Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین روز گذشته مراسم رونمایی از محصول جدید سایپا برگزار شد. مراسمی که محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور مهمان ویژه آن بود. اظهارات واعظی درباره تحریم ها در این مراسم اما مهم و قابل توجه بود.

وی گفت: امیدواریم در ماه‌های آینده شرایط تحریمی کشور تغییر کند زیرا هدف آنهایی که ما را تحریم کردند تسلیم شدن ایران طی ۳ الی ۴ ماه بود اما الان ۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ سال گذشته است و ما در این مدت علاوه‌بر اینکه تسلیم نشدیم، اتکایمان به خودمان نیز افزایش یافت.

وی افزود: زندگی مردم سخت شده، اما چیزی متوقف نشده است؛ تحریم‌کنندگان فقط ایجاد مزاحمت کردند.

رئیس‌دفتر رئیس‌جمهوری گفت: با علامت‌هایی که از کشورهای اروپایی و آسیایی و دیگران دریافت کرده‌ایم در روزهای پایانی تحریم قرار داریم زیرا تحریم‌کنندگان به هیچ یک از اهداف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و امنیتی خود نرسیدند. باید تاکید کنم که ماه‌های آینده وضعیت به مراتب بهتر می‌شود.

واعظی تصریح کرد: اگر ترامپ خواب این را می‌دید که در چهلمین سالگرد انقلاب دیگر نظام نیست، می‌بینیم که نظام ما سرپاست.

2727

کد خبر 1418985

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: محمود واعظی تحریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۷۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار یونکر درباره خطر وقوع جنگی بزرگ

رئیس سابق کمیسیون اروپایی درباره وقوع جنگی بزرگ در سایه لفاظی های جنگ طلبانه در جریان جنگ اوکراین هشدار داده و بار دیگر از ایده تشکیل ارتش اروپایی حمایت کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، یان کلود یونکر، رئیس سابق کمیسیون اروپایی در گفتگو با کلاینر سایتونگ درباره وقوع جنگی بزرگ در سایه لفاظی های جنگ اوکراین هشدار داد.

وی با توجه به جنگ روسیه علیه اوکراین، در این باره هشدار داد که فقط درباره سلاح صحبت شود.

یونکر در مصاحبه ای با کلاینه سایتونگ گفت: اروپا در حال و هوای قبل از جنگ است زیرا برخی از اظهارات و موضع گیری ها مرا به یاد لفاظی های جنگ سرد می اندازد.

این مقام سابق اروپایی تاکید کرد که در این شرایط فقط در مورد سلاح صحبت می شود.

وی ابراز امیدواری کرد که لفاظی های جنگ منجر به "جنگ بزرگ" نشود.

هم زمان یونکر مدعی شد که این شرایط تقصیر اروپا نیست، بلکه به دلیل "سوء رفتار گسترده" ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه بوده است.

وی همچنین گفت که پوتین را به خوبی می شناسد.

یونکر در این باره گفت: من احتمالاً یکی از اروپایی‌هایی هستم که طولانی‌ترین و صمیمی‌ترین صحبت‌ها را با او ( پوتین) انجام داده‌ام. من ساعت‌ها، حتی شب‌ها، به زبان آلمانی، بدون دخالت دیپلمات‌ها یا مترجمان، با او صحبت می‌کردم. اما اکنون دلسرد شده ام.

وی در بخش دیگری از این گفتگو در این باره که هشدارهای کشورهای اروپای شرقی درباره حمله روسیه را جدی نگرفته است، ابراز ناراحتی کرد و به خطای خود در این راستا اعتراف کرد.

یونکر در پاسخ به این سوال که آیا پوتین نباید در جنگ پیروز شود، پاسخ داد: "بله، زیرا او (پوتین) خشن تر می شود." این امر مستلزم آن است که اروپای غربی و باستانی ها فعالانه از اوکراین حمایت کنند.

وی همچنین گفت: من یک جنگ‌افروز نیستم به این معنا که می‌خواهم فقط درباره سلاح صحبت کنم. من معتقدم که برای پایان دادن به این جنگ باید به دنبال قالب‌های دیگری در پشت جبهه تسلیحاتی باشیم.

یونکر در عین حال گفت: اما این جنگ نباید به صلح دیکته شده از طرف روسیه بیانجامد. باید از این امر جلوگیری کرد.

وی درباره ایده اخیر امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه درباره اعزام نیرو به اوکراین گفت که این ایده او را شگفت زده کرد، اما او را شوکه نکرد.

یونکر افزود: همچنین یک استراتژی سنجیده در این مورد وجود دارد که می گوید نباید به دشمنی که به عنوان یک مخالف ظاهر می شود گفت که چه خطوط قرمزی وجود دارد و من این را در رده حرکات تاکتیکی قرار می دهم.

در بخش دیگری از سخنانش از ایده ارتش اروپایی طرفداری کرد و گفت: اما اجرای آن چندان آسان نیست. این تفکر در اروپا ملی باقی مانده است و باید اروپایی شود.

اوکراین| دلیل اصلی حمایت اتحادیه اروپا از کی‌یفامکان میانجیگری هند در حل مناقشه روسیه و اوکراین

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • در سال گذشته روند حرکت اکثر شاخص‌ها و نمودارها مثبت شد
  • دفاع اروپایی مقابل تکروی آمریکایی / خطر بازگشت ترامپ؛ قاره سبز چه گزینه هایی دارد؟
  • بازگشت صادقی با گل اروپایی و شادی رونالدویی
  • آمریکا باز هم مدعی تحریم تسهیل‌کنندگان مالی گروه‌های مقاومت شد
  • آمریکا باز هم مدعی تحریم‌ تسهیل‌ کنندگان مالی گروه‌ های مقاومت شد
  • آمریکا باز هم مدعی تحریم‌ تسهیل‌کنندگان مالی گروه‌های مقاومت شد
  • اقدامات تحریم کنندگان و اجراکنندگان آنها مثل هواپیماربایان است!
  • هشدار یونکر درباره خطر وقوع جنگی بزرگ
  • کنعانی‌مقدم: سوداگران کرسی ریاست مجلس، وقت خود را تلف می کنند / تحریم‌کنندگان انتخابات میت سیاسی هستند + فیلم
  • کنعانی‌مقدم: سوداگران کرسی ریاست مجلس وقت خود را تلف می کنند / تحریم‌کنندگان انتخابات میت سیاسی محسوب می‌شوند + فیلم