Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا -              با تشکر و قدردانی از تمامی دستگاه های کشوری و لشکری که در امر برگزاری آزمون کارشناسی ارشد سال جاری به این سازمان کمک کرده اند  
با تشکر و قدردانی از تمامی دستگاه های کشوری و لشکری که در امر برگزاری آزمون کارشناسی ارشد سال جاری به این سازمان کمک کرده اند به استحضار مردم شریف ایران و داوطلبان می‌رساند، در شرایط بیماری کووید 19 که محدودیت­های ناشی از آن هماهنگی و مشارکت نهادها و دستگاه­های متعدد را برای اجرای برنامه­های ملی می­طلبد، اجرای آزمون سراسری ورود به دوره­های کارشناسی ارشد سال 1399 با تعداد 321504 شرکت کننده، در 80 شهر و 1232 حوزه آزمونی، به صورت هم زمان، در اولین روز برگزاری این آزمون، صحنه­ای از همدلی ملی را به نمایش گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اجرای آزمون سراسری ورود به دوره­های کارشناسی ارشد که نمادی از استمرار جریان علمی کشور است، به تأیید ناظران رسمی با رعایت حداکثری الزامات بهداشتی برگزار شد. در تمام برنامه­ریزی­های اجرایی برای آزمون، مبنا دستورالعمل­ها، الزامات ستاد ملی مقابله با کرونا و مصوبات وزارت بهداشت بود و اصل اساسی آن رعایت اصول بهداشتی و حفاظت از سلامت شرکت­کنندگان و مجریان، در عین حال حفظ کیفیت آزمون بود. سازمان سنجش آموزش کشور برای تنویر افکار عمومی و اطمینان مردم عزیزمان و برای شفاف سازی و کمک به حفظ سلامت روانی جامعه ضرورت دید که موارد زیر را به اطلاع مردم شریف برساند:
بخش اول: نظر سنجی
بلافاصله پس از اتمام آزمون با نظارت معاونت بهداشت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در ساعت 13:30 برای 260000 نفر داوطلبانی که کارت ورود به جلسه آزمون را برای صبح پنجشنبه 99/05/16دریافت کرده بودند و در سر جلسه حاضر بودند پیامک نظر سنجی با سه سوال زیر ارسال نمود:
سوال 1 : آیا اصول بهداشتی در برگزاری آزمون در حوزه رعایت شده بود؟
سوال2 : فاصله صندلی ها حداقل 1.2 متر رعایت شده بود ؟
سوال 3 : الزامات بهداشتی توسط عوامل اجرایی ( ماسک، رعایت فاصله از یکدیگر و داوطلبان ) رعایت شده بود؟
تا ساعت 17 روز پنجشنبه حدود 83000 نفر پاسخ دادند و پس از استخراج نتایج 91 درصد گفتند که اصول بهداشتی در حوزه رعایت شده بود. 5/87 درصد داوطلبان اظهار داشتند که فاصله صندلی ها رعایت شده بود. 93 درصد هم اظهار داشتند که الزامات بهداشتی توسط عوامل اجرایی رعایت شده بود.
بخش دوم: توضیحاتی در ارتباط به مطالب و عکس های منتشر شده در شبکه های اجتماعی
1- عکس های خبرگزاری ایسنا از تالار افضل دانشگاه شهید باهنر کرمان جزو اولین عکس هایی بود که در فضای مجازی بازتاب وسیعی پیدا کرد که حتی مشاور رسانه ایی وزیر محترم بهداشت بصورت استوری در اینستاگرام پخش کرد و مطالب غیر واقعی به مجریان و ناظران آزمون که شامل وزارت علوم و بهداشت می­شود نسبت داد عکس های خبرگزاری ایسنا شامل سه عکس زیر بود.

بلافاصله پس از انتشار این عکس ها سازمان سنجش آموزش کشور با دانشگاه شهید باهنر تماس گرفت و توضیح خواست و مسوولین محترم دانشگاه اظهار داشتند این عکس ها با تکنیک های عکاسی از قبیل زاویه و ... گرفته شده است و غیر واقعی است و با توجه به حضور ناظر بهداشت و نمایندگان ناظر از آنها خواسته شد عکس­های واقعی برای سازمان ارسال شود که بلافاصله دو عکس زیر از همان سالن به سازمان ارسال شد.


پس از مسجل شدن غیر واقعی بودن عکس های خبرگزاری ایسنا ، سازمان با ایسنا تماس گرفت و مسوولین خبرگزاری فوق الذکر تایید کردند که عکس برای جذابیت عکس­برداری بوده و مربوط به زاویه عکسبرداری و سایر تکنیک­ها بوده و مشکلی ندارد اما سازمان اصرار کرد که خبرگزاری ایسنا به جای اینکه این عکس را حذف کند توضیح دهد که حتماً خبرگزاری محترم ایسنا توضیح خواهند داد. کما اینکه تعدادی از خبرگزاری های منصف از قبیل خبرگزاری دانشجو (snn.ir) به این نکته عکاسی توجه کردند و توضیح دادند. عکس مورد اشاره مربوط به تالار افضل دانشگاه شهید باهنر کرمان بوده و تعداد حاضران این حوزه 392 نفر در اولین روز آزمون بوده است. باتوجه به نظرسنجی پیامکی انجام شده با نظارت وزارت بهداشت تعداد 157 نفر از داوطلبان حاضر در جلسه تالار فوق در نظرسنجی شرکت نموده و پاسخ سؤالات یاد شده را ارسال نمودند که میزان رضایتمندی از اصول بهداشتی در برگزاری آزمون به میزان 2/96 درصد رعایت فاصله صندلی ، 82 درصد و رعایت الزامات بهداشتی توسط عوامل اجرایی 3/94 درصد بوده است. سازمان سنجش آموزش کشور با قاطعیت اعلام می دارد که فاصله صندلی ها و پروتکل های بهداشتی در این حوزه بصورت کامل رعایت شده است.
2- تصاویر دیگر که در فضای رسانه ایی بازتاب وسیعی پیدا کرد تصاویری بود که بصورت استوری توسط یکی از اساتید دانشگاه تهران در شبکه های مجازی بصورت زیر پخش شده است.


تصویر منتشر شده مربوط به شهرک آزمایش شهر تبریز بوده و اصولا سازمان سنجش آموزش کشور در آن منطقه آزمونی نداشته است و با توجه به توضیحات همکاران دانشگاه تبریز مربوط به امتحانات کتبی رانندگی بوده است و ارتباطی به آزمون کارشناسی ارشد 99 نداشته است. لذا مطالب گفته شده توسط این فرد کذب و جعلی بوده که در راستای تشویش اذهان عمومی و مشوش کردن جامعه و پروژه بی­اعتمادسازی و بی­اعتبار سازمان­های مورد اعتماد مردم عزیزمان طراحی شده و می­شود. سازمان سنجش آموزش کشور از ایشان بصورت قانونی در خصوص مطالب و تصاویر کذب ایشان در آزمون دکتری شکایت کرده است و در این مورد هم بصورت جدی و حقوقی پیگیری خواهد کرد.
3- یک تعدادی عکس منتسب به ورودی حوزه ها منتشر شده است که برای سازمان سنجش آموزش کشور صحت یا سقم این عکس ها مشخص نیست و پس از رسیدن گزارش های رسمی ناظران سازمان و وزارت بهداشت در صورت ضرورت توضیح داده خواهد شد.
4- در فضای مجازی بعضاً از فاصله 2 متری و ضرورت اشغال تنها 20 درصد فضای سالن ها گفته می شود و مبنای زیر سوال بردن پروتکل های بهداشتی شده است. به اطلاع مردم شریف می رساند آزمون کارشناسی ارشد بر مبنای پروتکل های ابلاغی وزارت بهداشت انجام می شود و در آزمون تحصیلات تکمیلی مبنا فاصله های قبلی ابلاغی حداقل 1.2 متر تا 1.6 متر می باشد و توافقات نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی و وزاری محترم علوم و بهداشت مربوط به آزمون سراسری بوده و شامل آزمون کارشناسی ارشد 99 نمی باشد (هرچند که تاکنون ابلاغیه­ای برای برگزاری آزمون سراسری به این سازمان بصورت رسمی ارسال نشده است). بدیهی است موارد مورد توافق و ابلاغی برای آزمون سراسری در اواخر مرداد ماه براساس پروتکل های ابلاغی اجرایی خواهد شد.
در پایان سازمان سنجش آموزش کشور ضمن تبریک روز خبرنگار به همکاران رسانه­ای در صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران ، خبرگزاری­ها ، از همکاری صمیمانه و صادقانه آنها در انعکاس صحیح اخبار و اطلاع رسانی به داوطلبان تشکر می­نماید.
روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: سازمان سنجش آموزش کشور آزمون کارشناسی ارشد کارشناسی ارشد سال الزامات بهداشتی خبرگزاری ایسنا برگزاری آزمون رعایت شده اصول بهداشتی وزارت بهداشت آزمون سراسری فاصله صندلی عکس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۸۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساوه میزبان آزمون کشوری درجه ایثار شد

علیرضا شهرجردی روز سه شنبه در حاشیه نشست هماهنگی برگزاری آزمون اظهار کرد: یازدهمین دوره آزمون آمادگی جسمانی و مهارتی کسب درجه ایثار به میزبانی استان مرکزی در مجموعه ورزشی جمعیت هلال‌احمر در شهرستان ساوه به صورت منطقه‌ای و با حضور نجاتگران استان‌های قم، اصفهان، یزد، کرمانشاه، همدان و مرکزی به مدت ۹ روز برگزار می‌شود.

افزود: تمام تمهیدات لازم برای برگزاری این آزمون اندیشیده شده است تا استان مرکزی چون سال‌های گذشته میزبانی شایسته‌ای برای این آزمون مهم را داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه تست دریافت درجه ایثار در ۲ مرحله آمادگی جسمانی و آزمون مهارتی برگزار می‌گردد، گفت: در نخستین بخش آزمون شرکت کنندگان پس از انجام آزمون ۹ ماده‌ای آمادگی جسمانی و کسب حد نصاب لازم با تایید هیات داوران به مرحله دوم که ویژه فعالیت های تخصصی و مهارتی امدادگران است،‌ راه می یابند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی با اعلام جزئیات این آزمون گفت: مرحله آمادگی جسمانی با آیتم‌های تست کوپر، دراز و نشست، انعطاف نیم تنه به جلو، دوی ۴۵ متر، پرش طول درجا، فشار موازی، پرش جفت دو طرف، دوی مارپیچ و معلق ماندن برگزار می شود.

وی افزود: در مرحله مهارتی نیز آزمون تخصصی پیش بیمارستانی، جستجو و نجات در جاده، جستجو و نجات در آوار، جستجو و نجات در کوهستان، جستجو و نجات در محیط های آبی انجام می‌شود.

سیاوش غلامی رئیس امور امدادگران سازمان امدادونجات کشور نیز با تشریح مراحل آزمون گفت: این آزمون یکی از مهم‌ترین آزمون های کشور در حوزه امداد ونجات محسوب می‌شود و از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است و به امدادگرانی که امتیازات لازم را در همه مراحل این آزمون کسب کنند از سوی رئیس جمعیت هلال احمر کشور، گواهینامه ایثار اعطا می شود که بالاترین درجه امدادی در هلال احمر محسوب می‌شود.

وی افزود: به همین جهت سازمان امدادونجات کشور با توجه‌ ویژه‌ای اقدام به برگزاری آزمون با انتخاب نخبگان این حوزه به عنوان هیات داوران و کادراجرایی اقدام نموده است.

نماینده سازمان امدادونجات کشور فرشید بنی دیدار را به عنوان سرتیم هیات داوران معرفی کرد و گفت: وحید آستارکی، سید جمال هشمی، مهدی نظری، سجاد حیدریان، امین جعفر بیگی، یونس حسنوند، بهداد برزویی، ابراهیم مهدی پور، مصطفی احمدتبار دیگر اعضای هیات داوران این آزمون خواهند بود.

وی در پایان تصریح کرد: هدف از برگزاری این آزمون ها افزایش و تقویت توان عملیاتی و بالابردن سطح مهارت و آمادگی بدنی نجاتگران برای حضور موقثر در بحران‌ها و حوادث غیرمترقبه برلی خدمت‌رسانی به شهروندان در راستای رسالت جمعیت هلال احمر است.

گفتنی است پس از برگزاری آزمون ویژه برادران، آزمون ویژه بانوان نیز از ۲۲ اردیبهشت ‌ماه به مدت ۹ روز در مجموعه ورزشی هلال احمر ساوه به میزبانی استان مرکزی برگزار خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • کنکور ۱۴۰۳ شروع شد | نتایج اولیه در این تاریخ منتشر می‌شود
  • دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو پذیرش می‌کند
  • قائم مقام سازمان سنجش بیان کرد؛ هشدار درباره عضویت داوطلبان کنکور در کانال‌های مدعی تقلب
  • قانم مقام سازمان سنجش بیان کرد؛ هشدار در خصوص عضویت داوطلبان کنکور در کانال‌های مدعی تقلب
  • تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری کنکور از زبان قائم مقام سازمان سنجش
  • ساوه میزبان آزمون کشوری درجه ایثار شد
  • هشدار دانشگاه پیام نور به متقاضیان جذب فراگیر کارشناسی ارشد
  • هشدار دانشگاه پیام نور به متقاضیان فراگیر ارشد/ مجوز ثبت نام به هیچ یک از موسسات آموزشی ندادیم
  • هشدار دانشگاه پیام نور به متقاضیان فراگیر ارشد/ مجوز ثبت نام برای هیچ یک از موسسات آموزشی ندادیم
  • هشدار دانشگاه پیام نور به متقاضیان فراگیر ارشد