Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، یدالله موحد پنجشنبه شب در آئین آزادی ۲۹ مددجوی جرایم غیرعمد زندان های استان کرمان که با حضور سرزده رئیس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور برگزار شد، افزود: در راستای اجرای تفاهم نامه بین سازمان زندان ها و بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی بنا شد ۵۰ میلیارد تومان از سوی این بنیاد برای آزادی زندانیان اختصاص یابد که عمده هزینه انجام شده برای آزادی این افراد از این محل تامین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهارداشت: مجموع بدهی ۲۹ مددجوی آزاد شده از زندان کرمان بالغ بر ۲۴ میلیارد تومان بوده که بخشی از آن با گذشت شکات و توان پرداخت مددجو تامین شده و در نهایت این افراد با پرداخت ۷۹۰ میلیون تومان از محل تفاهم نامه با بنیاد مستضعفان و ۵۳۳ میلیون تومان از سوی ستاد دیه استان کرمان آزاد شده اند.

موحد با اشاره به این مطلب که چهار نفر از مددجویان جرائم غیرعمد آزاد شده از زندان های استان کرمان از سادات هستند، عنوان کرد: این افراد به دلیل بدهی مالی در زندان بوده اند که به مناسبت عید سعید غدیرخم زمینه آزادی آنها فراهم شده است.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان بیان کرد: امروز و با عفو رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت عید غدیر، بالغ بر ۲هزار نفر در سطح کشور از زندان آزاد شده اند که از این تعداد ۱۸۷ مشمول مربوط به استان کرمان هستند.

 رئیس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور  روز گذشته به صورت سرزده وارد استان کرمان شده و در بدو ورود با حضور در گلزار شهدای کرمان با آرمان های شهدای دفاع مقدس، انقلاب اسلامی و شهدای مقاومت به ویژه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی تجدید میثاق کرد.

حاج محمدی در این سفر از زندان مرکزی کرمان بازدید کرد و در ادامه سالن ملاقات حضوری زندان کرمان و دارالقرآن سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را نیز افتتاح کرد.

برچسب‌ها اداره کل زندان های استان کرمان دادگستری کرمان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دادگستری کرمان دادگستری کرمان استان کرمان آزاد شده زندان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۷۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متصدی سلاح «زنگار» مقصر شناخته شد/ ۱۸ ماه زندان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، هانا گوتیرز رید در جلسه دادگاهی که دیروز (دوشنبه) برگزار شد از سوی هیات منصفه به قتل غیرعمد محکوم شد. هالینا هاچینز فیلمبردار فیلم «زنگار» سال ۲۰۲۱ بر اثر شلیک الک بالدوین به ضرب گلوله کشته شد.

گوتیرز سر صحنه فیلم «زنگار» اسلحه الک بالدوین را پر کرد و به جای گلوله مشقی از گلوله واقعی استفاده کرده بود که منجر به مرگ فیلمبردار فیلم شد. وی به حداکثر مجازات یعنی ۱۸ ماه زندان محکوم شد.

هانا گوتیرز رید، ۲۶ ساله، در ماه مارس پس از این که روشن شد سهل‌انگاری او باعث مرگ هالینا هاچینز شده، به قتل غیرعمد محکوم شد.

قاضی مری مارلو سامر گفت که گوتیرز رید هیچ پشیمانی نشان نداده است. وی گفت: شما به تنهایی یک سلاح ایمن را به یک سلاح کشنده تبدیل کردید. اما از نظر شما، خانم هاچینز هنوز زنده است، یک شوهر شریک زندگی خود را دارد و یک پسر کوچک مادرش را.

پیش از صدور حکم، قاضی سخنان اقوام و دوستان هاچینز، مدیر او و جوئل سوزا، کارگردان فیلم«زنگار» را که او هم گلوله‌ای به کتفش اصابت کرد را شنید.

گوتیرز رید که از ۶ مارس در بازداشتگاه شهرستان سانتافه در بازداشت بوده و با لباس زندان به دادگاه آورده شد در سخنان خود گفت دلش برای خانواده هاچینز به درد آمده و افزود: از این که رسانه‌ها تراژدی دردناک ما را بزرگ کردند و من را به‌عنوان یک هیولای کامل نشان دادند، ناراحت هستم.

وی از دادگاه خواست تا مجازاتش را مشروط کند. پدر گوتیرز رید که از متصدیان کهنه‌کار اسلحه در سینما است هم از دادگاه تقاضای تخفیف کرد.

نظر دادستان کری موریسی این بود که تماس‌هایی که گوتیرز رید از زندان داشته نشان می‌دهد که او پشیمان نیست و هنوز هم تقصیر را به گردن دیگران می‌اندازد، از جمله بالدوین، تهیه‌کنندگان فیلم، و امدادگرانی را که پس از تیراندازی به هاچینز از او مراقبت کردند مقصر می‌داند.

قاضی پیش از صدور حکم به این تماس‌ها توجه کرد و گفت آنها نشان می‌دهند که او مستحق مشروط‌شدن نیست. وی همچنین یادآور شد که گوتیرز رید در هیچ بخش از اظهاراتش ابراز پشیمانی نکرده است؛ از همین رو تنها بخششی را که در صورت رفتار خوب می‌تواند شامل حال وی شود به ۱۵ درصد از محکومیت وی محدود کرد.

بالدوین هم در ژانویه به اتهام قتل غیرعمد به دلیل نشانه رفتن اسلحه به سمت هاچینز و کشیدن ماشه متهم شد. وی قرار است ماه جولای محاکمه شود.

کد خبر 6079616

دیگر خبرها

  • ۵۰۶ زندانی جرائم غیرعمد از زندان‌های استان فارس آزاد شدند
  • جشنی برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد
  • رهایی یک محکوم به قصاص نفس در آمل
  • ۷۰ زندانی جرائم غیرعمد در چهارمحال و بختیاری نیازمند کمک خیران
  • متصدی سلاح «زنگار» مقصر شناخته شد/ ۱۸ ماه زندان
  • ۷ هزار و ۵۵۲ رای جایگزین حبس در کرمان صادر شده است
  • بیش از ۶۰۰ مددجوی کرمانی مشمول عفو مقام معظم رهبری شدند
  • ۱۸ زندانی آذربایجان غربی از ارفاقات قانونی بهره‌مند شدند
  • جشن گلریزان خیران فریدنی برای آزادی زندانیان
  • بررسی ۴۵ درخواست در دومین جلسه شورای طبقه بندی زندان ارومیه