Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-23@11:24:44 GMT

اولین پکیج تصفیه فاضلاب در بهبهان افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۸۹۳۸۲

اولین پکیج تصفیه فاضلاب در بهبهان افتتاح شد

مدیرعامل شرکت آبفا خوزستان گفت: اولین پکیج تصفیه فاضلاب پیشرفته به روش هیبرید بیو نانو تکنولوژی در شهرستان بهبهان افتتاح شد.

صادق حقیقی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز درخصوص افتتاح اولین پکیج تصفیه فاضلاب پیشرفته در شهرستان بهبهان اظهار کرد: پکیج تصفیه فاضلاب پیشرفته با ظرفیت ۲۵۰ متر مکعب در شبانه روز به منظور تصفیه فاضلاب خانگی در محدوده شهری بهبهان وارد مدار بهره‌برداری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این تصفیه خانه توسط شرکت دانش بنیان سورین داده افزار اروند که یکی از شرکت‌های متخصص و بومی هست اجرایی شده است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: روش تصفیه در این پروژه در نوع خاص و منحصر بفرد است و سیستم تصفیه خانه به روش هیبرید بیو نانو تکنولوژی است.

وی تصریح کرد: این پروژه برای اولین بار در استان خوزستان به جهت ساماندهی بهداشتی و حفظ محیط زیست برنامه‌ریزی شده است.

حقیقی‌پور به مزایای این پروژه اشاره کر و گفت: این سیستم تصفیه فاضلاب نیاز به اپراتور بهره‌برداری ندارد، فاقد بو، فاقد لجن رسوب شده و سیستم گندزدایی به این تصفیه خانه به روش ازن‌زنی است.

وی عنوان کرد: به یکی از محاسن قابل توجه این پکیج قابلیت جابه جایی در مناطق شهری است و از پساب خروجی این تصفیه خانه بمنظور آبیاری فضای سبز وقف برنامه های سازمان محیط‌زیست می‌توان استفاده کرد و با توجه به مشکلات شهرداری‌ها در تامین آب فضای سبز در فصل تابستان می‌تواند کمک شایانی به تامین آب فضای سبز داشته است.

مدیرعامل شرکت آبفا خوزستان خاطر نشان کرد: این پروژه ۵ ماه است که در مدار بهره‌برداری و مراحل تست است که بعد از تمام مراحل و تست آزمایشی پروژه امروز رسما وارد مدار بهره برداری شده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: تصفیه فاضلاب بهداشت خوزستان بهبهان آب پکیج تصفیه فاضلاب بهره برداری تصفیه خانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۹۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خط لوله فرآورده تبریز - خوی - ارومیه به بهره‌برداری می‌رسد

تأسیسات و پروژه خط لوله ۱۴ اینچ فرآورده‌های نفتی تبریز - خوی - ارومیه با ظرفیت انتقال روزانه ۶۵ تا ۱۰۰ هزار بشکه به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش شانا، به‌نقل از شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران، پروژه ساخت خط لوله فرآورده تبریز - خوی - ارومیه شامل احداث خط لوله ۱۴ اینچ تبریز به ارومیه از طریق شمال دریاچه ارومیه، خط انشعاب ۱۰ اینچ خوی، احداث تلمبه‌خانه‌های تبریز و سلماس و پایانه‌های ارومیه و خوی است که با هدف انتقال انواع فرآورده‌ نفتی با ظرفیت روزانه ۶۵ تا ۱۰۰ هزار بشکه طراحی شده است.

این طرح در قالب تأمین کالا و اجرا (PC) با مدیریت شرکت ملی مهندسی ساختمان نفت ایران به اجرا درآمده و هم‌اکنون به پیشرفت ۹۹.۲درصدی رسیده و در مرحله نهایی و آماده‌سازی به‌منظور تحویل به بهره‌بردار است.

طول این خط لوله در حد فاصل تبریز به ارومیه حدود ۲۲۰ کیلومتر با طول انشعاب ۳۷ کیلومتر است. همچنین، تولید و تأمین کالا و تجهیزات به‌کاررفته در این پروژه به‌عهده شرکت‌های داخلی بوده است و زمینه اشتغال سالانه هزار و ۲۰۰ نفر را فراهم می‌کند.

دیگر خبرها

  • خط لوله فرآورده تبریز - خوی - ارومیه به بهره‌برداری می‌رسد
  • شبکه جمع‌آوری فاضلاب بیرجند در حال بهره‌برداری است
  • آب شرب مناطق سیل‌زده نیکشهر، زرآباد و کنارک وصل شد
  • بهره‌برداری از عمیق‌ترین چاه آب شرب غرب کشور
  • آبفای لرستان ۱۰۰ پروژه در دست اجرا دارد
  • تحقق شعار سال و کمک به تولید، با ارتقای تصفیه خانه پرکندآباد ۲ مشهد
  • برگزاری جلسه بررسی پروژه‌های اجرایی بهره برداری و توسعه آب شرب شهر نقده
  • فاز یک و دو تصفیه خانه پرکندآباد در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد
  • بهره برداری فاز یک و دو تصفیه خانه پرکندآباد در آینده نزدیک
  • امسال ۱۰۰ هزار مترمربع پروژه بهداشتی و درمانی در خراسان شمالی افتتاح می‌شود