Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@17:27:28 GMT

مسوولان اردکان، روز خبرنگار را تبریک گفتند

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۸۹۵۱۷

مسوولان اردکان، روز خبرنگار را تبریک گفتند

به گزارش ایرنا نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی روز جمعه در پیامی آورده است:‌ خبرنگاری؛ حرفه ای توام با عشق، ایثار و تعهد است.

محمد رضا دشتی اردکانی در ادامه گفت: قداست‌ حرفه خبرنگاری برخاسته از لطفی است که از جایگاه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی ناشی می شود و این لطف، جوهره قلم خبرنگاران آگاه، صادق و متعهد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امروزه به مدد ظهور و بروز فضاهای مجازی و سرعت بالای تبادل اخبار، بخشی از مشکلات حرفه خبرنگاری مرتفع گردیده ولی به دلیل رشد اخبار دروغ و شایعات و لزوم اطلاع رسانی شایسته در جامعه کنونی وظیفه سنگین تری بر دوش این قشر نهاده شده که خوشبختانه خبرنگاران شهرستان اردکان در عین محدودیت ها و مشکلات پیش رو از عهده این وظیفه به خوبی برآمده اند.

اینجانب ضمن گرامیداشت ۱۷ مردادماه، روز خبرنگار، استواری قلم و بیان این قشر را که در ایجاد تحول در شهرستان اردکان، نقش موثر ایفا کرده است، ستایش نموده و اعتقاد دارم شخص نماینده مردم در مجلس بدون بهره گیری از این قلم و بیان در ایفای نقش موثر خود دچار مشکل خواهد شد.

قلمی که جز برای دغدغه های مردم بر کاغذ نمی لغزد باید به عنوان مرقومه مسئولین مورد استفاده قرار گیرد و گرامی داشته شود.

همچنین  فرماندار اردکان به مناسبت ۱۷ مرداد روز خبرنگار در پیامی آورده است :‌ عصر کنونی را متأثر از توسعه تکنولوژی و وسایل ارتباط جمعی می‌توان عصری بی‌نظیر ازلحاظ میزان ارتباطات و سرعت اطلاع‌رسانی دانست و در این شرایط رسانه‌ها و فعالان عرصه رسانه می‌توانند نقشی بی‌نظیر در شکل‌گیری و جهت‌دهی به افکار عمومی و تأثیرگذاری در مناسبات و رفتارها ایفا کنند.
‌بهروز شهابی‌زاد افزود: خبرنگاران متعهد و تیزبین، از این فضای ایجادشده به نفع رفع دغدغه‌های اجتماعی و مردمی و جلوگیری از کج‌روی‌ها و تندروی‌ها، بیان نقاط ضعف و قوت و نیز آگاهی‌بخشی و هدایت‌گری بهره می‌برند و با نمایاندن مسیر صحیح در حوزه تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی ایفای نقش و مسئولیت می‌کنند و از این روست که خبرنگاری و تلاش در حوزه اطلاع‌رسانی را می‌توان یکی از مشاغل حساس، مهم و کاملاً تخصصی نامید.
‌وی یادآور شد: آن‌چه در موضوع رسانه به‌ویژه در شهرستان اردکان حائز اهمیت است؛ پرهیز از سیاه‌نمایی و غلو و رساندن حقیقت به مخاطب است. رسانه‌ها به‌واسطه رسالت و ابرازهای در اختیار خود، بیش از دیگران «می‌توانند» و «باید» از موضوعات آگاهی یابند و آن‌گاه با زبانی هنرمندانه و با قلمی آگاهانه و عالمانه آن‌را به مخاطبان عرضه دارند.
‌این‌جانب فرارسیدن ۱۷ امرداد، سالروز شهادت شهید محمود صارمی و روز خبرنگار را به همه خبرنگاران و اصحاب رسانه آگاه، منصف، بی‌ادعا و امانت‌دار تبریک عرض نموده و از خدمات و فعالیت‌های یک‌ساله آنان به‌ویژه در حوزه اطلاع‌رسانی کرونا که نقش مهمی در مهار و کنترل بیماری در شهرستان داشت صمیمانه قدردانی می‌نمایم. امید که در سایه تلاش‌های این عزیزان، شأن و منزلت خبررسانی و خبرنگاری بیش‌ازپیش تقویت شود.
‌بخشدار خرانق  نیز در پیامی هفدهم مرداد ماه روز خبرنگار را به اهالی عرصه خبر و رسانه تبریک گفت و نوشت: برایم افتخاری بزرگ است که فعالیت اداری خود را درابتدای استخدام باکسوت خدمت به جامعه  خبر، رسانه و خبرنگاران در روابط عمومی فرمانداری آغاز کردم.

جاوید عیدانی افزود: زمانی که به هر بهانه دوستان خبرنگار را جمع می کردم و از دغدغه و مرام و معرفتشان درس ها یاد می گرفتم. از همان روزها اعتقادم این بود که خبرنگاران اطبای تسکین دهنده  آلام اجتماع هستند که با انتقاد سازنده، راهکارا رزشمندو پیشنهادات دلسوزانه دردها را درمان می کنند و از بروز امراض شایعه، دروغ جلوگیری می کنند.

وی ااظهار داشت: البته آن زمان سرعت انتقال اخبار به شیوه ی امروز به مدد فضاهای مجازی به این شکل نبود و امروز این سهل و ممتنع رسالت خبرنگاران راستین را سخت تر کرده است.
وی افزود: روز خبرنگار که به جوشش خون خبرنگاران شهید همواره در تقویم تاریخ ماباقی خواهد ماندفرصتی ست تا از مقام خبر، رسانه و خبرنگار بعنوان ابزار و عوامل آگاهی وصداقت، قدردانی کنم و بر قلم حقیقت شان بوسه  تقدیر بگذارم.

هرچند شیوع ویروس کرونا از گردهمایی و تشکیل جلسه به این مناسبت باحضور اصحاب رسانه ممانعت نموده است ولی این موضوع از ارادتمان به ساحت خبرنگاران نکاسته و سعی کرده ام به بهانه  این خطوط، از خوبی هایشان قدر دانی داشته باشم.

 سرپرست شهرداری اردکان به مناسبت روز خبرنگار در پیامی آورده است:‌ درود بر هنرمندانی که حرمت قلم و دانستن را گرامی می‌دارند و قدرت اندیشه، توان نوشتن و مجال گفتن را جز در مسیر حق و حقیقت به کار نمی‌گیرند.

 مهدی محمودزاده اظهار داشت:‌ ۱۷ مردادماه روز خبرنگار یادآور زحمات و تلاش‌های انسان‌های شریفی است که در کسوت خبرنگاری، رسالت خطیر اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی را بر عهده داشته و به مدد قلم‌های پاک و صادق و توانای خود، موجبات روشنگری و تعالی، پیشرفت و بالندگی جامعه را فراهم می‌آورند.

وی گفت:  قشر فرهیخته‌ای که به ‌پاس حرمت و ارزش و اهمیت والای کار خبر و پیام‌رسانی، همواره از شأن و منزلت رفیعی در نزد افکار عمومی برخوردار بوده و شایسته ارزشمندترین تکریم و قدرشناسی می‌باشد.

 اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای اصحاب رسانه به‌ویژه شهید محمود صارمی و تبریک این روز به همه خبرنگاران، عکاسان، اصحاب رسانه و خانواده بزرگ مطبوعات و فعالان عرصه اطلاع‌رسانی در اردکان، از توجه و اهتمام ویژه اصحاب رسانه در انعکاس اخبار و اطلاع‌رسانی فعالیت‌های شهرداری اردکان ‌تشکر و قدردانی نموده، از درگاه خداوند متعال برای همگان  سلامتی و توفیق روزافزون مسئلت می‌نمایم.

مرکز شهرستان ۹۸ هزار نفری اردکان در ۶۰ کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.


 

برچسب‌ها روز خبرنگار یزد اردکان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روز خبرنگار یزد اردکان روز خبرنگار یزد اردکان روز خبرنگار اطلاع رسانی اصحاب رسانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۹۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلجی: تیم اقتصادی دولت تغییر نمی‌کند/ هدف‌گذاری برای کاهش تورم

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ سپهر خلجی، رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، به اتفاقات مثبت در حوزه اقتصادی اشاره کرد و اظهار داشت: افزایش رشد اقتصادی، کنترل و کاهش حجم نقدینگی محصول تیم اقتصادی دولت بود که به طور منسجم انجام شد.

وی افزود: حتی تورم هم مهار شد و به اندازه یک واحد کاهش یافت. البته هدفگذاری دولت کاهش بیشتر تورم است.

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت یادآورشد: همه این موارد محصول تلاش تیم مشترک و هماهنگ است شاید بعضی ها خیلی دوست ندارند این اتفاق بیفتد و شایعه ایجاد کنند و در واقع قرار نیست تغییری در تیم اقتصادی دولت انجام‌ گیرد.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وبگاه خبرگزاری پلیس مرجع رسمی اطلاع‌رسانی فراجا است
  • اطلاع‌رسانی آژانس درباره وضعیت تاسیسات هسته‌ای ایران بعد از شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان
  • فیلم دستگیری بانوی تبریزی مربوط به اغتشاشات ۱۴۰۱ است
  • پرداخت تسهیلات فرزندآوری و ازدواج در بوشهر تسریع شود
  • رئیس شورای اطلاع رسانی دولت : قرار نیست تغییری در تیم اقتصادی دولت انجام‌ گیرد
  • خلجی: تیم اقتصادی دولت تغییر نمی‌کند/ هدف‌گذاری برای کاهش تورم
  • تکذیب تغییر در تیم اقتصادی دولت
  • تغییر در تیم اقتصادی دولت کذب است
  • نقش و جایگاه ارتش تبیین و اطلاع‌رسانی شود
  • مسوولان برای مقابله با سیل احتمالی چابهار در آماده باش کامل قرار دارند