Web Analytics Made Easy - Statcounter

"عصرجدید" در ادامه کارهای انسان‌دوستانه‌اش در قالب پویش‌هایی که به راه انداخته، رنگارنگی از استعدادهای مختلف قومیتی و فرامرزی را کنار هم قرار داده و صحنه‌ای از وحدت در تلویزیون را به رخِ همه رسانه‌های ایرانی و خارجی کشیده است. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، فصل اول برنامه تلویزیونی "عصرجدید" به سراغ ورزشکاران و استعدادهای مناطق محروم کشور می‌رفت و حتی چند دانشجوی فلسطینی که خودشان هم فکر نمی‌کردند در مرحله راستی‌آزمایی برگ ورود به صحنه اصلی "عصرجدید" را به‌دست آوردند تا فصل دوم هم جلو آمدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این برنامه تلویزیونی گه‌گاه استعدادهای حرفه‌ای‌تر هم که رسانه‌ها بارها به نام و سابقه‌شان پرداخته بودند را به عنوان استعداد روی صحنه آورد اما استعدادهای جدیدی را هم به دنیای برنامه‌سازی، اجرا، خوانندگی و بازیگری در سریال معرفی کرد.

شب گذشته صحنه "عصر جدید" سراسر وحدت و جامعه‌شناسی شد؛ زمانی که انسانیت جای همه‌چیز را می‌گیرد و فارغ از هر گروه و قشر و آیینی، گروهی وارد صحنه می‌شوند که هم سنی‌اند و هم شیعه؛ اما با آن‌ها همان‌طور برخورد می‌شود که با همه مسلمانان شیعه و ایرانیان مستعد در این برنامه می‌شود. وقتی احسان علیخانی مجری برنامه می‌گوید این‌ها افغانستانی‌اند و به آن‌ها نگویید افغانی و همیشه به دنبال کارهای سخت و طاقت‌فرسا بوده‌اند اما در کنار این تلاش‌ها و زحمات، اساتید دانشگاه و پزشکانی هم در ایران زندگی می‌کنند که افغانستانی‌اند.

این گروه، حرکت‌های آکروپات، شبه پارکور و جدیدی را به نمایش گذاشتند حتی امین حیایی که بیشتر از دیگر داوران و دست‌اندرکاران "عصر جدید" به این حرکت‌ها اشراف دارد به وجد آمده بود. گروه "پرواز" خودشان داوطلب شده بودند اما در مرحله راستی‌آزمایی با نگاه وحدت‌آمیزی به صحنه اصلی "عصر جدید" راه پیدا کردند. مثل همان سیستان و بلوچستانی و خیلی‌های دیگر که سنی بوده‌اند و یا مثل همان دانشجویان فلسطینی، ایرانی نبودند. اینجا نشان می‌دهد برای "عصر جدید" وحدت و همدلی بیشتر اهمیت دارد، همان نکته‌ای که بزرگان ما خصوصاً رهبر انقلاب بارها در فرمایشاتشان به این نکته مهم اشاره داشته‌اند. 

برنامه "عصرجدید" امروز با این نگاه و رفتارهای جامعه‌شناسانه می‌تواند برچسب اصالت فرامرزی به خود بگیرد؛ وقتی نوازنده سنی به برنامه می‌آید و در وصف اهل‌بیت عصمت و طهارت می‌نوازد تا افغانستانی‌هایی که همنوعانشان در نبرد مقابله با داعش بدون هیچ هیاهویی در قالب گروه "فاطمیون" نقش مؤثری در بیرون راندن گروهک‌های تکفیری و داعشی داشتند. حالا در روزهایی که رسانه‌های بیگانه به دنبال اختلاف میان دو کشور همسایه ایران و افغانستان‌اند و از هیچ تلاشی در این راستا دریغ ندارند شب گذشته برنامه "عصر جدید" صمیمیت و همدلی میان مردم ایران و افغانستان را به وضوح نشان داد.

وقتی تبلیغات بیگانگان نمی‌تواند این صمیمیت و وحدت میان کشورهای مسلمان و همسایه را از بین ببرد. این همان رویکرد ویژه و مؤثری است که در دنیای برنامه‌سازی و بعضاً نمایش و سریال و فیلم باید به آن‌ها پرداخته شود؛ انتقال مفاهیم انسانی! این مفهوم برنامه‌سازی سال‌ها است ملعبه سلبریتی‌ها و هیاهوهای رسانه‌ای نه چندان موفقی شده که این دست اقدامات "عصر جدید" و بعضاً برخی برنامه‌های دیگر ما را به روزهای طلایی گذشته تلویزیون امیدوار می‌کند.

گروه افغانستانی در برنامه "عصر جدید" گفتند هیچ‌کدام شناسنامه ندارند و کارت اقامت دارند. جالب است سرپرست گروه‌ لیسانس روانشناسی دارد و در عین حال  به کارهای مربوط به گچ‌کاری و بنایی مشغول است. نکته‌ای که احسان علیخانی هم به خوبی اشاره کرد که مردم افغانستان در ایران کارهای سختی را به عنوان شغل خودشان انتخاب کردند اما در عین‌حال از میان آنها پزشکان، جراحان و اساتید دانشگاهی هم وجود دارند. این محترم شمردن مردم آن‌سوی مرزها اقدام پسندیده دیگری بود که نشان می‌دهد دست‌اندرکاران برنامه، فارغ از دکور و رنگ‌آمیزی‌های ظاهری، به فکرِ خلاقیت و نوآوری و انتقال مفاهیم درست انسانی بوده‌اند.

این مفاهیم جامعه‌شناسانه برنامه‌سازی می‌تواند در مقابله با عوام‌فریبی‌های رسانه‌های بیگانه چنان مؤثر عمل کند که فضای ایران آن‌قدر امن است که اگر کسی به طور عادی در داخل ایران امکان اقامت پیدا کند چقدر می‌توانند رشد و پیشرفت داشته باشند. صحنه به رخ کشیدن استعدادهایشان، دانشگاه و زمینه‌های شغلی هم مثل دیگر مردم داخل ایران برایشان فراهم است.

یکی از نکات دیگر برنامه "عصر جدید" در فصل دوم استفاده از استعدادهای غیرحرفه‌ای است، کسانی که برای نخستین‌بارها امکان به رخ کشیدن استعدادهایشان را دارند. برخلاف رویه قبل که گه‌گاه شناسنامه‌ برخی از حرفه‌‌ای‌هایی افشا می‌شد که قبلاً خواننده بوده‌اند یا هنرمندی حرفه‌ای هستند. اما آدم‌های حرفه‌ای در فصل دوم غیرمستقیم از سوی داوران به مراحل آینده نمی‌رسند و بیشتر این فرصت در اختیار استعدادهای بکر قرار می‌گیرد که آن‌ها بتوانند به مراحل بالاتر برسند و خودشان را بهتر محک بزنند.

در واقع "عصر جدید" این شب‌ها فضایی صمیمی برای ارائه استعدادها و برانگیختن سایر برنامه‌سازان تلویزیون ایجاد کرده است که به فکر استعدادیابی در حوزه‌های دیگر باشند. مثل "ترنم" که این روزها در شبکه یک به راه افتاده و یا سال گذشته برنامه‌ای که برای استعدادیابی مداحی ضبط می‌شد. این خودش راهی برای شناسایی استعدادها و استفاده از آن‌ها برای حوزه‌های مختلف است تا افراد جدید هم دیده شوند.

همان‌طور که یکسری از استعدادهای فصل اول، الان یا به عنوان مربی کنار استعدادهای جدید فصل دوم‌اند، یا به برنامه‌ها و سریال‌ها معرفی شده‌اند یا در حوزه موسیقی روند رو به رشد و حرفه‌ای‌‌تری را دنبال می‌کنند. برخی از آن‌ها را به عنوان خواننده تیتراژ، بازیگر سریال و برنامه‌ساز و مجری روی آنتن دیدیم. این‌ها همان سرمنزل‌های اصلی برنامه‌سازی است که باید جریان‌ساز و مؤثر در جامعه باشند.

سینمای 60 سالنه تلویزیون برای سه روز/ رقابت کمدین‌ها و طنازان در آخر هفتهتجربیات خبرنگار شبکه خارجی تلویزیون/ وقتی میهمانان خارجی به مقاومت ایرانی‌ها غبطه می‌خورند

انتهای پیام/

R1515/P/S4,1430/CT4 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "افغانستان" بازیگران سینما و تلویزیون ایران شبکه سه رسانه ملی تلویزیون بیشتر بخوانید... باربد بابایی: مافیا دست از سرِ موسیقی تلویزیون برنمی‌دارد/ خوانندگانی که برای خواندن تیتراژ ۵۰ میلیون و برای آمدن به تلویزیون ۲۰ میلیون می‌پردازند! حمید لولایی بازیگر سریال نوروزی شد/ شروع "نوروز رنگی" از اول شهریور قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... باربد بابایی: مافیا دست از سرِ موسیقی تلویزیون برنمی‌دارد/ خوانندگانی که برای خواندن تیتراژ ۵۰ میلیون و برای آمدن به تلویزیون ۲۰ میلیون می‌پردازند! حمید لولایی بازیگر سریال نوروزی شد/ شروع "نوروز رنگی" از اول شهریور واژه های کاربردی مرتبط اخبار "افغانستان" بازیگران سینما و تلویزیون ایران شبکه سه رسانه ملی تلویزیون پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی ۱ خندوانه آبان پخش می‌شود ۲ غدیر در بیان آیت‌الله بهجت؛ چرا عید غدیر، بالاترین عید اسلام است؟ ۳ پناهیان: مداحان در عرصه‌های مجازی فعال‌تر شوند/ توجه به موضوع مهدویت در اشعار و روضه‌های محرم ۴ چرا "عید غدیر" بزرگ‌ترین عید مسلمانان است؟/ عید حقیقی از نگاه امیرالمؤمنین(ع) ۵ باربد بابایی: مافیا دست از سرِ موسیقی تلویزیون برنمی‌دارد/ خوانندگانی که برای خواندن تیتراژ ۵۰ میلیون و برای آمدن به تلویزیون ۲۰ میلیون می‌پردازند! ۶ جشن غدیر در میدان امام حسین(ع) برگزار می‌شود ۷ آنتن پاییزِ سیما؛ "بیگانه‌ای با من است" یا "از سرنوشت ۳" ۸ تاریخ اکران مهم ترین فیلم رو به اکرن جهان مشخص شد مهمترین اخبار فرهنگی آداب و اعمال شب و روز عید غدیر چرا "عید غدیر" بزرگ‌ترین عید مسلمانان است؟/ عید حقیقی از نگاه امیرالمؤمنین(ع) معجزات، دلیلی بر صدق دعوت انبیاء(ع) خبری که پیامبر درباره سرنوشت "عهد غدیر" داده بود مهمترین اخبار تسنیم جامعه مدرسین: شواهد بی‌شماری از دست‌های پشت‌پرده آمریکا و رژیم صهیونیستی در انفجار خون‌بار بیروت خبر می‌دهد میانگین پرتفوی سهام عدالت ۳۰ برابر شد/طرح ارائه سهام به جاماندگان به زودی نهایی می‌شود دولت از عمل به قانون اساسی تخطی کرده است/" آخوندی" باید بازخواست شود علیزاده: آمریکا مهمترین دشمن روابط ایران و چین است/ هیچکس به دنبال بستن قرارداد یک طرفه با چین نیست پیام تبریک روحانی برای روز خبرنگار درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار افغانستان بازیگران سینما و تلویزیون ایران شبکه سه رسانه ملی تلویزیون اخبار افغانستان بازیگران سینما و تلویزیون ایران شبکه سه رسانه ملی تلویزیون برنامه سازی ترین اخبار بوده اند عید غدیر رسانه ها عصر جدید حرفه ای فصل دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۹۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوت ۲۰ کشور دنیا از نابغه قرآنی برنامه محفل

به گزارش همشهری آنلاین، سید محمدحسین هاشمی گلپایگانی، تهیه‌کننده برنامه «محفل» در واکنش به تمجید مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «شیوع تلاوت قرآن در بین اقشار مختلف مردم در سراسر کشور از همیشه درخشان‌تر و زیباتر جلوه کرد و رسانه ملی هم در ارائه پیشرفت بزرگ نقش ایفا کرد»، گفت: اگر کار معارفی مرتب انجام شود، اثرگذاری دارد. اینگونه نیست مردم ما با کارهای معارفی زاویه داشته باشند. اصلاً به کارهای معارفی اهمیت داده نمی‌شود. آن بودجه‌ای که تلویزیون به سایر حوزه‌ها اختصاص می‌دهد، به پای بودجه برنامه‌های معارفی نمی‌رسد. البته مسئله فقط بودجه نیست و به اولویت مدیران هم بر می‌گردد.

هاشمی گلپایگانی در پاسخ به این سوال که رسانه‌های فارسی زبان این هجمه را راه انداختند، که مردم ایران ارتباطی با دین ندارند، توضیح داد: نمی‌توان این نظر را به کل مردم ایران تعمیم داد. فقط ۲۰ هزار نفر از مردم در تعطیلات عید بخاطر برنامه «محفل» به ورزشگاه آزادی رفتند. اگرچه این تعداد کل مردم ایران نیست، ولی تمام مردم ما دیندار هستند و به دین اسلام علاقه دارند. آنها به قرآن علاقه‌مندند.

این تهیه‌کننده درباره نقش برنامه‌های امثال «محفل» در معرفی مستعدان قرآنی به جامعه گفت: الان سوژه‌های ما به کشورهای مختلف دعوت شدند. خیلی خوشحال می‌شوم وقتی می‌بینم فلان شبکه سوژه قرآنی را به برنامه دعوت می‌کند. سلبریتی فقط بازیگران و مجریان تلویزیون نیستند. قاری قرآن، کارآفرین و استاد دانشگاه هم می‌تواند سلبریتی باشد.

وی در پاسخ به این سوال که دعوت صالح مهدی‌زاده، قاری نوجوان ایرانی به عربستان سعودی برای شرکت در مسابقه «عطر الکلام» صحت دارد؟ گفت: الان اسم مسابقه را نمی‌دانم، فقط می‌دانم عربستان از او دعوت کرده است. کشورهایی مانند عراق، اندونزی، فیلیپین و پاکستان سوژه‌های ما را دعوت کرده است. مثلاً آقای هادی اسفیدانی که در فصل قبل برنامه حضور داشت تعریف می‌کرد در طول یکسال گذشته به ۲۰ کشور دنیا دعوت شده است. تقریباً تلاوت الاخلاء ایشان بین‌المللی شده است. او تعریف می‌کرد که هر جا می‌رفتم به می‌گفتند الاخلاء را بخوان. حتی اسمش را با این تلاوت ذخیره کرده بودند.

هاشمی گلپایگانی در پاسخ به این سوال که در حالی که یک قاری ایرانی که در همان مسابقه عربستان شرکت کرده بود، تعریف می‌کرد که سعودی‌ها هنوز قاریان ایرانی را به رسمیت نمی‌شناسند، تصریح کرد: در حالی که ما بهترین قاریان دنیا را داریم. امروز دیگر حضور در مسابقات کفایت نمی‌کند! مسابقاتی که به شدت تخصصی است و توده مردم نمی‌توانند با آن ارتباط بگیرند. ما اگر می‌خواهیم جامعه قرآنی داشته باشیم، باید قرآن را در بستر رسانه و زندگی مردم بیاوریم.

تهیه‌کننده برنامه «محفل» در پاسخ به این سوال که با وجود اینکه سری جدید «حسینیه معلی» در دام یک سری انتقادات افتاد، ولی «محفل» از انتقادات به دور بود، گفت: ما خیلی چیزها را پیش‌بینی نمی‌کردیم، ولی خدا برکتش را داد. ما فکرش را نمی‌کردیم آقای مهدی‌زاده آنقدر خوب دیده شود. باور کردنی نیست یک فیلم ۱۰۰ میلیون بار دیده شود. به برنامه‌های طنز تلویزیون با پروداکشن عظیم نگاه کنید، حداکثر دو میلیون بازدید می‌گیرد. اینها برکتی است که خدا می‌دهد.

صدای زیبای یک روحانی در بازخوانی آهنگ شجریان روی آنتن تلویزیون |‌ببینید

کد خبر 845095 منبع: باشگاه خبرنگاران جوان برچسب‌ها قرآن - فعالیت‌ها خبر مهم تلویزیون - برنامه تلویزیونی بازیگران سینما و تلویزیون ایران عربستان

دیگر خبرها

  • امام جمعه موقت تهران: عملیات وعده صادق یک طوفان‌الاقصی ایرانی بود / هیچ‌چیز برای امروز ما، حیاتی‌تر از وحدت نیست
  • علی اکبری: عملیات وعده صادق یک طوفان الاقصای ایرانی بود / هیچ چیز برای امروز ما حیاتی‌تر از وحدت نیست
  • واکنش پربیننده دختر ایرانی در دبی وقتی خودروی غرق‌ شده‌اش را دید! | فیلم
  • اسرائیل حمله ایران را باور نمی‌کرد
  • وقتی جیمی کرگر فکر می کند تلویزیون استودیو در حال افتادن و شکستن است! / فیلم
  • جزئیات تازه از برنامه متفاوت رضا رشیدپور
  • برنامه جدید رضا رشیدپور و مواجهه با ۱۲ مدیر ساترا برای گرفتن مجوز
  • عکس | صحنه‌ای خاص از آخرین فیلم منوچهر هادی و یکتا ناصر
  • ماجرای جنجالی اعلام خبر فوت مجری مشهور
  • دعوت ۲۰ کشور دنیا از نابغه قرآنی برنامه محفل