Web Analytics Made Easy - Statcounter

طبق نوشته روزنامه واشنگتن پست، یک مقام بلندپایه و پیشین دولت آمریکا به صراحت اعلام کرد که واشنگتن در اجرای سیاست «فشار حداکثری بر ایران» شکست خورده است.

این مقام بلندپایه که به شرط عدم افشای نامش با روزنامه واشنگتن پست گفتگو کرد، مدعی شد: «ایران در حال نقض محدودیت‌ها بر غنی سازی، انباشت [اورانیوم]و توسعه یک سامانه عرضه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر حسب تمام داده‌های تجربی، وضعیت بسیار بدتر از زمان [پایبندی آمریکا به توافق هسته‌ای ایران]است و آن‌ها [ایران]به طور قابل توجهی اقدامات بد خود را افزایش داده اند».

به گفته این مقام سابق دولت واشنگتن، «برایان هوک» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران ظرف چند ماه گذشته با سفر به کشور‌های مختلف جهان تلاش کرده است تا حمایت جامعه جهانی را برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران جلب کند.

وی در ادامه می‌افزاید که «سیاست دولت واشنگتن اعمال فشار اقتصادی، انزوای دیپلماتیک و تهدید معتبر نیروی نظامی برای دفاع از منافع آمریکا بود تا ایران را به میز مذاکره بازگرداند».

این مقام آمریکایی با اشاره به اینکه تحریم‌ها صنعت نفت ایران را به عنوان منبع اولیه درآمد کشور با محدودیت‌های جدی مواجه کرده است، گفت که تهران به پیشبرد برنامه موشک بالستیک خود و حمایت از نائبانش در سوریه، یمن، لبنان و هر منطقه دیگر ادامه می‌دهد.

به زغم این مقام آمریکایی، «آیا آمریکا کاری به غیر از وارد کردن خسارت جدی به اقتصاد ایران انجام داده است؟ اگر آن یک استراتژی بود، پس آن را بازبینی کنید. اگر این استراتژی برای جلوگیری از دستیابی ایران به یک سلاح هسته‌ای بود، [باید گفت: که]ایران گام‌های بیشتری برداشته است».

منبع: پارسینه

کلیدواژه: آمریکا ایران تحریم فشار حداکثری بر ایران پارسی خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۷۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای مقام آمریکایی: ایران با یک کشتی اطلاعاتی در جیبوتی حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

فرمانده ناوگان آمریکا در گفتگو با خبرگزاری «بلومبرگ» با اشاره به اینکه «در حال حاضر تاریخ پایان ماموریت نیرو‌های آمریکایی در دریای سرخ قابل پیش‌بینی نیست» گفت: «موفق شدیم توانایی حوثی‌ها را کاهش دهیم، اما حمایت ایران از این گروه ماموریت را طولانی مدت می‌کند.»

به گزارش جماران و به نقل از العربیه؛ فرمانده ناوگان آمریکا گفت که «اکنون حملات حوثی‌ها از موشک‌های کروز به پهپاد‌هایی که خطرشان کمتر است، تغییر یافته» و افزود: «ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند».

دیگر خبرها

  • حمله گسترده جنگنده‌های آمریکا و انگلیس به یمن/ اعلام تحریم‌های آمریکا و انگلیس علیه حماس/ استعفای یک مقام وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به حمایت از اسرائیل/ مرگ یک سناتور ضدایرانی در آمریکا
  • حمله گسترده جنگنده های آمریکا و انگلیس به یمن/ اعلام تحریم‌های آمریکا و انگلیس علیه حماس/ استعفای یک مقام وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به حمایت از اسرائیل/ مرگ یک سناتور ضدایرانی در آمریکا
  • ادعای مقام آمریکایی: ایران با یک کشتی اطلاعاتی در جیبوتی حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند
  • وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا در پشت‌پرده با عملیات اسرائیل در رفح موافق است
  • وال‌استریت‌ژرونال: آمریکا در پشت‌پرده با عملیات اسرائیل در رفح موافق است
  • استعفای مقام آمریکایی در اعتراض به حمایت واشنگتن از تل‌آویو
  • چه بر سر سیاست بایدن در قبال ایران آمده؟ / واشنگتن دیگر باید با تهران به عنوان یک قدرت هسته‌ای رفتار کند
  • واشنگتن: از پروژه گازی ایران و پاکستان حمایت نمی‌کنیم
  • آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران، یمن و لبنان وضع کرد
  • خسروپناه: حکمرانی را به مشارکت حداکثری مردمی تبدیل کنیم