Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان سنجش آموزش کشور، سازمان سنجش درباره برگزاری آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۳۹۹ و حاشیه های آن اطلاعیه ای منتشر کرد.

در این اطلاعیه آمده است: «با تشکر از تمامی دستگاه های کشوری و لشکری که در امر برگزاری آزمون کارشناسی ارشد سال جاری به این سازمان کمک کرده اند  به استحضار مردم و داوطلبان می‌رساند، در شرایط بیماری کووید ۱۹ که محدودیت­ های ناشی از آن هماهنگی و مشارکت نهادها و دستگاه ­های متعدد را برای اجرای برنامه­ های ملی می ­طلبد، اجرای آزمون سراسری ورود به دوره ­های کارشناسی ارشد  سال ۱۳۹۹ با تعداد ۳۲۱ هزار و ۵۰۴ شرکت کننده، در ۸۰ شهر و ۱ یک هزار و ۲۳۲ حوزه آزمونی، به صورت هم زمان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اولین روز برگزاری این آزمون، صحنه­ ای از همدلی ملی را به نمایش گذاشت. اجرای آزمون سراسری ورود به دوره­ه ای کارشناسی ارشد که نمادی از استمرار جریان علمی کشور است، به تأیید ناظران رسمی با رعایت حداکثری الزامات بهداشتی برگزار شد.

در تمام برنامه ­ریزی ­های اجرایی برای آزمون، مبنا دستورالعمل­ ها، الزامات ستاد ملی مقابله با کرونا و مصوبات وزارت بهداشت بود و اصل اساسی آن رعایت اصول بهداشتی و حفاظت از سلامت شرکت­ کنندگان و مجریان، در عین حال حفظ کیفیت آزمون بود.»

سازمان سنجش آموزش کشور برای تنویر افکار عمومی و اطمینان مردم و برای شفاف سازی و کمک به حفظ سلامت روانی جامعه  ضرورت دید که موارد زیر را به اطلاع مردم برساند:

بخش اول: نظر سنجی داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد ۹۹؛

بلافاصله پس از اتمام آزمون با نظارت معاونت بهداشت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در ساعت ۱۳:۳۰ برای ۲۶۰ هزار نفر داوطلبانی که کارت ورود به جلسه آزمون را برای صبح پنجشنبه ۱۶ مرداد ۹۹ دریافت کرده بودند و در سر جلسه حاضر بودند پیامک نظر سنجی با سه سوال زیر ارسال کرد:

سوال ۱: آیا اصول بهداشتی در برگزاری آزمون در حوزه رعایت شده بود؟ سوال ۲: فاصله صندلی ها حداقل ۱.۲ متر رعایت شده بود ؟ سوال ۳: الزامات بهداشتی توسط عوامل اجرایی ( ماسک، رعایت فاصله از یکدیگر و داوطلبان ) رعایت شده بود؟

تا ساعت ۱۷ روز پنجشنبه حدود ۸۳ هزار نفر پاسخ دادند و پس از استخراج نتایج ۹۱ درصد گفتند که اصول بهداشتی در حوزه رعایت شده بود. ۸۷.۵ درصد داوطلبان اظهار داشتند که فاصله صندلی ها رعایت شده بود. ۹۳ درصد هم اظهار داشتند که الزامات بهداشتی توسط عوامل اجرایی رعایت شده بود.

بخش دوم: توضیحاتی در ارتباط به مطالب و عکس های منتشر شده در شبکه های اجتماعی

سازمان سنجش در بخش دوم با اشاره به عکس های منتشر شده از سوی برخی خبرگزاری ها و مطالبی که در مورد عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۹ اشاره کرده است و یادآور شده است:

«عکس هایی از یکی از خبرگزاری ها از تالار افضل دانشگاه شهید باهنر کرمان جزو اولین عکس هایی بود که در فضای مجازی بازتاب وسیعی پیدا کرد که حتی مشاور رسانه ای وزیر بهداشت آن را در شبکه های اجتماعی پخش کرد و مطالب غیر واقعی به مجریان و ناظران آزمون که شامل وزارت علوم و بهداشت می­ شود نسبت داد. 

بلافاصله پس از انتشار این عکس ها سازمان سنجش آموزش کشور با دانشگاه شهید باهنر تماس گرفت و توضیح خواست و مسئولان دانشگاه اظهار داشتند این عکس ها با تکنیک های عکاسی از قبیل زاویه و ... گرفته شده است و غیر واقعی است و با توجه به حضور ناظر بهداشت و نمایندگان ناظر از آنها خواسته شد عکس ­های واقعی برای سازمان ارسال شود.

پس از مسجل شدن غیر واقعی بودن عکس ها با مسئولان خبرگزاری مربوطه تماس گرفته شد و از خبرگزاری مربوطه خواسته شد به جای اینکه عکس ها را حذف کند توضیح دهند.

عکس مورد اشاره مربوط به تالار افضل دانشگاه شهید باهنر کرمان بوده و تعداد حاضران این حوزه ۳۹۲ نفر در اولین روز آزمون بوده است. باتوجه به نظرسنجی پیامکی انجام شده با نظارت وزارت بهداشت تعداد ۱۵۷ نفر از داوطلبان حاضر در جلسه تالار فوق در نظرسنجی شرکت کرده و پاسخ سؤالات یاد شده را ارسال کردند که میزان رضایتمندی از اصول بهداشتی در برگزاری آزمون به میزان ۹۶.۲ درصد رعایت فاصله صندلی ، ۸۲ درصد و رعایت الزامات بهداشتی توسط عوامل اجرایی ۹۴.۳ درصد بوده است.

سازمان سنجش آموزش کشور با قاطعیت اعلام می دارد که فاصله صندلی ها و پروتکل های بهداشتی در این حوزه بصورت کامل رعایت شده است.

تصاویر دیگری که در فضای رسانه ایی بازتاب وسیعی پیدا کرد تصاویری بود که بصورت استوری توسط یکی از اساتید دانشگاه تهران در شبکه های مجازی پخش شده است، مربوط به شهرک آزمایش شهر تبریز بوده و اصولا سازمان سنجش آموزش کشور در آن منطقه آزمونی نداشته است و با توجه به توضیحات همکاران دانشگاه تبریز مربوط به امتحانات کتبی رانندگی بوده است و ارتباطی به آزمون کارشناسی ارشد ۹۹ نداشته است.

لذا مطالب  گفته شده توسط این فرد کذب و جعلی بوده  که در راستای تشویش اذهان عمومی و مشوش کردن جامعه و پروژه بی ­اعتمادسازی و بی ­اعتبار سازمان­ های مورد اعتماد مردم طراحی شده و می­ شود.

سازمان سنجش آموزش کشور از ایشان به صورت قانونی در خصوص مطالب و تصاویر کذب ایشان در آزمون دکتری شکایت کرده است و در این مورد هم بصورت جدی و حقوقی پیگیری خواهد کرد.

همچنین یک تعدادی عکس منتسب به ورودی حوزه ها منتشر شده است که برای سازمان سنجش آموزش کشور صحت یا سقم این عکس ها مشخص نیست و پس از رسیدن گزارش های رسمی ناظران سازمان و وزارت بهداشت در صورت ضرورت توضیح داده خواهد شد.»

سازمان سنجش در ادامه توضیحات خود اعلام کرده است: «در فضای مجازی بعضاً از فاصله ۲ متری و ضرورت اشغال تنها ۲۰ درصد فضای سالن ها گفته می شود و مبنای زیر سوال بردن پروتکل های بهداشتی شده است.

به اطلاع می رساند آزمون کارشناسی ارشد بر مبنای پروتکل های ابلاغی وزارت بهداشت انجام می شود و در آزمون تحصیلات تکمیلی مبنا فاصله های قبلی ابلاغی حداقل ۱.۲ متر تا ۱.۶ متر می باشد و توافقات نمایندگان مجلس شورای اسلامی و وزاری علوم و بهداشت مربوط به آزمون سراسری بوده و شامل آزمون کارشناسی ارشد ۹۹ نمی شود. (هرچند که تاکنون ابلاغیه ­ای برای برگزاری آزمون سراسری به این سازمان بصورت رسمی ارسال نشده است).

بدیهی است موارد مورد توافق و ابلاغی برای آزمون سراسری در اواخر مرداد ماه براساس پروتکل های ابلاغی اجرایی خواهد شد.» 

کد خبر 4993062

منبع: مهر

کلیدواژه: حاشیه ها سازمان سنجش آزمون کارشناسی ارشد پروتکل های بهداشتی ویروس کرونا سازمان سنجش آزمون کارشناسی ارشد مرکز سنجش آموزش پزشکی دانشگاه های علوم پزشکی آزمون دکتری تخصصی پروتکل های بهداشتی دانشگاه آزاد اسلامی آزمون دکتری تخصصی گروه پزشکی وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون دستیاری آموزش مجازی توزیع کارت ورود به جلسه دانشگاه ها سازمان سنجش آموزش کشور آزمون کارشناسی ارشد الزامات بهداشتی برگزاری آزمون رعایت شده اصول بهداشتی وزارت بهداشت آزمون سراسری فاصله صندلی عکس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۹۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهروموم ۱۳ خوراک‌فروشی استان بوشهر به‌دلیل رعایت نکردن بهداشت

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر؛ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی در بازرسی یکی از مراکز بهداشتی شهر بوشهر به خبرنگار صداوسیما گفت: کار بهداشت و درمان تعطیلی‌ناپذیر است و در روز‌های نوروز برخی مراکز جامع سلامت شبانه‌روزی و برخی مراکزِ روزانه نیز به‌صورت شیفتی در خدمت مردم بودند.

دکتر قاسم برجویی‌فرد افزود: این مراکز اقدامات مراقبتی مانند خدمات به مادران باردار، واکسیناسیون نوزدان و کودکان و غربالگری نوزادان را انجام می‌دهندکه معاونت بهداشتی نیز این مراکز را پایش می‌کرد و برای سرکشی و عرض خداقوت به همکاران، بازدید به مراکز می‌رویم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: هر سال در دو مناسبت نوروز و ماه رمضان بازدید و بازرسی اماکن پخت و توزیع غذا افزایش می‌یابد که امسال به‌دلیل هم‌زمانی این دو مناسبت، این بازرسی‌ها از ۱۵ اسفند آغاز شده و تا ۲۵ فروردین با همکاری دیگر نهاد‌ها مانند دام‌پزشکی و تعزیرات ادامه دارد.

دکتر برجویی‌فرد با بیان این‌که این طرح «بسیج سلامت نوروزی» نام دارد، بیان کرد: تا کنون از ۸ هزار و ۵۰۰ مرکز توزیع غذا، رستوران و بیرون بر در سرتاسر استان بازدید شده است.

او ادامه داد: در این بازرسی‌ها نزدیک به هزار و ۴۰۰ مورد تذکر داده شده و ۲۵۱ مورد نیز اخطار و معرفی به تعزیرات داشتیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: ۱۳ واحد رستوران، بیرون‌بر و خوراک‌فروشی نیز پس از بی‌توجهی به تذکر‌های پی‌درپی و رعایت نکردن بهداشت و به‌دلیل تهدید سلامت مردم، پلمپ و مهروموم شدند.

دکتر برجویی‌فرد افزود: در این مدت از ۹۲ اردوگاه گردشگری، مسافرخانه، هتل و مهمان‌پذیر بازدید کردیم و سلامت آنها و سلامت آب این مکان‌ها را بررسی کردیم که ۸۰۰ نمونه آب از این مکان‌ها گرفته و برای آزمایش فرستاده شد.

او تأکید کرد که تلاش داریم در این بازرسی‌ها سلامت گردشگران، مسافران و مردم استان را تضمین کنیم.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تازه‌ترین آمار داوطلبان نوبت دوم کنکور اعلام شد
  • اینفوگرافیک مراحل ثبت نام آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ ( نوبت دوم )
  • آغاز ثبت نام نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳
  • آغاز ثبت‌نام نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۳
  • آغاز نام‌ نویسی نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳
  • اولین آزمون دکتری حرفه‌ای فیزیوتراپی مرداد ۱۴۰۳ برگزار می‌شود
  • آغاز نام‌نویسی نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳
  • مهروموم ۱۳ خوراک‌فروشی استان بوشهر به‌دلیل رعایت نکردن بهداشت
  • پاسخ علوم پزشکی اصفهان به ادعای فضای مجازی
  • پاسخ دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به ادعای فضای مجازی