Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-23@17:36:26 GMT

شیوه جدید کلاهبرداران از حساب آگهی‌دهندگان

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۸۹۲۷۴

شیوه جدید کلاهبرداران از حساب آگهی‌دهندگان

به گزارش «تابناک»، سرهنگ فیروز سرخوش نهاد روز جمعه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: بسیاری از شهروندان برای تبلیغ و فروش وسایل و تولیدات خود از سایت های واسطه گر در فضای مجازی نظیر سایت فروشگاهی دیوار استفاده می کنند.

رییس پلیس فتای استان همدان اظهار داشت: برخی افراد برای اینکه تبلیغ آگهی اشان در صفحه نخست سایت باقی بماند از امکان پیش بینی شده در این سایت به نام «پلکان» استفاده و به این منظور هزینه‌ای نیز پرداخت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرهنگ سرخوش نهاد ادامه داد: با گذشت مدت زمانی محدود احتمال حذف تبلیغ زیاد است بنابراین کلاهبرداران و سودجویان فضای سایبری، با اشراف به این موضوع پیامک‌هایی با متن پرداخت مبلغی ناچیز برای ماندگاری آگهی در سایت با آدرس لینک جعلی برای آگهی دهندگان ارسال می‌کنند.

وی ادامه داد: به تازگی پرونده ای در این باره در پلیس فتای همدان تشکیل شد که به گفته مالباخته، پیامکی با عنوان پرداخت یک هزار تومان برای جلوگیری از حذف آگهی برای او ارسال شد و مالباخته به لینک درج شده در این پیامک برای پرداخت این وجه مراجعه کرد.

رییس پلیس فتای همدان افزود: مجرمان پیامکی با هدایت طعمه‌ خود به لینک جعلی پرداخت بانک، نسبت به سرقت از حساب مالباخته اقدام کردند و در این پرونده هم تمامی موجودی شاکی به مبلغ ۶ میلیون تومان به سرقت رفت.

سرهنگ سرخوش نهاد بیان کرد: متخلفان با هدایت طعمه‌ها به صفحه های فیشینگ و درگاه جعلی، اطلاعات بانکی قربانیان را به سرقت برده و اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آنها می‌کنند.

وی تاکید کرد: افراد به ویژه دارندگان مشاغلی که وابستگی جدی به سایت‌های واسطه‌گر نظیر سایت فروشگاهی دیوار دارند برای پیشگیری از برداشت غیرمجاز و وقوع جرایم سایبری نباید فریب پیامک‌های دریافتی را بخورند.

سرهنگ سرخوش نهاد توصیه کرد: باید تمامی مراحل درج آگهی و پرداختهای تعیین شده از درگاه بانکی پیش بینی شده داخل این نرم افزارها استفاده کنند.

وی با بیان اینکه شناسایی متهم این پرونده در مراحل نهایی است از شهروندان خواست در صورت مشاهده موارد مشکوک، موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir بخش گزارشات مردمی برای پیگیری قانونی منعکس کنند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: طرح ترافیک 99 کنکور 99 انفجار بیروت حزب کتائب لبنان محمود صارمی روز خبرنگار پلیس فتا کلاهبرداری کلاهبرداران آگهی فضای مجازی سایت دیوار طرح ترافیک 99 کنکور 99 انفجار بیروت حزب کتائب لبنان محمود صارمی روز خبرنگار سرخوش نهاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۹۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لواندوفسکی: راه بردن رئال مادرید را بلدیم؛ پیروزی مقابل منچسترسیتی آن‌ها سرخوش می‌کند!

ستاره لهستانی اعتماد به نفس زیادی برای تقابل حساس با رئال مادرید دارد.

طرفداری | روبرت لواندوفسکی معتقد است هیجان پیروزی مقابل منچسترسیتی می‌تواند به ضرر رئال مادرید تمام شود.

به گزارش موندو دپورتیوو، کم‌تر از 8 ساعت دیگر تا تقابل حساس رئال مادرید و بارسلونا در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو باقی مانده‌است. جدالی که می‌تواند سرنوشت قهرمان لالیگا را تا حد بسیار زیادی مشخص کند. اگر رئال به پیروزی برسد، با توجه به فاصله 11 امتیازی دو تیم می‌توان جام لالیگا را به نام رئال مادرید زد و در صورتی که بارسا در خانه رقیب سنتی پیروز شود، آن‌وقت هفته‌های باقی مانده با حساسیت بیش‌تری دنبال خواهد شد.

روبرت لواندوفسکی، ستاره لهستانی بارسلونا در آستانه ال‌کلاسیکو با اعتماد به نفس کامل صحبت می‌کند و معتقد است که کلید پیروزی در برنابئو، آنالیز دقیق اشتباهات گذشته‌است.

لواندوفسکی در مصاحبه‌ای با خبرنگاران گفت:

ما می‌دانیم چطور رئال مادرید را شکست دهیم. آنها را به خوبی می‌شناسیم و اشتباهات‌مان در آخرین تقابل را به طور کامل آنالیز کرده‌ایم. ما می‌دانیم که اگر خطرات آنها را به حداقل برسانیم، می‌توانیم در سانتیاگو برنابئو از سدشان عبور کنیم.

مهاجم گلزن بارسا در ادامه با اشاره به پیروزی اخیر رئال مادرید مقابل منچسترسیتی در لیگ قهرمانان اروپا، افزود:

 شادی و هیجانی که از حذف منچسترسیتی به وجود آمده، می‌تواند رئال مادرید را از نظر ذهنی در ال‌کلاسیکو تضعیف کند. سرخوشی ناشی از پیروزی مقابل سیتی ممکن است باعث آشفتگی آن‌ها شود. ما باید از این فرصت نهایت استفاده را ببریم.

 

 

از دست ندهید ????????????????????????

چرا دیوید تیلور باخت؟  خداحافظی دیوید تیلور از کشتی و ورود به MMA پیش‌بینی سیمپسون‌ها؛ رونالدو در فینال جام جهانی 2026 فان؛ اگر شغل نیکولا جکسون رانندگی بود!

دیگر خبرها

  • پرداخت «وام فرزندآوری» ترفند جدید کلاهبرداران سایبری
  • ◄ مالیات از درآمدی که مربوط به رانندگان کامیون نیست
  • با آگهی‌های اجارهٔ ارزان خانه گول نخورید!
  • واریزی‌های مالیاتی به حساب شهرداری‌ها برای عمران شهری هزینه شود
  • آگهی‌های دروغین اجاره ارزان خانه؛ بیعانه ندهید!
  • مراقب کلاهبرداران اخذ مدارک تحصیلی باشید
  • مراقب کلاهبرداران اخذ مدارک تحصیلی و آموزشی باشید
  • آگهی دعوت به مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده شرکت به پرداخت ملت (سهامی عام)
  • لواندوفسکی: راه بردن رئال مادرید را بلدیم؛ پیروزی مقابل منچسترسیتی آن‌ها سرخوش می‌کند!
  • جزئیات جدید از ممنوعیت خرید و فروش امتیاز مسکن ملی؛ از حبس ۴۵ روزه تا جزای نقدی برای آگهی دهندگان+ تصویر