Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-25@12:18:40 GMT

محسن هاشمی کاندیدای ریاست جمهوری ۱۴۰۰ می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۸۸۰۹۳

محسن هاشمی کاندیدای ریاست جمهوری ۱۴۰۰ می‌شود؟

«سیدمحمود علیزاده طباطبایی»، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران، درباره جزییاتِ جلسه اخیر این حزب و اینکه آیا حزب کارگزاران برای انتخابات ۱۴۰۰ با سایر احزاب اصلاح‌طلب هم هماهنگ خواهد بود یا خیر گفت: حزب کارگزاران بخشی از اصلاح‌طلبان است و هیچ‌گاه جدا از اصلاح‌طلبان تصمیمی نگرفت. شرکت در انتخابات اخیر مجلس ۹۸ هم در واقع زمانی صورت گرفت که موضوع حضور در انتخابات در جلسه شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان، مطرح شد و جمع‌بندی نهایی این شد که احزابی که تمایل دارند در انتخابات مجلس شرکت کنند و آنهایی که تمایل ندارند در انتخابات شرکت نکنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

او افزود: در انتخابات ۱۴۰۰ هم حزب کارگزاران چون پایه‌گذار اصلاحات است نمی‌تواند جدا از اصلاح‌طلبان تصمیم بگیرد اما اینکه آیا کارگزاران کاندیدا خواهد داشت یا خیر؟ بستگی به موضعِ نظام دارد. به طور کلی سیاست کلی حزب کارگزاران این است که در انتخابات شرکت کند و هیچ‌گاه با نظام قهر نمی‌کند. در واقع با همه نامهربانی‌هایی که نظام نسبت به بسیاری از مدیران کارگزاران روا داشته اما کارگزاران هیچ‌گاه با نظام، قهر نخواهند کرد. 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به شورای عالی سیاستگذاری و سرانجام این شورا بیان کرد: در ارتباط با شورای عالی سیاستگذاری در جلسه حزب کارگزاران، بحثِ خاصی مطرح نشد اما مذاکرات در این باره در حال انجام است و درباره شورای عالی سیاستگذاری تصمیم گیری جمعی صورت خواهد گرفت. مذاکرات در این راستا که تصمیم‌گیری درباره اصلاح‌طلبان در کجا صورت گیرد و چه مرجعی نمایندگی اصلاح‌طلبان را برعهده گیرد، در حال انجام است. 

او با بیان اینکه شورای عالی سیاستگذاری با کناره‌گیری عارف و موسوی لاری عملا برچیده شده، تصریح کرد: هنوز اصلاح‌طلبان در این باره به تصمیم نهایی دست پیدا نکرده‌اند که سازوکار دیگری را راه‌اندازی کنند. 

علیزاده طباطبایی درباره مطرح شدن چهره‌هایی  چون محسن هاشمی، جهانگیری و پزشکیان و غیره به عنوان کاندیداهای کارگزاران در انتخابات ۱۴۰۰ و اینکه این کاندیداها از جمله محسن هاشمی تا چه حد به عنوان کاندیدا جدی شده‌اند؟ عنوان کرد: محسن هاشمی هنوز تصمیمی در این باره نگرفته اما مدیر شایسته‌ای است که با مقاماتِ بالای نظام، هیچ مشکلی ندارد و دارایِ محبوبیتِ عمومی است همان‌گونه که شاهد بودیم در انتخابات شوراها، یک میلیون و ۷۰۰ هزار رأی کسب کرد که طی تاریخ ۴۰ ساله انقلاب سابقه نداشته که یک نماینده شورا، حداقل نصف رأی محسن هاشمی را کسب کند. اینکه او می‌تواند محبوبیت و چهره کاریزماتیک داشته باشد و اینکه اصلاح‌طلبان بخواهند بر سر محسن هاشمی به اتفاق نظر دست پیدا کنند، هنوز مطرح نشده است. او مدیر شایسته‌ای است و هیچ نقطه ضعفِ  اقتصادی و اخلاقی هم ندارد و در مدیریت در همه جا از جمله صنایع موشکی تا مدیریت مترو، مدیرِ موفقی بوده است.

این عضو شورای مرکزی درباره اختلافات در حزب کارگزاران از جمله بین مرعشی و کرباسچی نیز تاکید کرد: اینکه درون احزاب، اختلاف نظر وجود داشته باشد مسئله‌ای طبیعی است. یقینا اختلاف نظر وجود دارد چراکه به هر حال افراد در موضوعات مختلف، نظرات متفاوتی دارند اما در جمع‌بندی تابعِ نظر اکثریت بوده‌اند مگراینکه اکثریت نظرش این باشد که هر فردی به صورت مستقل می‌تواند، نظرِ شخصیِ خود را اعلام کند. 

او ادامه داد: به هر حال اختلاف نظر یقینا نه تنها بین کرباسچی و مرعشی وجود دارد بلکه بین همه اعضای شورای مرکزی درباره مسائل مختلف، نظرات متفاوتی می‌تواند وجود داشته باشد اما هیچ اختلاف شخصی و خصوصی بین اعضای شورای مرکزی کارگزاران نیست و در جلسه هفته گذشته همه اعضا حضور داشتند و جلسه‌ای صمیمی برگزار شد.

این عضو حزب کارگزاران درباره شایعه استعفای کرباسچی از دبیرکلی حزب کارگزاران تصریح کرد: استعفای کرباسچی به هیچ عنوان مطرح نیست و اگر هم قرار بر این باشد، استعفای کرباسچی ابتدا باید در شورای مرکزی مطرح شود. کرباسچی همواره در مجامع عمومی حزب حضور داشته و با اکثریتِ آراء به سِمَتِ دبیرکلی انتخاب شده‌ است، در جلسه اخیرِ حزب هم شرکت کرده‌اند.

علیزاده طباطبایی درباره غیبت برخی اعضا در جلسه اخیر حزب نیز گفت: حدود ۳۰ نفر از اعضای حزب کارگزاران در اولین جلسه حزب در سال جدید شرکت داشتند که برخی چهره‌ها همچون پروانه مافی، شهربانو امانی و فائزه هاشمی در این جلسه حضور نداشتند اما اکثریت اعضای شورای مرکزی در این جلسه حضور داشتند. 

۲۱۶۲۱۶

کد خبر 1419003

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: حزب کارگزاران محسن هاشمی رفسنجانی انتخابات ۱۴۰۰ اصلاح طلبان شورای عالی سیاستگذاری حزب کارگزاران اصلاح طلبان شورای مرکزی محسن هاشمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۸۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شارلاتان‌بازی نشریات توقیف‌شده به روایت اصلاح‌طلبان

روزنامه هم‌میهن، توقیف نشریات زنجیره‌ای در اردیبهشت ۱۳۷۹ را «شکستن بال دوم اصلاحات» وانمود کرده و حال آن که کارکرد آنها، شارلاتانیسم و ویرانگری منافقانه بود و نه اصلاحات.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون خبر ویژه خود نوشت: هم‌میهن می‌نویسد: «توقیف فله‌ای مطبوعات، نشان داد که زیان کوتاه‌مدت آن اقدام، در ابتدا متوجه اصلاح‌طلبان شد، ولی در میان‌مدت و بلندمدت نظام رسانه‌ای کشور که یکی از مهم‌ترین ارکان امنیت آن است، دچار چنان اختلالی شد که دیگر بعید است بتواند آن را جبران کند. وضعیت امروز رسانه‌های کشور در مقایسه باسال ۱۳۷۹ چگونه است؟ با قاطعیت می‌توان گفت که در سال ۱۳۷۹، مرجعیت رسانه‌ای کشور به‌طور کامل و بالای ۹۵درصد در داخل کشور بود. مهم‌ترین رسانه کشور صداوسیما بود، در کنار آن خبرگزاری‌های دارای مجوز، فعالیت گسترده‌ای می‌کردند. در مرحله سوم مطبوعات، به‌ویژه روزنامه‌ها حضور جدی داشتند که فضای اصلی آن در اختیار مطبوعات اصلاح‌طلب بود.»

درباره ادعای هم‌میهن مبنی بر اصلاح‌طلب بودن نشریات مذکور و شکسته شدن بال اصلاحات گفتنی است که اولاً اصلاح‌طلبی (reformism) در همه‌جای دنیا، ذیل قانون اساسی و نظام سیاسی مستقر و برای ارتقای آن انجام می‌شود؛ نه برای کودتا و براندازی. بسیاری از فعالان نشریات زنجیره‌ای، در مرور زمان نقاب از چهره برداشتند و از رسانه‌های معاند- حتی معاند با اصل ایران-

سر درآوردند. از BBC انگلیس که بی‌سیم کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ بود و دولت متبوعش، دیکتاتوری پهلوی را به مدت ۵۴ سال به ملت ایران تحمیل کرد؛ تا شبکه ویرانی‌طلب «ایران اینترنشنال» وابسته به موساد که سردبیری‌اش برعهده معاون وزیر ارشاد دولت خاتمی(سردبیر روزنامه زنجیره‌ای آفتاب امروز) است.

از این واقعیت گذشته، برخی فعالان طیف مدعی اصلاح‌طلبی بارها به تندروی، قانون‌شکنی و ساختارشکنی نشریات یادشده اعتراف کرده‌اند؛ چنان که مسعود بهنود (همکار نشریات زنجیره‌ای و بی‌بی‌سی) چند سال قبل گفت: «تازگی‌ها ابراهیم نبوی یک نامه تندی نوشته به شادی صدر که در آن دوره (اصلاحات) همه تسمه پاره کرده بودیم. بهنود می‌گفت همه با هم از چراغ قرمز رد نشویم.».

همچنین عطاءالله مهاجرانی وزیر ارشاد دولت خاتمی، درباره کارکرد روزنامه‌های زنجیره‌ای جامعه و توس گفته بود: «آنها با به خدمت گرفتن برخی روزنامه‌نگاران رژیم شاه، دنبال تشنج‌آفرینی هستند و خاتمی را گورباچف و خود را یلتسین تلقی می‌کنند. آنها سخنگوی نهضت آزادی هستند اما خود را طرفدار دوم خرداد جلوه می‌دهند. آنها با کسانی همکاری می‌کنند که با نفس دین مسئله دارند. به آنها درباره رعایت مبانی دینی تذکر داده و گفته بودم چه دلیلی دارد از کسانی که با نفس دین مسئله دارند، دعوت به همکاری کنید؟ شاهد بودیم در این روزنامه گروه‌هایی که از سال ۱۳۶۰ به هم پیوستند و در برابر انقلاب قرار گرفتند، تک‌تک داشتند در این رشته گرد می‌آمدند تا سامان یابند؛ مثل جبهه ملی و نهضت آزادی و حتی گروه‌های مارکسیست».

علی حکمت، سردبیر روزنامه توقیف‌شده خرداد هم تیرماه سال گذشته در گفت‌وگو با روزنامه شرق اظهار کرد: «همیشه به بچه‌های تحریریه می‌گفتم که حرف‌ تند بزنید، ولی تند حرف نزنید. من با تیترهای تند مخالف بودم و چند تا تیتر تندی هم که در خرداد هست، زمانی ‌که من نبودم و دوستان دیگری بودند و در فضای خاصی اتفاق افتاده بود. ما باید می‌توانستیم حرف‌های اساسی و تند بزنیم، اما روزنامه‌نگار نباید انگشت در چشم مخاطب و جامعه‌اش کند. ما سه جور روزنامه‌نگار داریم؛ یک‌سری چریک هستند. قلم در دست گرفته‌اند، ولی همان کارکرد ژ-3 و کلاشینکف را از آن می‌خواهند. ما دوستان این شکلی هم داشتیم و مطبوعات دوم خرداد از همین گروه لطمه خورد. من به‌عنوان سردبیر خرداد، دربه‌در دنبال فضائی منطقی هستم که کسانی که دست‌اندرکار مطبوعات دوم خرداد- یا به قول آقای شریعتمداری «مطبوعات زنجیره‌ای»- بودند، بنشینیم و خودمان را نقد کنیم؛ از سلام تا روزنامه خرداد و دیگران. ما ‌اشتباهات زیادی داشتیم؛‌ فرهنگ با چریک‌بازی هیچ‌وقت نمی‌تواند کنار بیاید»...

در همین حال، روزنامه جوان نوشت: روزنامه هم‌میهن به مدیرمسئولی کرباسچی، در سرمقاله‌ای بدون نام نویسنده (فقط می‌دانیم کل سرمقاله‌های ۱۴۰۲ و بدون نام این روزنامه در مجلدی به اسم عباس عبدی منتشر شد!)، به موضوع توقیف نشریات زنجیره‌ای پرداخته.این یادداشت، فضای رسانه‌ای را دارای اختلال دانسته و دلیل آن را توقیف رسانه‌های زنجیره‌ای در سال ۷۹ دانسته است.

سال ۷۹ تلویزیون بی‌بی‌سی فارسی نبود؛ منوتو هم نبود؛ اینترنشنال هم نبود. سال ۷۹ شبکه‌های اجتماعی نبود؛ پیام‌رسان‌های مجازی نبود؛ کانال تلگرامی و صفحات اینستا و توئیتر نبود. چه مقایسه غلطی است که یک رسانه، اتفاق

۲۴ سال قبل را بی‌توجه به رسانه‌های نوین و پیشرفت عجیب و غریب رسانه‌ای به فضای کنونی رسانه‌ای ربط بدهد؟ یک نکته قابل تأمل هم این میان وجود دارد. این ادعا که سال ۷۸، ۹۵درصد مرجعیت رسانه در داخل بود یک معنای نهفته هم دارد و آن اینکه آشوب‌های تیر ۷۸ در اثر تحریک رسانه‌های داخلی و در واقع روزنامه‌های زنجیره‌ای آن زمان بود. چه آنکه به قول هم‌میهن کسی توجهی به رسانه‌های خارج از ایران نداشت؛ و این امر تأیید ادعای نظام است که «بعضی از این مطبوعاتی که امروز هستند، پایگاه‌های دشمن‌اند؛ همان کاری را می‌کنند که رادیو و تلویزیون‌های بی‌بی‌سی و آمریکا و رژیم صهیونیستی می‌خواهند بکنند.»

دیگر خبرها

  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی حساب‌کشی کنید
  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی و دولت حساب‌کشی کنید
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • شارلاتان‌بازی نشریات توقیف‌شده به روایت اصلاح‌طلبان
  • تایید صلاحیت ۶ کاندیدای ریاست فدراسیون ورزش‌های رزمی
  • کنایه مهاجری به ذوالنور: اگر می‌خواهید همین مجلس ضعیف، ضعیف تر نشود از دولت و شخص رئیس‌جمهور حساب کشی کنید
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • ویکتور اوربان: با شرایط خاصی جنگ اوکراین در سال ۲۰۲۵ تمام می‌شود
  • استارت انتخاباتی حجاریان!
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد