Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-03-29@10:28:41 GMT

تاکید اتحادیه اروپا بر اهمیت روابط با ترکیه

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۸۹۶۶۵

تاکید اتحادیه اروپا بر اهمیت روابط با ترکیه

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در دیدار با وزیر خارجه ترکیه در پایتخت مالت، درباره طیفی از مسائل دو جانبه و منطقه‌ای از جمله مسئله لیبی و سوریه گفت‌وگو کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز پنجشنبه با «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه در ترکیه در والتا، پایتخت کشور اروپایی مالت دیدار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دیدار در ادامه مذاکرات مداوم دو طرف در ماه‌های گذشته بود که آخرین آن ۲۳ ژوئیه به صورت تلفنی انجام شد.

پایگاه اینترنتی رسمی اتحادیه اروپا در این خصوص گزارش داد: ترکیه شریکی مهم برای اتحادیه اروپاست و اعضای اتحادیه اروپا مایلند شاهد تقویت روابط دو جانبه و تغییر روندهای منفی کنونی باشند.

این دیدار پیش از نشست غیر رسمی وزرای خارجه اتحادیه اروپا انجام شد که قرار است ۲۷ تا ۲۸ اوت (ماه میلادی جاری) در برلین برگزار شود و در آن روابط این اتحادیه با ترکیه بار دیگر در دنباله بحث در این خصوص در شورای امور خارجه در بروکسل که ۱۳ ژوئیه برگزار شده بود، مورد بحث قرار خواهد گرفت.

بنابر اعلام سایت اتحادیه اروپا، دو طرف در این نشست علاوه بر روابط ترکیه با اتحادیه اروپا، در خصوص وضعیت در شرق مدیترانه و همچنین مسائل مهم منطقه‌ای بخصوص درگیری‌ها در لیبی و سوریه گفت‌وگو کردند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: اتحادیه اروپا ترکیه سوریه لیبی جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۹۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوت رئیس جمهور ترکمنستان از شرکت‌های ایرانی

رئیس جمهور ترکمنستان در جریان دیدار با حسین امیرعبداللهیان وزیر امر خارجه جمهوری اسلامی ایران، از شرکت‌های ایرانی برای فعالیت بیشتر در این کشور دعوت کرد.

به گزارش مشرق، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به ترکمنستان سفر کرده، صبح پنجشنبه نهم فروردین با سردار بردی محمدف رییس جمهور این کشور دیدار و گفت وگو کرد.

وزیر امور خارجه در این دیدار با تاکید بر اهمیت و اولویت توسعه روابط با همسایگان بویژه ترکمنستان در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، با ارزیابی مثبت از روند رو به رشد روابط دوجانبه، به اقدامات صورت گرفته از سوی مراجع ذیربط ایرانی برای اجرای توافقات صورت گرفته بین دو کشور از جمله در حوزه های اقتصادی تاکید کرد.

امیرعبداللهیان با اشاره به برگزاری نشست کمیسیون مشترک اقتصادی، کمیسیون همکاری های کنسولی و مرزی و توافقات صورت گرفته برای توسعه همکاری های اقتصادی دو کشور در زمینه گاز، برق، مدیریت آب، حمل و نقل و ترانزیت، اجرای طرح های زیربنایی و افزایش مبادلات بازرگانی، توسعه همکاری‌های دو کشور در موضوعات منطقه ای و بین المللی را مورد تاکید قرار داد.

رییس جمهور ترکمنستان نیز در این ملاقات با اظهار رضایت از سطح عالی تعاملات دوستانه و برادرانه دو کشور، از این همکاری ها به عنوان نمادی از روابط دوستانه در منطقه یاد کرد.

سردار بردی محمدف با اشاره به تجارب مثبت اجرای طرح های زیربنایی توسط شرکت های ایرانی در ترکمنستان، از شرکت های ایرانی برای فعالیت بیشتر در کشورش اعلام آمادگی کرد.

در این دیدار همچنین در خصوص برخی مسائل منطقه ای از جمله مبارزه با تروریسم، برقراری صلح و ثبات در افغانستان و همچنین دریای خزر تبادل نظر شد.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • اخذ تاییدیه اتحادیه اروپا و ایکائو برای مدیریت سوخت در پروازهای بین المللی «هما»
  • تاکید اوکراین به هند برای تجدیدنظر درباره روابط با روسیه
  • اظهارات رئیس جمهور ترکمنستان درباره فعالیت اقتصادی شرکت های ایرانی | جزئیات دیدارهای امیرعبداللهیان با ۳مقام عالیرتبه کشور همسایه
  • اولویت ایران برای توسعه روابط با ترکمنستان
  • تاکید امیرعبداللهیان بر اولویت ایران برای توسعه روابط با ترکمنستان
  • دیدار وزیر خارجه ایران با رئیس جمهور ترکمنستان
  • دعوت رئیس جمهور ترکمنستان از شرکت‌های ایرانی
  • تاکید آلمان بر لزوم سیاست دفاعی مشترک اروپایی
  • مادرید: اتحادیه اروپا یا ناتو برای یک جنگ فرضی آماده نمی‌شوند
  • دیدار «سید عمار حکیم» با ولیعهد سعودی