Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-03-28@08:46:42 GMT

قمی: برگزاری عزاداری سیدالشهدا مطالبه عموم مردم است

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۸۷۶۲۸

قمی: برگزاری عزاداری سیدالشهدا مطالبه عموم مردم است

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: مطالبه برای برگزاری عزاداری سیدالشهدا(ع) مطالبه عموم مردم است. مردم ایران غالباً در این ماه عزادار هستند لذا مطالبه یک عده‌ای برای لغو تعطیلی جلسات نباید رویکرد عمومی جلوه داشته شود .

به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، عصر روز گذشته پنجشنبه ۱۶ مردادماه، گردهمایی ملی مجازی فعالان عرصه هیأت همزمان با همایش‌های استانی فعالان عرصه هیأت با سخنرانی حجت‌الاسلام پناهیان استاد حوزه و دانشگاه، حجت‌الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، حسین یکتا مسئول جمعیت امام رضایی‌ها و عبودتیان و با حضور مدیرانی از ۸۰ شهرستان کشور به همت جامعه ایمانی مشعر برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و دبیر ستاد ملی محرم در این مراسم اظهارداشت: در مجلس عزاداری امام حسین(ع)، مواسات باید با توجه به شرایط ویژه کشور ادامه داشته باشد که مصداق « وَلِیٌّ لِمَنْ وَالاَکُمْ» است. از سویی کرونا امسال رویکرد «عَدُوٌّ لِمَنْ عَادَاکُمْ» نیز برای ما دارد زیرا هیچ زمان دشمنان فرصتی این چنین برای صدمه زدن به محافل و مجالس امام حسین(ع) نداشته‌اند که طبیعتاً اهل بیت(ع) قدردان زحمات شما خادمین خواهند بود.

وی گفت: مطالبه برای برگزاری عزاداری سیدالشهدا(ع) مطالبه عموم مردم است. مردم ایران غالباً در این ماه عزادار هستند لذا مطالبه یک عده‌ای برای لغو تعطیلی جلسات نباید رویکرد عمومی جلوه داشته شود و فضا برای دوگانه «دنیا و آخرت» و «سلامت و عزاداری» ایجاد شود.

قمی با اشاره به اینکه رویکرد مسئولیت‌پذیری هیأت‌ها همیشه از باقی اقشار بیشتر بوده است، تصریح کرد: هیأتی‌ها در محرم امسال با اجرای پروتکل‌های بهداشتی می‌بایست مانع بهانه‌جویی افراد دیگر شوند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه دغدغه عزاداری محرم متفاوت با کمک به مستضعفین است، افزود: تلاش کردیم از مشورت اهل دعا، خطبه و منبر را به مسئولین تصمیم‌گیر برگزاری جلسات محرم ارائه کنیم و در نهایت طبق فرموده مقام معظم رهبری از نظرات ستاد کرونا تبعیت خواهیم کرد.

وی ادامه داد: یک جلوه فرهیختگی هیأتی‌ها در محرم امسال می‌تواند اهتمام به کتاب‌خوانی باشد. کتاب اهل‌بیتی‌ها اثر حجت‌الاسلام عابدینی که در بسته معرفتی امسال جامعه ایمانی مشعر ارائه گردیده است، می‌تواند مورد استفاده عموم هیأت‌ها قرار گیرد.

قمی با اشاره به اینکه متاسفانه در وضعیت اقامه عزا وضعیت آشفته‌ای حاکم است، تصریح کرد: ممکن است علی‌رغم تمامی هماهنگی‌ها در سطح ملی، در زمان برگزاری مراسم‌ها، یک خللی در روند کار، از ناحیه مسئولین استانی ایجاد شود. در صورت هرگونه مشکل،‌ هیأت‌ها می‌توانند با سازمان تبلیغات اسلامی تماس حاصل کنند تا در صورت امکان برطرف شود.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری بر انسجام اجتماعی در ماه محرم توصیه کردند، گفت: شعار محرم امسال «باید تمام زندگی‌ام مثل او شود»، حرف تمام هیأتی‌هاست که خاسته همگی ماست. سخنرانی مقام معظم رهبری در روز عید قربان نشان داد که درگیری اصلی ایشان با آمریکاست و بهترین محمل برای تبیین این مسئله در مجالس عزاداری محرم است که باید به این موضوع پرداخته شود.

 

هر هیأت در محرم کمک‌رسان یک محله شود

 حسین یکتا مسئول جمعیت مردمی امام رضایی‌ها نیز در این مراسم ‌با اشاره به خدمات اجتماعی در ماه محرم اظهارداشت: تجربه کمک‌رسانی در سیل و زلزله و همچنین کرونا نشان داد که هیأتی‌ها پای کار هستند. هر هیأت می‌تواند کمک‌رسان یک محله و استان از کشور است.

وی افزود: داستان لبنان نشان داد که اگر بعد بین‌الملل داشتیم باید کمک‌رسان آن‌ها نیز می‌بودیم. امروز هیأتی‌ها در تمام عرصه‌های خدمت‌رسانی‌ها می‌توانند ظهور و بروز داشته باشند.

یکتا گفت: امسال هیأتی‌ها در محرم باتوجه به فضای کرونایی مملکت که مردم در زحمت هستند، با تجربه خوب ماه رمضان و طبخ غذا در پویشی مانند علی یاوران، می‌توانند با جذب کمک‌های مردمی کمک‌های بیشتری داشته باشند.

مسئول جمعیت امام رضایی‌ها تصریح کرد: محرم امسال باید آرایش عملیاتی بگیریم و توزیع اطعام را به زندانی‌ها و گرفتاران اختصاص دهیم. امسال اگرچه ممکن است، نتوانیم با توجه به کرونا، جمعیت هرسال را در مجالس داشته باشیم اما می‌توانیم سرکشی به خانه‌ها و سازماندهی افراد با نگاه تخصصی و حرفه‌ای را داشته باشیم.

وی تصریح کرد: تجربه ما در جمعیت امام رضایی‌ها نشان داده است که اگر وارد غم و غصه مردم شویم، دیگر آن‌ها را رها نخواهیم کرد که این امر موجب اعتماد مردم می‌شود لذا هیأتی‌ها همانطور که پای پرچم امام حسین(ع) بودند باید در این حوزه نیز وارد شوند که اگر بیایند، اعتماد مردم را جلب می‌کنند.

 

ضرورت تقویت مطالبه عمومی برای برگزاری جلسات محرم

سید احمد عبودتیان، مسئول بنیاد فرهنگی خاتم‌الاوصیا(عج) نیز اظهارداشت: سالهاست دشمنان آرزوی تعطیلی و لغو جلسات محرم را دارند زیرا انقلاب اسلامی ما به برکت همین مجالس عزاداری ایجاد شده است و در نهایت قائله فتنه ۸۸ نیز با همین جلسات خاتمه یافت بنابراین عصبانیت این افراد از این مجالس، مسئله‌ای تمدنی است زیرا برکات آن را دیده‌اند.

وی با اشاره به اینکه امروز کرونا سه تهدید برای محرم ایجاد کرده است، گفت: تهدید اول تعطیلی و کم فروغ شدن جلسات محرم است. تهدید دوم، ایجاد دوگانه عقلانیت و مذهب است تا تصویری غیرعقلانی از مذهب ما ارائه شود و تهدید سوم ایجاد رخنه در صفوف هیأتی‌هاست.

عبودتیان افزود: باید با برگزاری جلسات محرم با رعایت پروتکل‌ها، آرزوی تمدنی آن‌ها را نقش بر آب کنیم و نشان دهیم که می‌‌شود تعظیم شعائر را با رعایت دستورالعمل‌ها انجام داد.

مسئول بنیاد فرهنگی خاتم‌الاوصیا(عج) با اشاره به اینکه باید برروی تقویت مطالبه عمومی برای برگزاری جلسات محرم تمرکز کنیم، گفت: باید رسانه‌ها با هنر خود این مطالبه را به نمایش درآورند تا نشان دهند، مردم نفس کشیدن خود را از هیأت‌ها و مجالس عزاداری می‌دانند.

وی با بیان اینکه تنها در هیأت‌هاست که می‌توانیم با عامه مردم صحبت کنیم تصریح کرد: عدم برگزاری جلسات محرم، موفقیتی برای دشمنان است زیرا مانع رسیدن پیام ما به عموم مردم می‌شوند، بنابراین برای رسیدن پیام به عامه مردم از بستر جلسات محرم باید تلاش کرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: امام حسین ماه رمضان ماه محرم عزاداری محرم محمد قمی حسین یکتا بنیاد فرهنگی خاتم الاوصیا سازمان تبلیغات اسلامی حجت الاسلام پناهیان جمعیت امام رضایی ها رئیس سازمان تبلیغات اسلامی برگزاری جلسات محرم امام رضایی ها برای برگزاری عموم مردم مطالبه عموم حجت الاسلام هیأتی ها محرم امسال هیأت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۷۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت ارتقای سطح معنوی و علمی نیروهای انقلاب/ مشکلات مردم مدبرانه از نمایندگان مطالبه شود

عضو شورای عالی مجمع نیروهای انقلاب اصفهان بر ضرورت ارتقای سطح معنوی و علمی اعضای مجمع نیروهای انقلاب تاکید کرد و گفت: مسائل و مشکلات استانی و ملی باید به صورت مدبرانه و عاقلانه از نمایندگان مطالبه شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آیت الله سید حسین بهشتی‌نژاد امشب _چهارشنبه نهم فرودین _در نشست نوروزی مجمع نیروهای انقلاب اصفهان ضمن تبریک میلاد امام حسن (ع) اظهار کرد: شیعه به معنای پیرو سایه به سایه ائمه (ع) است، امشب ۱۷ ماه رمضان مصادف با جنگ بدر است که عدد مسلمانان در این جنگ ۳۱۳ نفر و عدد دشمنان ۳ برابر بود اما به دلیل اخلاص و استقامت مسلمانان فرشتگان به نصرت مسلمانان آمدند.

وی با اشاره به انتخابات اسفندماه گذشته، ضمن قدردانی از همه کاندیداهایی که با حضور خود به افزایش شور انتخاباتی کمک کردند، گفت: از همه کاندیداهایی که رأی آورده یا نیاوردند و به ویژه کاندیداهای مجمع می‌خواهیم که کمترین حرمت‌شکنی را نسبت به سایر کاندیداها نداشته باشند؛ چرا که هر کدام از کاندیداها ظرفیتی معنوی، علمی و انقلابی هستند که شناخته نشده‌اند.

عضو شورای عالی مجمع نیروهای انقلاب اصفهان با اشاره به برگزاری جلسات نوروزی و تصمیم برای افزایش تعامل و ارتباط با نمایندگان منتخب به صورت ماهانه ابراز کرد: برای اینکه مجمع نیروهای انقلاب اصفهان بخواهد پویاتر، زنده‌تر و بروزتر شود، لازم است به بازخوانی دیدگاه‌های مقام معظم رهبری بپردازد و خود را در مسیر ارتقای سطح معنوی، علمی و فنی در کنار تعامل با نمایندگان قرار دهد.

وی ادامه داد: گزارش گرفتن از نمایندگان منتخب به تنهایی مشکلی را حل نخواهد کرد بلکه لازم است مسائل و مشکلات استانی و حتی ملی باید به صورت مدبرانه و عاقلانه از نمایندگان مطالبه شود چرا که انتظارات از مجمع نیروهای انقلاب بیشتر است.

آیت الله بهشتی نژاد با اشاره به ظرفیت‌های مضاعف استان اصفهان، بر پیگیری جدی مطالبات مردم توسط نمایندگان استان تاکید و خاطرنشان کرد: با بروز بودن و ارتقای سطح علمی مجمع، نمایندگان نیز خواهند دانست که پشتوانه آنها انسان‌های آگاه و مطالبه‌گر فنی هستند نه افرادی که احساسی تصمیم می‌گیرند.

کد خبر 739808

دیگر خبرها

  • ضرورت ارتقای سطح معنوی و علمی نیروهای انقلاب/ مشکلات مردم مدبرانه از نمایندگان مطالبه شود
  • برگزاری مراسم شب قدر در بیش از ۹۵ مسجد شهرستان بهار
  • رعایت حرمت ماه رمضان مطالبه مردم است
  • افزایش پنج هزار پارکینگ در مصلی امام خمینی(ره) برای عموم/ مردم دسترسی‌های متنوع‌تری به نمایشگاه کتاب خواهند داشت
  • برگزاری جلسات پرسش و پاسخ قرآنی در هیأت بیت‌الاحزان آبادان
  • لزوم تامین به موقع مایحتاج عموم مردم کردستان در ایام رمضان
  • برگزاری ۸۵۰ جلسه جزءخوانی قرآن در ماه رمضان در خوزستان
  • برگزاری رویداد «حماسه هیأت» در ماه رمضان
  • برگزاری ۸۵۰ جلسه جزءخوانی قرآن در خوزستان
  • برگزاری محفل انس با قرآن با اجرای استاد پور زرگری توسط هیاتی‌ها