Web Analytics Made Easy - Statcounter

 مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس فارس در این باره گفت: در راستای اجرای پویش ملی آجر به آجر عملیات اجرایی آموزشگاه ۶ کلاسه روستای زرگران را با کمک زوج جوان و خوش‌فکر این روستا آغازکرده ایم و امیدواریم با مشارکت های مردمی ساخت این آموزشگاه را با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال به پایان برسانیم.

سرفراز موصلی با اشاره به اینکه آجر به آجر فرصت خوبی برای مشارکت آحاد جامعه در امر مقدس مدرسه سازی است، بیان کرد: تا قبل از تصویب و شروع اجرای طرح آجر به آجر، مشارکت در امر مدرسه‌سازی به صورت کلان بود و این مساله فضا ورا برای حضور عموم افراد محدود کرده بود؛ اما از سال جاری هر شخصی با هر میزان درآمد، می‌تواند در امر خیر مدرسه‌سازی سهیم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش دریافتی روز جمعه ایرنا، موصلی ادامه داد: مایه خرسندی است که استان فارس در اجرای پویش ملی آجر به آجر جزو هفت استان پایلوت کشور است و این‌ مساله فرصت خوبی برای پیشتازی این استان در امر توسعه زیربنای آموزشی است.

مرتضی چراغی مدیر آموزش و پرورش مرودشت نیز آغاز اجرای شهرستانی این طرح را از مرودشت، مایه مباهات دانست و  گفت: باتوجه به شرایط خاص حاکم بر جامعه و با شیوع ویروس کرونا، فرصت خوبی برای جوانان مهیا شده است تا با اهدای هزینه های ازدواج و یا دیگر هزینه های اضافی در توسعه و آبادانی کشور نقش ایفا کنند.

وی ادامه داد: مدیریت آموزش و پرورش مرودشت همواره آمادگی این را دارد که با جلب حداکثری مشارکت های مردمی در راستای اجرای طرح ملی آجر به آجر گامهای اثربخشی در راستای تحقق اهداف این طرح ارزشمند بردارد.

همچنین حجت الاسلام مهدی آقایی امام جمعه شهرستان مرودشت ضمن تاکید بر احادیث و روایات بیان کرد: شاهد سنت حسنه و ماندگاری در روستای شهیدپرور زرگران بودیم و امید است این رفتار و سنت پسنیده الگویی برای دیگر جوانان باشد تا برای آبادانی جمهوری اسلامی گام بردارند

وزیر آموزش و پرورش اردیبهشت ماه سال جاری افزون بر اینکه از فعالیت۳۰ هزار خیر حقیقی و حقوقی در عرصه مدرسه سازی خبر داد، عنوان کرد: بسیاری از افراد جامعه علاقمندندبا سرمایه‌های خُرد وارد  عرصه خیری شوند؛ از همین رو در تلاش برای ایجاد زیرساخت این موضوع هستیم. 

محسن حاجی میرزایی ادامه داد: برای فراهم کردن شرایط مشارکت بیشتر افراد و اینکه هر فرد حداقل بتواند با یک آجر در سال، ماه و یا هفته به مدرسه سازی بپردازد طرح "آجر به آجر" را  اجرایی می‌ کنیم؛ زیرا  مدرسه تنها یک ساختمان نیست، یک فرهنگ است و جایگاه  تحول و عرصه آماده کردن انسان‌ها برای زندگی بهتر.

وی همچنین از ساخت ۳۰ درصد فضاهای آموزشی به دست نیکوکاران سخن گفت و ابراز داشت:  با توجه به گستردگی کشور هرچند دولت با تمام ظرفیت وارد حوزه مدرسه سازی شده است، باز هم نیازمند مشارکت نیکوکاران  در این امر خداپسندانه هستیم.

شهرستان مرودشت در فاصله ۴۵ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.

برچسب‌ها مرودشت سازمان نوسازی مدارس ازدواج ساده مدرسه سازی موسسات نیکوکاری فارس پروندهٔ خبری مدرسه سازی با طرح «آجر به آجر»

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مرودشت سازمان نوسازی مدارس ازدواج ساده مدرسه سازی موسسات نیکوکاری فارس مرودشت سازمان نوسازی مدارس ازدواج ساده مدرسه سازی موسسات نیکوکاری فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۸۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیچ دولتی بدون مشارکت مردم توسعه پذیر نیست

ایسنا/فارس معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) با تاکید بر اینکه هیچ دولتی بدون مشارکت مردم توسعه پذیر نیست، فراهم کردن زمینه برای تحصیل و ازدواج را از مهم‌ترین اهداف این کمیته عنوان کرد.

حبیب الله آسوده امروز، ۵ اردیبهشت در آیین نکوداشت و تجلیل از مؤسسات خیریه، گروه‌های جهادی و مراکز نیکوکاری استان فارس ابتدا با بیان اینکه پایه نظام اسلامی، مردم و هدف آن در وهله اول تربیت است، گفت: در مکتب اسلامی، تعالی معنوی انسان‌ها مدنظر است، در حالی که در سایر مکاتب، سود دنیوی در اولویت قرار دارد و به همین دلیل است که بر خلاف سایر انقلاب‌ها که رهبرانش پس از پیروزی صرفا به دنبال حفظ جایگاه خود و برقراری امنیت هستند، امام راحل ما پس از گذشت تنها ۲۰ روز از پیروزی انقلاب، حکم تاسیس کمیته امداد را صادر می‌کنند.

وی با بیان اینکه کمیته امداد یک نهاد مردمی و در خدمت مردم است، برگزاری آیین نکوداشت خیرین را در راستای دستیابی به دو هدف اساسی عنوان کرد و گفت: هدف اول، عمل به حکم قرآن کریم است که خداوند در آن بر ضرورت تجلیل و تکریم خیرین تاکید دارد و هدف دوم این است که تلاش کنیم همه مردم را به مشارکت در امور خیر، ترغیب کنیم.

آسوده با تاکید بر اینکه هیچ دولتی بدون مشارکت مردم توسعه پذیر نیست، گفت: مردم، گروه‌های مرجع، خیرین و مسئولین، همگی باید بدانند که بدون هم‌گرایی، توسعه به خوبی شکل نمی‌گیرد و سیاست ما در این نشست این است که دست به دست هم دهیم و عهد کنیم که چند معضل اساسی را در استان فارس به حداقل رسانده یا حتی ریشه‌کن کنیم.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) یکی از مهم‌ترین موضوعات و معضلاتی که باید در راستای رفع آن کوشش کرد را فراهم کردن زمینه تحصیل برای تمامی کودکان عنوان کرد و گفت: فارغ از اینکه کدام وزارتخانه و نهاد در این موضوع وظیفه دارد، همه ما مسئول هستیم و نباید بگذاریم در شهر، محله و روستایمان حتی یک کودک از تحصیل باز بماند و اگر این زمینه برای کودکی فراهم نشد، مسئولیت اینکه او به هر راه کجی کشیده شود، بر گردن ماست.

وی یکی دیگر از موضوعات مهم را فراهم کردن زمینه ازدواج جوانان عنوان کرد و گفت: فرزندآوری تنها یکی از اهداف ازدواج است و ایجاد نشاط و کاهش آسیب های اجتماعی را هم باید در اهمیت این موضوع، مد نظر قرار دهیم. دولت هم گام‌های موثری را در این زمینه برداشته است اما به تنهایی نمی‌تواند. مردم سخاوتمند باید پای کار بیایند تا زمینه ازدواج آسان را در تمام استان فارس فراهم کنیم.

آسوده، سومین مساله مهم را بحث مسکن عنوان کرد و گفت: دولت در جلسه شورای عالی مسکن زمینه احداث ۳۳ هزار واحد مسکن را فراهم کرده است اما لازم است که مردم هم پای این کار بیایند که فراهم کردن مسکن به نیازمندان شوکت و عزت می‌دهد و چنین کار بزرگی، اجر بی نظیر دنیوی و اخروی در پی دارد.

این مقام مسئول در کمیته امداد امام راحل، سلامت و درمان و کاهش آسیب‌های اجتماعی را از دیگر موضوعات مهم دیگری عنوان کرد که با مشارکت مردمی در کنار تلاش‌های دولت می‌توان در راستای آنها گام ‌های مهم و بزرگی برداشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فراهم کردن زمینه تحصیل و ازدواج از مهم‌ترین اهداف کمیته است
  • هیچ دولتی بدون مشارکت مردم توسعه پذیر نیست
  • ساخت ۶۰ درصد پروژ‌های مدرسه‌سازی با مشارکت مردم
  • سرعت ساخت در پروژه‌های خیرساز بیشتر و هزینه‌های آن کمتر است
  • مدرسه‌سازی یکی از صدقه‌های جاریه است
  • اختصاص ۱۳۲ شعبه سیار برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران
  • اختصاص دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت به قم
  • برگزاری مراسم ازدواج ۱۰۰ زوج جوان در شهرستان قشم
  • سخت‌نگیر! بیا وسط
  • فقط ۳ درصد اعتبارات نوسازی مدارس استان به کبودراهنگ اختصاص یافت