Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع خبری از شکایت یک افسر سابق سازمان اطلاعات سعودی از ولیعهد عربستان به یک دادگاه در آمریکا به اتهام "تلاش برای قتل غیرقانونی" و "نقض قانون بین‌المللی" خبر دادند.

به گزارش ایسنا، رأی الیوم به نقل از یک روزنامه کانادایی نوشت که سعد الجبری، افسر سابق سازمان اطلاعات سعودی از محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در دادگاهی در واشنگتن شکایت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق این گزارش، این افسر سابق سعودی بن سلمان و دو دستیار وی را متهم به تلاش برای قتل غیرقانونی و نقض قانون بین‌المللی متهم کرده است.

این روزنامه کانادایی در ادامه با اشاره به جزئیات این دادخواست نوشت، چند روز پس از قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی در ترکیه، محمد بن سلمان گروهی از قاتلان معروف به "تیم ببر" را به کانادا فرستاد تا سعد الجبری را به قتل برسانند.

طبق این دادخواست، علی‌رغم شکست اعضای این تیم در ترور سعد الجبری، اما زندگی وی همچنان با خطر مواجه است.

الجبری نیز معتقد است که دو فرزند بازداشت شده او در عربستان که هنوز محل نگهداری‌شان مشخص نیست، به عنوان "طعمه انسانی" و برای فریب او بازداشت شده‌اند.

الجبری پیش از این مشاور محمد بن نایف، ولیعهد سابق و برکنار شده عربستان بود و به عنوان هماهنگ‌کننده اصلی عربستان با دستگاه‌های اطلاعاتی غرب فعالیت می‌کرد.

چهار دهه کار اجباری الجبری در وزارت کشور عربستان باعث شده است که وی نسبت به بسیاری از موضوعات حساس در داخل و خارج از این کشور مطلع باشد و او می‌داند که اسرار پادشاهی عربستان کجا دفن شده است.

علی‌رغم اینکه الجبری هیچگاه علناً منتقد محمد بن سلمان نبوده است، اما مشکل بن سلمان با او به این دلیل است که وی پیشتر هم‌پیمان محمد بن نایف، رقیب اصلی بن سلمان بوده است.

سعد الجبری در سال ۲۰۱۷ پیش از آنکه محمد بن نایف تحت اقامت اجباری قرار بگیرد و محمد بن سلمان جانشین او شود، از عربستان به آلمان فرار کرد.

او پس از یک اقامت کوتاه در آلمان٬ تابستان ۲۰۱۷ به آمریکا رفت اما به این دلیل که در سایه ریاست جمهوری دونالد ترامپ در این کشور احساس امنیت نمی‌کرد، نوامبر همان سال به کانادا فرار کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: عربستان بازداشت مخالفان محمد بن سلمان سعد الجبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۸۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس| اتهام جدید به کریستیانو رونالدو در عربستان

آفتاب‌‌نیوز :

جدال الهلال و النصر در نیمه نهایی سوپر جام عربستان با پیروزی الهلال به پایان رسید تا این تیم راهی فینال شود و در نهایت جام قهرمانی را با شکست الاتحاد بالای سر برد.

در دقایق پایانی دیدار النصر و الهلال یک صحنه جنجالی رخ داد به طوری که کریستیانو رونالدو با علی البلیهی، مدافع جنجالی الهلال درگیر شد و با کارت قرمز داور از بازی اخراج شد.

روزنامه الریاضیه عربستان اعلام کرد که در گزارش داور دیدار النصر و الهلال آمده است که کریستیانو رونالدو با به‌کارگیری نیروی بیش از حد علی البلیهی را زده است و به همین خاطر متهم به رفتار ناشایست و ناپسند شده است.

طبق اعلام این روزنامه عربستانی دو جلسه محرومیت و ۲۰ هزار ریال سعودی جریمه در انتظار این بازیکن پرتغالی است.

به احتمال خیلی زیاد کریستیانو رونالدو در فصل جاری با وجود آمار خیره کننده‌ای که داشته نتواند هیچ جامی به دست آورد چرا که الهلال آماده و سرحال آمار و نتایج باور نکردنی کسب کرده و روند پیروزی‌های پیاپی تیم در همه رقابت‌ها ادامه دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • فرش قرمز پاکستان برای وعده سرمایه‌گذاری عربستان
  • به جز عربستان، امارات هم علیه ایران با اسرائیل همکاری کرد
  • تاکید السودانی و بن سلمان بر لزوم توقف تجاوزات به غزه
  • انتقاد تند افسر اطلاعاتی سابق آمریکا از اسرائیل
  • افسر سابق ارتش آمریکا: ایران نشان داد شوخی ندارد!
  • افسر سابق ارتش آمریکا: ایران نشان داد شوخی ندارد (فیلم)
  • عکس| اتهام جدید به کریستیانو رونالدو در عربستان
  • شکایت پرسپولیس از جواد نکونام!
  • پرسپولیس از جواد نکونام شکایت کرد
  • فوری: شکایت پرسپولیس از جواد نکونام!