Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-16@05:00:56 GMT

عرب پرسپولیس را به خاک سیاه نشاند

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۸۸۹۹۸

عرب پرسپولیس را به خاک سیاه نشاند

 ضیاء عربشاهی یشکسوت پرسپولیس در خصوص احتمال کسر امتیاز از پرسپولیس در پرونده شکایت برانکو، و همچنین شرایط این تیم مصاحبه ای انجام داده که در ادامه به گزیده ای از آن می پردازیم:

*من خبر دارم که رسول‌پناه چند روزی است که به شدت دنبال پول است و ظرف امروز و فردا پول را پرداخت می‌کند و پرسپولیس را از این منجلاب نجات می‌دهد، مطمئن باشید که امتیاز از پرسپولیس کم نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

*اگر این اتفاقات رخ داده به خاطر حضور مدیران نابلد، کت‌شلوار پوش و عشق عکس است که یک زمانی به ما التماس می‌کردند که با ما عکس بیندازند. نمونه این مدیران هم ایرج عرب است که پرسپولیس را به خاک سیاه نشاند.

*شما ببینید مدیران قبلی چه کار کردند. بدهی روی بدهی یا جذب مربی و بازیکن خارجی بدون فکر. چرا باید جونیور با قرار داد ۵۷۰ هزار دلاری جذب شود؟ چرا کالدرون را آوردند؟ چرا استوکس و اساگونا را گرفتند؟ باز خدا پدر برانکو را بیامرزد که در این سال‌ها خیلی نجیبانه رفتار کرد. متاسفانه مدیرانی مثل عرب و طاهری خیلی به پرسپولیس ضربه زدند.

*به نظرم اگر این اتفاق رخ دهد عرب و طاهری مقصر هستند. طاهری کسی بود که ما را از پنجره نقل‌وانتقالاتی محروم کرد و مدیریتش معلوم است عربی هم به این صورت با داستان برانکو برخورد کرد.

*یکی دیگر از مدیرانی که به پرسپولیس ضربه زد محمدحسن انصاری‌فرد است، انصاری‌فرد که دیگر دوست ما نیست و فقط بازیکن سابق پرسپولیس است. او جز اینکه به پرسپولیس آسیب بزند و برای باشگاه بدهی بار بیاورد کاری نکرد.

*می‌دانم که چند روز است رسول‌پناه به شدت دنبال پول و قرار است که امروز و فردا از طریق امارات پول برانکو را پرداخت کند. من به هواداران قول می‌دهم که امتیازی کسر نمی‌شود و پرسپولیس پیش به سوی قهرمانی در آسیا می‌رود.

255 41

کد خبر 1419036

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: باشگاه پرسپولیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۸۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بدهی ۵۰ هزار میلیارد تومانی خودروسازان به قطعه سازان

احمد نعمت بخش، اظهار  داشت: خودروسازان ۵۰ هزار میلیارد تومان به قطعه‌سازان بدهی دارند.

به گزارش اکونگار، وی لغو قیمت گذاری دستوری در صنعت خودرو را ضروری دانست و به بدهی بیش از ۵۰ هزار میلیاردی خودروساز‌ها به قطعه‌سازان اشاره کرد. به واسطه کمبود نقدینگی و ادامه‌دار بودن سیاست‌های اشتباه در قیمت گذاری و فروش، صنعت خودرو با مشکلات بسیاری مواجه شده و در مرز کاهش تولید قرار گرفته است. در چنین شرایطی است که با افزایش میزان بدهی خودروسازان به زنجیره تامین، قطعه‌سازان هم در وضعیت چالشی قرار گرفته‌اند. این در حالی است که با حذف قیمت‌گذاری دستوری در این صنعت و همچنین آزادسازی واردات خودرو، بدون شک خودروساز‌ها در رقابت با یکدیگر محصولات خود را قیمت گذاری کرده و مجبور می‌شوند برای فروش محصولات خود یا کیفیت محصول را افزایش دهند و یا در قیمت محصول تجدید نظر کنند.

احمد نعمت بخش، دبیر انجمن خودروسازان ضمن اشاره به مطالبات قطعه‌سازان از خودروساز‌ها مشکلات این صنعت را بررسی کرد و گفت: «در حال حاضر نرخ محصولات ایران خودرو و سایپا کمتر از قیمت تمام شده تولید است و چنین اتفاقی باعث شده تا وزارت صمت به این نتیجه برسد که خروج دو شرکت خودروساز بزرگ از زیاندهی مستلزم این است که بهای خودرو در سال ۱۴۰۳ بر اساس قیمت تمام شده تولید و متناسب با هزینه‌های تولید تعیین شود. چرا که متاسفانه اختلاف قیمت خودرو در کارخانه و بازار که از تبعات منفی قیمت گذاری دستوری است، خودرو را به کالای سرمایه‌ای تبدیل کرده و میزان بالای نقدینگی جامعه موجب ایجاد تقاضای کاذب در بازار خودرو شده است. این در حالی است که چالش‌های موجود در صنعت خودرو، قطعه سازان را نیز با مشکلاتی روبه‌رو کرده است.»

خودروسازان حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان به قطعه‌سازان بدهی دارند. اما به نظر می‌رسد تجدید ارزیابی دارایی‌ها یکی از مسیر‌های مناسب برای خروج خودروسازان از زیان باشد و این کار سبب واقعی سازی صورت‌های مالی و بازسازی شرکت‌ها در جهت رشد اقتصادی شود. این در حالی است که عدم افزایش قیمت خودرو متناسب با افزایش هزینه‌ها، موجب نابودی صنعت خودرو می‌شود، زیرا در این شرایط بدهی خودروسازان به قطعه سازان دائما افزایش می‌یابد و بنابراین توان تولید و عرضه قطعه سازان کاهش می‌یابد و بر این اساس تولید خودرو نیز افت خواهد داشت. بخش زیادی از مواد اولیه مورد نیاز خودرو از بورس کالا خریداری می‌شود و قیمت این محصولات در بورس کالا در حال افزایش است، اما اجازه افزایش قیمت خودرو به عنوان محصول نهایی داده نمی‌شود.

قیمت مواد اولیه خودرو از سال ۱۳۹۲ تا ۱۴۰۲ حدود ۳۸ برابر شده و مشخصا قیمت محصولات فولادی مورد نیاز خودروسازان در همین مدت ۴۵ برابر افزایش یافته است. مشخصا قیمت محصولات فولادی در سال ۱۴۰۱، ۷۰ درصد افزایش یافته است، اما قیمت خودرو طی ۱۰ سال گذشته نهایتا ۱۳ برابر افزایش یافت، با در نظر گرفتن چنین مسائلی و قیمت‌گذاری دستوری، خودروسازان متضرر می‌شوند. ضمن اینکه، محصولات ایران‌خودرو و سایپا به طور متوسط ۲ هزار دلار ارزبری دارند، بنابراین در کنار افزایش قیمت ارز، افزایش قیمت مواد اولیه در قیمت تمام شده محصول بسیار اثرگذار است.

کمبود نقدینگی شرکت‌های قطعه‌ساز، تأخیر طولانی مدت تخصیص ارز، قیمت گذاری دستوری خودرو و همچنین مطالبات معوق قطعه سازان از دو شرکت بزرگ خودروساز کشور به عنوان مهمترین چالش‌های این روز‌های قطعه‌سازان در نظر گرفته می‌شود.

عدم پرداخت مطالبات قطعه‌سازان، به کندی رشد و توسعه این صنعت و همچنین تهدید اشتغالزایی در صنعت خودرو انجامیده است. چرا که با سیاست قیمت‌گذاری دستوری خودرو‌های تولیدی در کشور، علاوه بر خودروسازان، قطعه‌سازان نیز دچار مشکل و تنگنای اقتصادی می‌شوند. سیاست‌های دولت در فروش خودرو نیز ناکارآمدی خود را نشان داده و با ایجاد صف طولانی خرید خودرو، عملاً مصرف کنندگان هم دچار مضیقه شده‌اند.

شورای پول و اعتبار به منظور رفع محدودیت‌های مالی و نقدینگی خودروسازان به ویژه شرکت‌های ایران خودرو و سایپا به مدت یکسال تسهیلات و تعهدات مالی قبلی این دو شرکت را تصویب کرده، اما علیرغم اینکه بانک مرکزی این نامه را خطاب به بانک‌ها منتشر کرده، اما هنوز عملیاتی نشده است.

علاوه براین، قطعه سازان در حالی همچنان چشم انتظار دریافت مطالبات خود از خودروسازان هستند که امکان دریافت تسهیلات بانکی به دلیل سررسید شدن اعتباراین شرکت‌ها نزد بانک به دلیل عدم تسویه چک‌های خودروسازان و نیز بالا بودن سود تسهیلات، امکان پذیر نیست. همچنین زمان انتظار واحد‌های خودروساز و قطعه ساز در صف تخصیص ارز به بیش از یک صد روز رسیده است که تامین ارز از این محل نیز با مشکلاتی مواجه است.

موعد پرداخت مطالبات زنجیره تامین در قرارداد‌های مابین قطعه ساز و خودروساز ۱۲۰ روزه اعلام شده، این در حالی است که در عمل مطالبات قطعه سازان از خودروسازان دولتی به ۱۸۰ روز هم رسیده است. خودروسازان در بهترین حالت مطالبات قطعه سازان را ۱۶۰ روزه پرداخت می‌کنند. البته باید این نکته را در نظر گرفت که علت تاخیر در پرداخت‌ها، ناشی از کمبود نقدینگی خودروساز است و متاسفانه خودروساز تولیدات خود را با قیمت دستوری می‌فروشد و همین موضوع باعث کمبود نقدینگی و ضرر و زیان خودروساز شده است.

انتظار می‌رود تبعات منفی قیمت‌گذاری دستوری محصولات و چند نرخی بودن ارز مرتفع گردیده و اقدامات لازم برای رفع آن عملی شود. چرا که چند نرخی بودن ارز به زیان ثبات اقتصادی است و یکی از شروط تجارت آزاد، تک نرخی بودن ارز است. علاوه بر این، برای ثبات اقتصادی لازم است به سمت آزادسازی اقتصادی حرکت کنیم و قیمت‌های دستوری را کنار گذاشته و اجازه دهیم شرکت‌های تجاری بر اساس قانون تجارت عمل کنند. اگر قیمت‌های دستوری برداشته شود و در کنار آن واردات خودرو آزاد شود، بدون شک خودروساز‌ها در رقابت با یکدیگر محصولات خود را قیمت گذاری کرده و در نهایت اگر قیمت‌ها بالا باشد، جامعه از خرید خودرو داخلی استقبال نمی‌کند و خودروساز مجبور می‌شود برای فروش محصول خود یا کیفیت محصول را بهبود بخشد و یا در قیمت آن محصول تجدید نظر کند.

دیگر خبرها

  • تشکیل وزارت معادن و فلزات آری یا نه؟
  • سالانه ۵۰ همت از بدهی دولت به شبکه بانکی ترمیم می‌شود
  • ثبت‌نام اولیه دوچرخه‌های اشتراکی بایدو، رایگان شد
  • دو برابر شدن بدهی‌های اسرائیل از زمان آغاز جنگ غزه
  • غرورانگیز‌ ترین برد پرسپولیس با برانکو
  • تصفیه‌حساب در بازار پول؟
  • راز جهش ۴۲ درصدی بودجه شهرداری مشهد در دو ماه پایانی ۱۴۰۲
  • بدهی ۵۰ هزار میلیارد تومانی خودروسازان به قطعه سازان
  • صندوق توسعه ملی به دنبال سرمایه‌گذاری در میادین مشترک نفت و گاز است، نه مالکیت
  • واکنش درویش به اظهارات نکونام: این حرف‌ها بچه‌بازی است