Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-18@08:01:33 GMT

هوا ۵ تا ۸ درجه گرم می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۸۸۹۵۹

هوا ۵ تا ۸ درجه گرم می‌شود

خبرگزاری میزان: کبری رفیعی در گفتگو با میزان در خصوص وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: امروز در سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز در استان‌های تهران و سمنان بارش باران همراه با رگبار، رعد و برق و ورش باد شدید موقتی پیش بینی می‌شود.

وی ضمن اشاره به اینکه همین شرایط جوی از فردا شنبه تا روز دوشنبه در ارتفاعات مرکزی و شرقی البرز رخ می‌دهد، ادامه داد: از بعد از ظهر امروز تا روز سه شنبه در مناطق شرق و نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، مناطقی از هرمزگان و شرق استان فارس انتظار بارش رگباری باران را داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه امروز بخش‌های مرکزی و شرقی دریای خلیج فارس و از امروز تا دوشنبه دریای عمان و تنگه هرمز مواج و متلاطم خواهند بود، افزود: پدیده غالب در شرق کشور به ویژه منطقه زابل طی ۵ روز آینده با وزش باد شدید است، که منجر به خیزش گرد و غبار می‌شود.

رفعیی اظهار کرد: امروز بعد از ظهر برای مناطقی از استان‌های تهران، زنجان، قزوین، البرز، قم، مرکزی، شمال اصفهان، جنوب خراسان رضوی، جنوب سمنان و شرق کرمان وزش باد شدید پیش می‌شود.

وی توضیح داد: از امروز تا دوشنبه هفته آینده در شمال غرب، غرب، سواحل شمالی، دامنه‌های جنوبی البرز، شمال شرق و بخش‌هایی از مرکز کشور دمای هوا حدود ۵ تا ۸ درجه افزایش پیدا می‌کند.

منبع: فردا

کلیدواژه: وزش باد شدید افزایش دما هواشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۸۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت آب و هوای کشور/ رگبار باران در نقاط مختلف؛ وزش باد شدید در نوار شرقی

صادق ضیاییان براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی اظهارکرد: سه شنبه (۲۸ فروردین) در استان‌های فارس، بوشهر، هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، نیمه جنوبی استان‌های اصفهان و یزد، شرق خوزستان، جزایر واقع در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان و  روز چهارشنبه (۲۹ فروردین) علاوه بر این مناطق در خراسان جنوبی رگبار شدید باران، رعدوبرق، وزش باد شدید، تگرگ و در برخی نقاط  نیز خیزش گرد وخاک پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: پنجشنبه (۳۰ فروردین) در برخی نقاط استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و هرمزگان بارش با شدت کمتر ادامه دارد همچنین در روز سه شنبه در ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده دور از انتظار نیست.

ضیاییان در ادامه اظهارکرد: در بعد از ظهر جمعه (۳۱ فروردین) در برخی نقاط شمال غرب، غرب، استان‌های واقع در دامنه های زاگرس مرکزی و دامنه‌های البرز مرکزی و بعد از ظهر شنبه (اول اردیبهشت) علاوه بر این مناطق در دامنه‌های زاگرس جنوبی، برخی نقاط استان‌های فارس و هرمزگان رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت گاهی و گرد و خاک پیش بینی می شود.

وی اضافه کرد: سه شنبه در نوار شرقی کشور وزش باد شدید و احتمال خیزش گردوخاک وجود دارد. خلیج فارس، تنگه هرمز، دریای عمان تا پنجشنبه مواج و طوفانی خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۲۹ فروردین) کمی ابری و وزش باد با حداقل دمای ۱۵ و حداکثر دمای ۲۴  درجه سانتیگراد و طی پنجشنبه ( ۳۰ فروردین) صاف تا کمی ابری و وزش باد با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۲۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهارکرد: طی فردا و پس فردا شهرکرد با کمینه ۱ و ۱- درجه سانتیگراد و اهوازبا بیشینه دمای ۳۵ و ۳۷ درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرمترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • کرمانشاه فردا بارانی است
  • واکنش شدید حزب‌الله لبنان به حمله‌های امروز رژیم صهیونیستی
  • پیش‌بینی بارش‌ها تا شش هفته آینده در کشور
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۲۸ و ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ / رگبار باران تا وزش باد شدید
  • رگبار شدید باران امروز و فردا در این ۱۱ استان | وضع هوای همه شهرها تا آخر هفته
  • وضعیت آب و هوای کشور/ رگبار باران در نقاط مختلف؛ وزش باد شدید در نوار شرقی
  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز دوشنبه ۲۷ فروردین
  • هوای اصفهان ۶ درجه گرم‌تر می‌شود / تشدید بارش‌ها همراه با وزش باد در استان
  • ورود سامانه بارشی از جنوب خوزستان
  • صدور هشدار هواشناسی نارنجی و قرمز در نقاط مختلف کرمان