Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه سرمایه صندوق ذخیره فرهنگیان ، ۱۰ هزار میلیارد تومان است، گفت: اکنون حدود ۸۰ درصد از فرهنگیان کشور عضو این صندوق هستند لذا تلاش می‌کنیم اعتماد فرهنگیان را به نهادی که متعلق به خودشان است، احیا کنیم.

به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس،  محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در مراسم افتتاح مجتمع پتروشیمی کیمیای پارس خاورمیانه، متعلق به صندوق ذخیره فرهنگیان که صبح امروز با حضور رئیس جمهور و تعدادی از اعضای هیأت دولت از شبکه خبر پخش شد، اظهار کرد: می‌خواهم به این سوال پاسخ دهم که چرا وزیر آموزش و پرورش در یک افتتاح مجتمع پتروشیمی و صنعت حضور دارد در حالی که ماموریت او چیز دیگری است و سهم او در این کار بزرگ با مجموعه عظیم فرهنگی کشور چیست؟

وی ادامه داد: ارتقای معیشت فرهنگیان و تشکیل سرمایه برای دوره بازنشستگی آنان یک تکلیف قانونی و جز مأموریت‌های مهم وزیر آموزش و پرورش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حاجی میرزایی ضمن تشکر از رئیس جمهور به دلیل اهتمام بسیار تأیرگذار دولت یازدهم و دوازدهم برای ارتقای معیشت معلمان گفت: ۲۵ سال پیش به حکم قانون، صندوقی شکل گرفت که فرهنگیان بین یک تا ۵ درصد حقوق خود را در آن پس‌انداز می‌کنند و دولت نیز معادلی از آن را در این صندوق قرار دهد و از طریق این سرمایه تشکیل شده یک بنگاه اقتصادی تحت عنوان صندوق ذخیره فرهنگیان شکل می‌گیرد که سود حاصل از فعالیت آن در دوره بازنشستگی، به بازنشستگان فرهنگی تعلق می‌گیرد. از این طریق به بهبود زندگی آنان و ارتقای سطح معیشت شان کمک می‌‌شود.

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: بعد از ۲۵ سال فعالیت، ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه ایجاد شده که حاصل سپرده فرهنگیان، آورده دولت و سود حاصل از فعالیت‌ها است که ۳ هزار و۶۰۰ میلیارد تومان از این مبلغ تاکنون بین فرهنگیان بازنشسته توزیع شده است.

وی ادامه داد:  از ابتدا تشکیل صندوق یک و نیم میلیون فرهنگی عضو صندوق ذخیره فرهنگیان شدند که ۸۳۰ هزار نفر آنها بازنشسته شدند و ۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در بین این ۸۳۰ هزار نفر توزیع شده است‌ و اکنون حدود ۸۰ درصد از فرهنگیان کشور عضو این صندوق هستند.

حاجی‌میرزایی با بیان اینکه این صندوق فعالیت‌های اقتصادی خود را برای فرهنگیان در چهار گروه اقتصادی متمرکز کرده است، گفت: گروه سرمایه گذاری و مالی، پتروشیمی و انرژی، ساختمان، خدمات در این چهار گروه هستند که حدود ۸۰ درصد این سرمایه‌گذاری مربوط به دو گروه اول است؛ در طول این مدت بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان فراهم کرده و ۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد سود حاصل از عملیاتی است که صندوق در طول این مدت انجام داده است.

وی بیان کرد: پروژه‌ای که امروز افتتاح می‌شود مجتمع پتروشیمی کیمیای پارس خاورمیانه است که در زمینه تولید متانول فعالیت می‌کند و امیدواریم که فرهنگیان نیز از آن بهره‌مند شوند. من به عنوان امین فرهنگیان و رئیس هیأت امنای صندوق ذخیره فرهنگیان تصمیماتی گرفتم و صندوق را موظف کردم به اینکه ارزش افزوده سرمایه‌ها و دارایی‌های صندوق را که متعلق به همه فرهنگیان است بین فرهنگیان توزیع کند.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: با تهمید سازوکارهای قانونی زمینه عرضه هولدینگ‌های وابسته به صندوق در بورس فراهم می شود تا زمینه مداخله بیشتر سهام داران، شفافیت بیشتر عملکردی و اصلاح فرایند سرمایه گذاری و نظارت بیشتر شود.

وی تصریح کرد: این پروژه یکی از هلدینگ‌های وابسته به صندوق است تا زمینه مداخله بیشتر سهامداران، شفافیت بیشتر عملکرد و اصلاح فرایند سرمایه‌گذاری و نظارت موثرتر شود. در مورد سهم دولت اخیراً ۴۴۰ میلیارد تومان از سهم دولت از طریق تهاتر بدهی‌ها به صندوق واریز شده که گام بسیار مهمی برای حمایت از صندوق بوده است.

حاجی‌میرزایی ادامه داد: صندوق اکنون در مرحله رسیدن به یک بلوغ اقتصادی و تکامل است که می‌تواند با حمایت فرهنگیان آینده درخشانی را برای آنان موجب شود لذا تلاش می‌کنیم اعتماد فرهنگیان را به نهادی که متعلق به خودشان است احیا کنیم. همچنین همه فرهنگیان حق دارند عضو صندوق باشند.

مجتمع پتروشیمی کیمیای پارس خاورمیانه از زیر مجموعه هلدینگ پتروفرهنگ است، از سال ۱۳۹۴آغاز شد و با ظرفیت تولید سالانه یک میلیون و ۶۵۰هزار تن متانول به تولید رسید.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: آموزش و پرورش صندوق ذخیره فرهنگیان فرهنگیان پتروشیمی صندوق ذخیره فرهنگیان هزار میلیارد تومان وزیر آموزش و پرورش مجتمع پتروشیمی سرمایه گذاری حاجی میرزایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۸۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌زمان دقیق واریز حقوق فروردین ۱۴۰۳ فرهنگیان

طبق اعلام آموزش و پرورش حقوق فروردین ۱۴۰۳ معلمان و فرهنگیان از عصر پنجشنبه ۳۰ فروردین ماه شروع به واریز می‌شوند
معلمان می‌توانند با مراجعه به سامانه فیش حقوقی فرهنگیان fish.medu.ir فیش حقوقی خود را ببینند. 

همچنین سخنگوی وزارت آموزش و پرورش خبر داد که در سال ۱۴۰۳، حق‌الزحمه ساعات اضافه تدریس معلمان دو برابر می‌شود

گفتنی است حقوق معلمان و فرهنگیان همیشه برخلاف سایر کارکنان دولت در روز پایانی ماه پرداخت میشود

سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • تقویت دانشگاه فرهنگیان در دستور کار وزارت آموزش و پرورش
  • افتتاح اولین استخر دانش آموزی استان سمنان
  • مدرسه ۶ کلاسه زنده یاد خدیجه نجم الدین مهدیشهر افتتاح شد
  • تنها استان محروم از استخر دانش‌آموزی برخوردار شد
  • ‌زمان دقیق واریز حقوق فروردین ۱۴۰۳ فرهنگیان
  • وزیر آموزش و پرورش : پذیرش بدون آزمون قاریان و حافظان قرآن در دانشگاه فرهنگیان
  • صندوق ذخیره فرهنگیان بستری مناسب برای سرمایه‌گذاری است
  • تسهیلات صندوق ذخیره فرهنگیان برای معلمان شاغل
  • سايه دانشگاه فرهنگيان بر سر آموزش و پرورش
  • فیش حقوقی بازنشستگان فرهنگی | دانلود سریع فیش حقوقی بازنشستگان فرهنگی + لینک ورود به سامانه فیش حقوقی فرهنگیان my.medu.ir