهه نخست امسال در مجموع ۶۱ فقره پرونده قرق و تصرف اراضی ملی تشکیل شده که از این تعداد ۴۷ پرونده با ۵۱۴ هکتار مساحت با اخذ تعهد محضری محتومه شده و ۱۹ فقره پرونده با ۷۰ هکتار مساحت ۷۴ هکتار به مراجع قضایی ارسال شد.

وی اضافه کرد: در این مدت ۲۸ فقره پرونده تخریب اراضی ملی با ۴۶ هکتار مساحت تشکیل شده که ۹ فقره پرونده با هشت هکتار مساحت مختومه شده و ۱۹ فقره پرونده با ۳۸ هکتار مساحت در حال بررسی است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد گفت: در این شهرستان بیش از ۱۹۷ هزار هکتار مراتع روستایی و ییلاقی و هزار هکتار جنگل وجود دارد که جنگل‌های این شهرستان بیشتر در مناطق غربی و در روستاهای "کاولان" و "کوران" واقع شده ‌است.

آذربایجان‌غربی ۲ میلیون و ۷۵۰ هزار هکتار عرصه ملی دارد که ۱۰۱ هزار هکتار آن را جنگل‌ها تشکیل می‌دهد و نقطه آغاز رویشگاه جنگلی زاگرس محسوب می‌شود.

برچسب‌ها مهاباد دادگستری منابع طبیعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مهاباد دادگستری منابع طبیعی مهاباد دادگستری منابع طبیعی هکتار مساحت فقره پرونده هزار هکتار اراضی ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۷۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف پنج هکتار عرصه ملی شهرستان بویراحمد از سودجویان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، سعید جاویدبخت افزود: نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی حین گشت و کنترل در شهرستان بویراحمد و مناطق گنجه ای بزرگ، پریکدان و سریز سودجویان را شناسایی کردند.

وی بیان کرد:سودجویان متخلف با کاشت نهال هایی از گونه های انگور، بادام، گردو، آلو، سیب قصد استفاده غیرقانونی از عرصه های ملی را داشتند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد نیز در این خصوص گفت: در یک قطعه از این اراضی ملی تصرف شده، عرصه ای به مساحت سه هزار متر مربع فرد متخلف با حفر گودال، اقدام به انتقال و کاشت درختان گردو و سیب با قدمت ۱۰ ساله کرده بودند.

سرهنگ ابراهیم جانی نسب تاکید کرد: این اقدام به منظور قدیمی جلوه دادن درختان، فریب و انحراف ماموران انجام شده بود که با هوشیاری تیم عملیاتی یگان حفاظت منابع طبیعی، نقشه مرموزانه متخلفان بی اثر شد.

وی با اشاره به اینکه براساس تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت از جنگل ها هر نوع کاشت درختان مثمر در این عرصه ها جرم است تاکید کرد: سودجویانی که اقدام به قطع درختان جنگلی کنند براساس میزان قطر درختان جریمه می شوند.

جانی نسب ضمن دعوت از شهروندان به مشارکت فعالانه در امر حفاظت از منابع طبیعی به عنوان بزرگترین سرمایه ملی از مردم خواست تا گزارش تخریب، آتش سوزی و تصرف اراضی ملی را به سامانه رایگان و ۲۴ ساعته ارتباطی ۱۵۰۴ و ۱۳۹ یگان حفاظت جنگل و مرتع گزارش دهند.

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان طارم
  • رفع تصرف یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی بابل
  • رفع تصرف ۱۵ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • رفع تصرف ۴ هزار مترمربع از اراضی ملی سوادکوه
  • رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی در شهرستان ساری
  • رفع تصرف پنج هکتار عرصه ملی شهرستان بویراحمد از سودجویان
  • راه اندازی شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های رسانه‌ها
  • رفع تصرف اراضی مستحدث ساحلی در شهرستان نور
  • ماجرای قطع درختان جنگل روستای انارجار چیست؟