Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،رئیس اداره جنگل‌ها منابع طبیعی و آبخیزداری استان با بیان اینکه وسعت جنگل‌های طبیعی استان حدود ۷۳ هزار هکتاروجنگل‌های دست کاشت حدود ۱۸ هزار هکتار است گفت: غالب گونه‌های جنگلی استان را ارس، بنه، زالزالک و بلوط تشکیل میدهد.
معانی با اشاره به اینکه بیشتر جنگل‌ها در ارتفاعات شمالی رودخانه قزل اوزن در شهرستان‌های طارم، خرمدره ابهر، سلطانیه، ماهنشان و شمال غربی شهرستان زنجان واقع شده است؛ افزود: بیشترین و وسیع ترین آن در شهرستان طارم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او درخصوص حفاظت از این جنگل‌ها گفت: برای توسعه و غنی سازی جنگل‌ها طرح صیانت وتوسعه صندوق ملی در حال انجام است.

رئیس اداره جنگل‌ها منابع طبیعی و آبخیزداری استان با بیان اینکه سالانه برای توسعه زراعت چوب وتامین مواد سلولزی و تامین چوب کشوری اقدامات اساسی انجام می شود افزود: امسال هم ۱۰۰ هزار اصله قلم صنوبرنهال تهیه شده و در اسفند ماه در بین متقاضیان زراعت چوب توزیع می شود.

استان زنجان یکی از قطب‌های تولید صنوبر کشور است .   انتهای پیام/ن

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جنگل کاری منابع طبیعی زنجان جنگل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۹۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشاکاری ۱۰ درصد شالیزار‌های فریدونکنار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، حمیدرضا معماریان با اشاره به اینکه ۶۰۶ هکتار از ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی شالیزاری این شهرستان نشاکاری شد، افزود: این میزان معادل ۱۰ درصد اراضی شالیزاری این شهرستان است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فریدونکنار با اشاره به اینکه خزانه گیری در شالیزار‌های این شهرستان به پایان رسید، تصریح کرد: شالیکاران باید با توجه به شرایط آب و هوایی نسبت به هوا دهی خزانه‌ها توجه داشته باشند تا خزانه‌ها دچار مشکل نشوند.

معماریان با بیان اینکه برنج شهرستان فریدونکنار دارای با کیفیت‌ترین برنج در سطح کشور است، گفت: ارقام کشت شده در این شهرستان از نوع ارقام کیفی محلی، هاشمی و طارم هاشمی بی دم است.

دیگر خبرها

  • هشدار در مورد احتمال آتش سوزی جنگل‌ها در مازندران
  • رفع تصرف ۱۰ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • هشدار آتش سوزی در جنگل های مازندران
  • رفع تداخل ۷۰ درصد از زمین‌های کشاورزی و منابع ملی شهرستان سامان
  • سطح کشت محصول سیر در طارم ۷۰ درصد کاهش یافت
  • رفع تداخل ۷۰ درصد از اراضی کشاورزی و منابع ملی سامان
  • رفع تصرف اراضی ملی در شهرستان قائم شهر
  • نشاکاری ۱۰ درصد شالیزار‌های فریدونکنار
  • نشاکاری 10 درصد شالیزارهای فریدونکنار
  • آزادسازی ۳ هکتار از اراضی ملی ساری