Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-03-29@06:05:31 GMT

عفو ۲۳۰ زندانی در همدان به مناسبت عید غدیر

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۸۹۶۶۷

عفو ۲۳۰ زندانی در همدان به مناسبت عید غدیر

رئیس کل دادگستری استان همدان از عفو ۲۳۰ زندانی همدانی به مناسبت عید غدیر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به نقل از روابط عمومی دادگستری استان همدان، محمدرضا عدالتخواه اظهار کرد: جوانگرایی، تکریم ارباب رجوع، حبس‌زدایی، برنامه‌محور کردن قضات، کاهش پرونده‌های ورودی و رسیدگی به برنامه‌های مرتبط با دستگاه قضایی به صورت الکترونیک از اولویت‌های مهمی است که در راستای سند تحول قوه قضائیه در دستور کار ما قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: به منظور کاهش پرونده‌های قضایی، ستاد تألیف قلوب که ذیل آن دو کمیته کمیته مصلحین و معتذرین قرار دارد راه‌اندازی شده تا با بهره مندی از بزرگان و سرشناسان هر محله، دعوی طرفین از همان ابتدا به مصالحه ختم شود.

رئیس کل دادگستری استان همدان با بیان اینکه با پیگیری و رسیدگی انجام شده ۵۵ درصد از پرونده های معوقه در حوزه‌های قضایی تعیین تکلیف شده است، افزود: انجام برنامه‌های دستگاه قضایی با رسیدگی الکترونیکی این روزها با سرعت و دقت بیشتری پیش می‌رود.

وی در توضیح برنامه حبس‌زدایی گفت: با مصوب شدن قوانین و بهره‌مندی از تبصره های متعدد ذیل مواد قانونی سعی بر آن است تا مجازات جایگزین حبس در نظر گرفته شود، چراکه معتقدیم زندان تنها باید جای اراذل و اوباش مرتبط با جرائم خشن باشد.

عدالتخواه با اشاره به اینکه همزمان با روزهای آزادسازی خرمشهر و به مناسب عید سعید فطر در سال جاری ۵۴۱ زندانی مشمول عفو رهبری شدند، تصریح کرد: با دقت و موشکافی در پرونده‌های بسیار از ۲ هزار و ۱۳۵ عفو اعلام شده از سوی رهبر انقلاب به مناسب عید غدیر ۲۳۰ عفو خورده مربوط به استان همدان است.

وی تصریح کرد: بنابراین در ۱۱ ماه اخیر با توجه به عفوهایی دیگر، نزدیک به ۸۰۰ زندانی در استان همدان آزاد شدند و به آغوش خانواده بازگشتند.

رئیس کل دادگستری استان همدان با تأکید بر اینکه حرکت در مسیر اصلاح و تربیت زندانیان برای حضور در اجتماع یکی از مهمترین برنامه های دستگاه قضا محسوب می شود، اظهار کرد: به دنبال آن هستیم عناوین و برچسب هایی که به زندانیان آزاد شده زده می شود بر پیشانی آنان نباشد و این مهم را با معرفی آنان به کارگاه های مختلف تولیدی انجام می دهیم.

وی تصریح کرد: بدین ترتیب با اقدامات جانبی و فرهنگی برای زندانیان عفو خورده، شخص اصلاح شده دارای شغل و درآمد می‌شود.

انتهای پیام/ 3140/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس کل دادگستری استان همدان آزادی زندانی عید غدیر دادگستری استان همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۹۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۸ زندانی با کمک خویی‌ها

ایسنا/آذربایجان غربی مردم خیر خوی در مراسم جشن بهار ۸ زندانی جرایم مالی غیر عمد را آزاد کردند.

استقبال از اجرای سالار عقیلی به حدی زیاد بود که بسیاری از علاقمندان بصورت ایستاده این اجرا را تماشا کردند.

سالار عقیلی قبل از اجرای برنامه در سخنانی اظهار کرد:حدود ۱۷ سال قبل در خوی برای همایش بین‌المللی شمس با محوریت خوی و قونیه اجرای برنامه داشتم و از اینکه بعد از این همه سال در خدمت مردم مهربان و با فرهنگ خوی هستم احساس شادمانی می کنم.

عادل نجف زاده نماینده مردم خوی و چایپاره نیز در این مراسم اظهارکرد: مردم خوی در مهربانی و خیّر بودن سرآمد روزگار هستند.

وی تصریح کرد: امروز شاهد هستیم این مردم با همدلی و مهربانی با آزادسازی زندانیان جرائم مالی غیر عمد عید و بهار  واقعی را به خانواده های زندانیان در بند به ارمغان آوردند.

به گزارش ایسنا؛ طی این برنامه که بمدت دو شب در ترمینال مسافربری شهرستان برگزار شد ۸ نفر زندانی جرائم مالی غیر عمد  از محل کمک های مردم خیّر خوی آزاد شدند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بهره مندی ۱۳۸ زندانی آذربایجان غربی از ارفاقات قانونی
  • آزادی نزدیک به سه هزار زندانی در آذربایجان غربی در سال گذشته
  • لزوم تشکیل اتاق فکر با مشارکت مردم برای اجرایی و عملیاتی کردن فرمان رهبر معظم انقلاب در باب جهش تولید 
  • دیدار چهره به چهره رئیس کل دادگستری استان
  • ضرورت هم‌افزایی تمامی قوا و دستگاه‌ها در جهت تحقق راهبرد «جهش تولید با مشارکت مردم»
  • صدور دستور قضایی در راستای حل مشکل آب شرب رودسر
  • مولودی خوانی به مناسبت میلاد امام حسن (ع) در روستای خان آباد + فیلم
  • آزادی ۸ زندانی با کمک خویی‌ها
  • برپایی افطاری خیابانی به مناسبت ولادت کریم اهلبیت در پارک ساحلی غدیر بندرعباس+عکس
  • تشکیل اتاق فکربا مشارکت مردم برای اجرایی کردن جهش تولید