Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-03-28@16:31:41 GMT

تحویل ماسک به هنگام ورود مسافران به قطار

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۸۹۰۰۰

به گزارش اکوفارس، سعید رسولی مدیرعامل شرکت راه آهن در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه تمامی ایستگاه ها و قطارها به صورت کامل و مرتب ضدعفونی می شود، گفت: تمامی قطارهای بین شهری و حومه ای در ایستگاه ها به صورت کامل و مداوم ضدعفونی می شوند و این اقدام پیش از مسافرگیری و پس از خروج مسافران به صورت کامل انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او توضیح داد: تمامی مسافران هنگام ورود به ایستگاه قطار غربالگری می‌شوند و در صورت مشاهده علائم ظاهری توسط ماموران اجازه ورود به قطار داده نمی شود.

مدیر عامل شرکت راه آهن تاکید کرد: در قطارهای بین شهری و حومه ای مسافر موظف به استفاده از ماسک هستند و از سوی دیگر در هنگام ورود به مسافران ماسک تحویل داده می‌شود و این جزو الزامات در راستای رعایت پروتکل های بهداشتی است و در رفتارهای عمومی هم به صورت کامل نظارت انجام می‌شود.

رسولی از اقدام جدید در سامانه فروش بلیت قطار خبر داد و گفت: اطلاعات مسافران در هنگام تهیه بلیت بررسی می‌شود و در صورتی که مسافران هم نام نباشند برای کوپه های چهار نفره بیش از دو بلیت صادر نمی شود که این خود یکی از اقدامات اساسی در حوزه پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی است.

مدیر عامل شرکت راه آهن با بیان اینکه محدودیت های هم اکنون برای بخش مسافری وجود دارد، ادامه داد: در راستای توصیه های وزارت بهداشت مسافران از انجام سفرهای غیر ضرور جلوگیری می کنند که این خود عامل کاهش مسافر شده و برخی دیگر هم در راستای فاصله گذاری اجتماعی و عرضه بلیت برای کوپه ها توسط سامانه فروش بلیت انجام می شود.

او توضیح داد: هم اکنون کمتر از ۵۰ درصد از قطارها در حال سفر هستند، بخشی از کاهش ها هم به دلیل فاصله گذاری اجتماعی است.

رسولی ادامه داد: در صورتی که مسافری شاهد تخلف در برخی از مسیرها و عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی نباشد می توانند سریع اطلاع دهند و از سوی دیگر این موضوع توسط تمامی بخش ها و دستگاه ها قضایی رسیدگی می شود. در حال برنامه ریزی برای رسیدگی و نظارت دقیق تر در این بخش ها هستیم.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: فاصله گذاری اجتماعی صورت کامل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۹۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش فروش بلیت قطار‌ها از امروز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکزاصفهان؛ بنابر اعلام راه آهن استان اصفهان، پیش فروش بلیت قطار‌های مسافری برای بازه زمانی ۱۸ تا ۳۱ فروردین از امروز پنج شنبه ۹ فروردین ماه شروع شد.
پیش فروش بلیت برای این بازه زمانی در کلیه محور‌ها صرفا از طریق سکو‌های مجاز فروش اینترنتی بلیت صورت می‌گیرد.
همچنین به منظور رفاه حال مردم و برقراری عدالت در خرید بلیت، از ساعت ۱۳، علاوه بر فروش اینترنتی، امکان خرید بلیت‌های باقی‌مانده از طریق مراکز مجاز فروش حضوری (آژانس‌ها) نیز برقرار خواهد شد.
شهروندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به صورت شبانه‌روزی با سامانه اطلاع‌رسانی راه‌آهن به شماره ۰۲۱۵۱۴۹ تماس بگیرند یا به پایگاه اینترنتی rai.ir مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • آغاز فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز 
  • پیش فروش بلیت قطار‌ها از امروز
  • چطور بلیت قطار بخریم؟
  • جابه‌جایی بیش از ۱۴۸۰۰ مسافر با حمل و نقل ریلی / نوروز با طعم برنامه‌های فرهنگی
  • چت‌بات Grok فعال می‌شود
  • ۶۹ هزار مسافر نوروزی از طریق ناوگان ریلی قم جابه‌جا شدند
  • ورود ۶ میلیون و ۸۷۹ هزار زائر به استان خراسان رضوی
  • مبلغ بلیت مسافران اتوبوس برون شهری در صورت شکایت استرداد می‌شود
  • ۶۹ هزار مسافر نوروزی توسط ناوگان ریلی قم جابه‌جا شدند
  • تحویل سه هزار واحد مسکن مهر پردیس تا خرداد ماه