Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسکانیوز – رضا صالحی/ حجم اخبار فوتبال کشورمان بسیار زیاد است و دنبال کردن آن ها عملا برای علاقه‌مندان به این اخبار نیز وقتگیر خواهد بود. در پروژه ورزشی ایسکانیوز، می کوشیم تا با گلچین کردن اخبار فوتبال ایران، به شما این فرصت را بدهیم که در وقت خود صرفه جویی کنید.

رمضانی: مصدومیت ارسلان جدی نیست

ارسلان مطهری» در بازی استقلال و شهر خودرو در ابتدای نیمه دوم به میدان رفت و با ضربه زیبای پشت پا دروازه سید مهدی رحمتی را باز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او پس از دقایقی کوتاه در میدان دچار آسیب‌دیدگی شد و دیگر نتوانست به بازی ادامه دهد.قرار است این بازیکن فردا از پای آسیب‌دیده‌اش ام‌آری‌ای بگیرد تا میزان دقیق مصدومتش مشخص شود.

سعید رمضانی درباره آخرین وضیعت‌این بازیکن اظهار داشت: پشت پای ارسلان دچار آسیب شده و برای تشدید نشدن این مصدومیت تعویض شد. او فردا از سوی کادر پزشکی مورد معاینه قرار می‌گیرد اما فکر نمی‌کنم مصدومیتش جدی باشد.

محمد میری، شاگرد خلف محمود فکری


میری چند هفته پیش در دیدار با استقلال نیز از میانه های میدان یک گل فوق العاده به ثمر رساند و حالا او گلزنی از راه دور را مقابل نیازمند نیز تکرار کرد تا نشان دهد گلهای راه دور او اتفاقی نبوده اند.
این سومین گل میری در این فصل بود که تمام گل های او از زمان روی کار آمدن محمد فکری در نساجی بوده است. فکری که خود در زمان بازیگری بازیکن شوت زنی بود و گلهای زیادی را از روی شوت های راه دور برای استقلال به ثمر رسانده است، حالا به نظر می رسد میری شاگرد خلف فکری است و با دو گل راه دور و فوق العاده، توانسته توجه ها را به سمت خودش جلب کند.

تارتار: فولاد را می بردیم باشگاه داری زیر سوال می رفت

مهدی تارتار پس از شکست یک بر صفر در کنفرانس خبری گفت: «اگر این بازی نتیجه‌ای عکس این داشت و ما بازی را می‌بردیم،‌ باشگاه‌داری زیر سؤال می‌رفت. اگر شما شب قبل از بازی دو تیم را مقایسه کنید و جایی که ما استراحت کردیم را با جای استراحت فولاد مقایسه کنید، فاصله‌ها را متوجه می‌شوید. بچه‌های ما به خاطر گرمای اتاقشان تا صبح نخوابیدند، چون کولر گازی در اتاق‌ها نبود. من امیدوارم مسئولان استان و شهرستان به خاطر مردم محروم مسجدسلیمان به خودشان بیایند و این تیم را به این نحو اداره نکنند. خیلی سخت است که تمام تمرکز ما روی این مسائل باشد و نمی‌توانیم انتظاری از بچه‌ها داشته باشیم. ما نمی‌توانیم به بازیکنی که شب استراحت نکرده چیزی بگوییم، فقط می‌توانیم از او درخواست کنیم. من یک سؤال از مسئولان استان و شهرستان مسجدسلیمان دارم. اگر این تیم شرایط سال گذشته را داشت و برای نیفتادن دست و پا می‌زد، آیا باز هم همین‌طور به این تیم رسیدگی می‌کردند یا مثل پروانه به دورش می‌چرخیدند تا تیم سقوط نکند؟»

فکری، مقاوم در برابر همه تیم های بزرگ

محمود فکری با نساجی توانسته تیم های تراکتور ، ماشین سازی ، فولاد و سپاهان را شکست بدهد که سه تیم از این بین تیم های بالانشین جدول و از مدعیان کسب سهمیه هستند. جالب است او در 4 بازی دیگر برابر صنعت نفت، نفت مسجدسلیمان، استقلال و پرسپولیس توانسته مساوی و یک امتیاز را بگیرد.

نگاهی به بازی های نساجی کار بزرگ این مربی 51 ساله را نشان می دهد. او در این هشت بازی با هفت تیم بالای جدولی بازی کرده و در برابر آن ها یا برنده بوده یا مساوی گرفته است.
این بازی ها برای فکری یک نوع آزمون هم بوده است ؛ تقابل با یحیی گل محمدی که تقریبا همنسل و همسن و سال او است و با پرسپولیس اولین قهرمانی اش در لیگ برتر را تجربه کرد، تقابل با مهدی تارتار یکی دیگر از مربیان همنسلش که تیم خوبی در مسجد سلیمان ساخته است. اما سه جدال رودرروی فکری در این هشت مسابقه برایش ارزش دیگری دارند. جدال با فرهاد مجیدی و جوادنکونام به عنوان مربیان جوان استقلالی توانست چهره جدیدی را برای آینده نیمکت این تیم مطرح کند. اما تقابل فکری با قلعه نویی ، کسی که زمانی به عنوان مربی او در استقلال حضور داشته ، شاید مهمترین امتحان فکری بود .
فکری با نتایجی که با نساجی و در برابر تیم های بزرگ و مربیان سرشناسان گرفته حالا یک آلترناتیو بزرگ برای تمام مربیان استقلالی برای رسیدن به نیمکت این تیم به حساب می آید. از قلعه نویی تا نکونام و مجیدی.

غرش ببر سیاه حتی در مشهد

دیاباته در مصاف پنجشنبه شب استقلال مقابل شهرخودرو سیزدهمین گل فصل خود را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند تا به تنهایی در صدرجدول گلزنان قرار بگیرد. نکته قابل توجه درباره دیاباته این است که او حالا در پنجمین بازی متوالی برای تیمش گل زده است. این مهاجم آفریقایی و خوش قامت که بعد از تعطیلات کرونایی استارت گلزنی هایش را مقابل نفت آبادان زد، در ادامه موفق شد مقابل نساجی مازندران، پارس جنوبی جم و سپاهان اصفهان برای آبی ها گلزنی کند و حالا این روند موفقیت آمیز در مشهد هم ادامه یافت.

خلعتبری و فرار زیرکانه از اخراج

محمدرضا خلعتبری در حالی که مهدی قایدی با فرار استثنایی به سمت دروازه حریف حرکت می کرد با تکلی خطرناک از پشت او را متوقف کرد. تکل خطرناک و شدید خلعتبری می توانست باعث مصدومیت شدید قایدی نیز بشود اما خوشبختانه چنین اتفاقی نیفتاد وخطر از سر مهاجم ریزنقش آبی ها گذشت.
وحید کاظمی داور مسابقه در این صحنه با ورود به ماجرا یک کارت زرد به خلعتبری نشان داد و از صحنه گذشت اما اگر می خواست سختگیرانه عمل می کند می توانست کارت قرمز هم از جیبش در بیاورد. به عبارت بهتر خلعتبری که بلافاصله بعد از تکل شدید خود از صحنه دور شد، به شکلی کاملا زیرکانه و با استفاده از تجربه اش از اخراج فرار کرد.

کلین شیت طلایی علیرضا حقیقی در اصفهان

علیرضا حقیقی در دیدار امشب تیمش مقابل سپاهان توانست یک کلین شیت دیگر به نام خود کند، هرچند ردپای بدشانسی شاگردان امیر قلعه نویی که چهار بار توپ آنها به تیرک دروازه برخورد کرد در این کلین شیت نیز دیده می‌شد. گلر باتجربه نساجی که در بازگشت به لیگ برتر ایران بزرگترین انگیزه‌اش را در دستیابی دوباره به پیراهن تیم ملی جستجو می‌کند، نسبت به دیگر رقبای خود کار سخت‌تری پیش رو داشت. او اما در ترکیب نساجی مازندران که با دریافت 28 گل هشتمین خط دفاعی موفق این فصل محسوب میشود 9 کلین شیت به نام خود کرده است. نکته این که در 28 گلی که نساجی دریافت کرده، گلر سابق تیم ملی تنها 13 گل دریافت کرده تا بتواند آمار موفقی از خود به جا بگذارد‌.

104 / 351 بسته خبری فوتبال ایران بسته خبری فوتبال ایران استقلال شهرخودرو نساجی سپاهان فولاد نفت مسجدسلیمان شیخ دیاباته علیرضا حقیقی محمود فکری امیرارسلان مطهری سعید رمضانی مهدی تارتار محمد میری محمدرضا خلعتبری

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: بسته خبری فوتبال ایران بسته خبری فوتبال ایران استقلال شهرخودرو نساجی سپاهان فولاد نفت مسجدسلیمان شیخ دیاباته علیرضا حقیقی محمود فکری امیرارسلان مطهری سعید رمضانی مهدی تارتار محمد میری محمدرضا خلعتبری کلین شیت راه دور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۸۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران در برابر سه تهدید بزرگ

سال ۱۴۰۳ هجری شمسی را در شرایطی آغاز کرده‌ایم که آخرش هم نفهمیدیم این سال پربرکت، از آنِ کدامیک از حیوانات محترم یعنی عالیجنابان نهنگ و اژدها است. به هر تقدیر، سال نهنگ باشد یا اژدها، نان بسیاری از ما ایرانیان، امسال هم بر پشت خرگوش است! خرگوش به چابکی می‌دود و دشوار است دست یازیدن به نان! یکی از نفرین‌های قدیمی در ادبیات فولکلوریک ما کُردها، این است که یک پدر دلشکسته و رنجور، فرزند ناسپاس و قدرناشناس یا خاطی را چنین نفرین کند: «الهی رزق تو بر پشت خرگوش باشد روله!» صد البته در این اقتصاد تورم زده و بحرانی، کسی ما را نفرین نکرده و بخش عظیمی از مشکلات امروز ایران، ریشه در رویکردهای نظری و شیوه‌های عملی در «حکمرانی» دارد. ترجیح می‌دهم به جای آن که از خود سوال کنم «با این دست فرمان کجا خواهیم رفت؟»، در همین ایستگاه فروردینی، یک بار دیگر، یک پرسش تکراری اما حساس و حیاتی را پیش بکشم: «مهمترین تهدیدات علیه بقای ایران کدامند؟» دقت بفرمایید؛ تهدیدات علیه ایران و نه علیه نظام جمهوری اسلامی.

در این چند سال، حکمرانان، سیاستمداران و نهادهای مرتبط با امر امنیت و قدرت سخت، همواره پاسخ‌های تکراری و مشخصی به این سوال داده‌اند و با درصدهای لَختی بالا اندکی پایین، غالبا به این موارد اشاره می‌کنند: تهدیدات آمریکا علیه ایران، تهدیدات اسراییل علیه ایران، خطر فعالیت گروه‌های تجزیه طلب و تهدیدات مربوط به گروه‌های افراطی. یحتمل، برخی از کارشناسان و شاید بعضی از مسئولین پایه بلند، پس از رویدادهای مرتبط با جنبش اعتراضی سال ۱۴۰۱ هجری شمسی، تظاهرات مردمی و به ویژه احتمال شکل‌گیری اعتراضات گسترده زنان را هم نیز به لیست تهدیدات پیشین افزوده‌اند. اما من بر این باورم که این نگرش، نه تنها کوته بینانه، بلکه خطرناک است و زوایای مهمی از واقعیت صحنه را پنهان می‌کند. عوامل خطرناکتری امروز و فردای ایران را تهدید می‌کنند که قدرت فرساینده آنها، به مراتب از آمریکا و اسراییل هم بالاتر است. از این گذشته، جستجوی صرف تهدیدات در مباحث امنیتی مرتبط با خطر تجزیه و گروه‌های افراطی، ما را از خطرات بزرگتری غافل می‌کند که اتفاقا جلوه‌های مشهود دارند و هیچکدام از آنها، مستور نیستند. بگذارید به سه تهدید بزرگ اشاره کنم که به زعم من، به مراتب از مواردی که بدانها اشاره رفت، مهم‌تر هستند:

الف) اقتصاد جهان، وضعیت ایران و تکرار تاریخ

در سال ۱۴۰۲ و در شرایطی که مردم ایران، یکی از سخت‌ترین دوران‌های تورمی دهه‌های اخیر را تحمل کردند، مبلغی معادل ۳.۲ میلیارد دلار بابت واردات موبایل، از کیسه رفت. شک نکنیم اگر اوضاع اقتصادی ایران بهتر بود و تعداد بیشتری از شهروندان ایرانی، امکان خرید موبایل داشتند، این مبلغ؛ حتی از ۲۰ میلیارد دلار هم فراتر می‌رفت. آیا این مبلغ مهم است؟ بله برای اقتصاد کشوری که به شکل قطره چکانی و به زحمت ارز به دست می‌آورد؛ مبلغ مهمی است و مساله اینجاست که ما فقط موبایل نمی‌خریم و ده‌ها میلیارد دلار دیگر بابت خرید دیگر محصولات فن آوری، دارو، تجهیزات پزشکی و مهندسی و حوزه‌های دیگر خرج می‌کنیم. چه باید کرد؟ آیا باید کل این محصولات را خودمان تولید کنیم؟ البته که خیر. فعلا همان هواپیمای مسافربری سفارشی رییس قوه مجریه را تولید کنیم و کمر بویینگ را بشکنیم؛ کفایت می‌کند! اتفاقا در بحث حساس و مهم «های تِک»، چاره کار در تلاش برای خودکفایی نیست. بلکه در این است که اولا در حوزه تولید، مزیت‌های خود را کشف کنیم و برای جبران کسری و افزودن بر میزان صادرات، قدمی برداریم. ثانیا، تلاش کنیم تا گوشه بسیار کوچکی از بازار را در دست بگیریم. واضح است که با این وضعیت سیاست خارجی و تحریم‌های بین‌المللی، کار خاصی نمی‌توان انجام داد و فعلا فقط نفت را می‌توان با پرداخت حق السهم دلال‌ها به فروش رساند و جایی برای صادرات کالا و خدمات فنی مهندسی نمی‌ماند. پس تهدید امنیتی نخست و بسیار جدی علیه ایران، این است که اقتصاد ما، نه تنها تامین‌کننده توسعه و رفاه، بلکه حتی ضامن بقا نیست و هیچکدام از پانصد برند برتر اقتصاد جهانی از آنِ ما نیستند و چنان وضعیتی داریم که گویی در اقتصاد جهان اساسا «وجود» نداریم و نیستیم.

ظاهرا یک بار دیگر و به یک شکل کاریکاتوری، شاهد تکرار تاریخ هستیم. زمانی که انقلاب صنعتی از مرزهای بریتانیا گذشته و به اروپا رسیده بود، ما در دوران قاجاریه، مقطع بسیار تلخی را سپری می‌کردیم و قبل از آن هم در دوران صفویه و در شرایطی که عثمانی، به تجهیزات و تسلیحات نظامی توپخانه‌ای و سلاح گرم دسترسی داشت، ما به طرز اندوهباری، عقب مانده بودیم. گویی اکنون هم در یک چرخه تکراری و در شرایطی که ببرهای آسیایی و برخی از کشورهای عربی به تکاپوی اقتصادی افتاده‌اند، ما باید سرگرم این باشیم که کدام آقازاده و کدام عروس و داماد در حال لمباندن منابع کشور هستند. اگر از این سیکل معیوب خارج نشویم و در اقتصاد منطقه و جهان، جایی دست و پا نکنیم، دوران تیره‌تری در انتظارمان خواهد بود.

ب) تغییرات اقلیمی، امنیت غذایی و شرایط زیستی ایرانیان

تغییرات اقلیمی، گرم شدن کره زمین، خشکسالی‌های مکرر و گسترده، فروچاله‌ها و کاهش شدید راندمان تولید محصولات کشاورزی، مشکلات بزرگی هستند که تمام بشریت را تهدید می‌کند. اما در این میان، تهدید علیه خاورمیانه به مراتب جدی‌تر است و از فلسطین و مصر تا ایران و عراق و ترکیه و سوریه، کل خاورمیانه در معرض تهدید خشکسالی است و علاوه بر این، ریزگردها و آلودگی مداوم هوا، کُشنده‌تر از آن چیزی است که تصور می‌شود. با این حال، شواهد نشان می‌دهد که هنوز هم کسی در ایران، این موضوعات حیاتی را جدی نگرفته است. هنوز هم الگوی کشت غلط و پرهزینه و کم درآمدی داریم، آب را به شدت هدر می‌دهیم، چاه غیرمجاز حفر می‌کنیم، رود و چشمه پمپاژ می‌کنیم، هزاران روستایمان تخلیه شده، آلوده‌ترین بنزین را با قیمت پایین، با آلاینده‌ترین خودروها می‌سوزانیم، تغییر کاربری مزارع و شالیزارها و تبدیل آنها به خانه و ویلا ادامه دارد و همچنین، کوه خوار و ساحل خوار و دریا خوار و بستر رودخوار هستیم! فقدان سیاست گذاری دوراندیشانه و موفق در حوزه‌های کشاورزی، محیط زیست، سوخت، انرژی و مدیریت امنیت غذایی، برای آینده ایران، چنان تهدید عظیمی است که گروه مهد علیا رجوی و داعش و تجزیه طلب، همگی در برابر آن، تعظیم نموده و لُنگ اندازانند!

ج) یکی بلیط در دست و اشک در چشم، آن یکی بر چند کرسی

از شواهد متعدد پیداست که هنوز هم موضوع مهاجرت گسترده جوانان و به ویژه نخبگان ایرانی؛ برای حاکمیت تبدیل به دغدغه نشده است. اتفاقی که در دانشگاه‌های ایران روی داده، بی‌شباهت به دوران انقلاب فرهنگی نیست. استادان قدیمی و توانمند را وادار به رفتن می‌کنند و کرسی‌های تدریس و کمیته‌های جذب، وضعیتی دارند که اساسا بی‌نیاز به توضیح اضافی است. علاوه بر آن که نخبگان در دانشگاه‌ها، در طرح نظرات انتقادی خود آزاد نیستند و رواداری دولت و مقامات به درجات زیر صفر نزدیک شده، فضای کار و کسب در بازار آزاد روز به روز غیررقابتی‌تر شده و کارتل‌های قدرتمند دولتی و خصولتی با پشتیبانی بانک‌های حامی خاصه خواری در حال فتح تمام خاکریزها هستند. مساله حتی از این نیز فراتر رفته و بسیاری از جوانان عادی دانشگاه نرفته و دبیرستانی هم سودای رفتن دارند. این وضعیت، بدون شک در کوتاه مدت، منجر به شادی و پیروزی هواداران گفتمان «هر کی دوست نداره جمع کنه بره» می‌شود. چرا که در چنین فضایی است که به عنوان مثال، یک گوینده کم مایه، به راحتی نه تنها استاد مهمترین دانشگاه کشور می‌شود، بلکه در صدر لیست برندگان کرسی‌های مجلس می‌نشیند و لبخند پبروزمندانه می‌زند! ولی این شادی دیرپا نخواهد بود و در میان مدت، برای اغلب حوزه‌های علمی، تخصصی، فنی و حتی خدماتی، ایران را با مشکلات بزرگ روبرو می‌کند.

۳۱۱۳۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888882

دیگر خبرها

  • فکری بازی کنیم
  • برزگر: من و یاسین و باویه بدشانس‌های پارسال بودیم
  • مصدومیت‌ها بلای جان پرسپولیس در فیفادی
  • ایران در برابر سه تهدید بزرگ
  • گوهری با 1+6 وارد سال جدید شد (عکس)
  • توزیع بزرگ‌ترین کیک رمضانی کشور همزمان با میلاد امام حسن مجتبی (ع)
  • برنامه جام حذفی اعلام شد | زمان بازی حساس پرسپولیس برابر گربه سیاه
  • از نخستین تجربه حضور در لیگ‌قهرمانان آسیا تا گزینه نخست سقوط به لیگ دسته‌اول!
  • سرپرست ملوان: فاصله ۲۰ امتیازی با نساجی باعث فریب ما نمی‌شود
  • بازگشت نیازمند پس از مصدومیت بد هنگام (عکس)