Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@08:38:04 GMT

فیه ما فیه در نخستین کنسرت آنلاین موسیقی دستگاهی

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۸۹۸۵۵

فیه ما فیه در نخستین کنسرت آنلاین موسیقی دستگاهی

گروه موسیقی فیه ما فیه در اولین شب کنسرت آنلاین موسیقی دستگاهی به صحنه رفت. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، پس از شیوع ویروس کرونا و تعطیلیِ کنسرت‌های موسیقی، برگزاری کنسرت‌های آنلاین آغاز شد. این کنسرت‌ها با خوانندگان پاپ شکل گرفت و به چهره‌های مشهور رسید و هرگز مجالی به موسیقی‌های جدی و پرمغز نرسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدول کنسرت‌های آنلاین موسیقی دستگاهی منتشر شد

بالأخره پس از 6 ماه نوبت به موسیقی دستگاهی رسید و از شب گذشته نخستین اجرای کنسرت‌های آنلاین موسیقی دستگاهی به صحنه رفت.

شب گذشته پنجشنبه 16 مرداد 1399 گروه موسیقی فیه ما فیه به سرپرستی سعید نایب محمدی در تالار رودکی به صحنه رفت. خواننده این گروه مجتبی عسگری و نوازنده تنبک حمید قنبری بود.

تصنیفِ «دلبر من» و قطعه آوازی «شهر نامبارک است» نخستین قطعه‌های این اجرا بودند. شعر «شهر نامبارک است» از سروده‌های واقف لاهوری از شاعران پارسی‌گوی در سبک هندی بود.

«صحبت حکام، ظلمت شب یلداست» با شعری از حافظ، تصنیف «چشم تو» با شعری از مولانا و ساز و آوازِ «پاسبان حرم دل» دیگر آثار اجرا شده در این کنسرتِ آنلاین بودند.

مجموعه کنسرت‌های آنلاین موسیقی دستگاهی امروز جمعه 17 مرداد هم با اجرای گروه آوای ابریشم با حضور عماد حنیفه، امیر اثنی عشری، حمیدرضا برزو، پویان گرامی و محسن فروغی ادامه خواهد یافت.

اولین دوره کنسرت آنلاین موسیقی دستگاهی از 16 تا 20 مرداد هر شب ساعت 21 با حمایت دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد رودکی در تلویزیون تعاملی تیوا به‌صورت رایگان پخش می‌شود.

انتهای پیام/

R33357/P/S4,40/CT1 واژه های کاربردی مرتبط موسیقی بیشتر بخوانید... انجمن صنفی دشمن خانه موسیقی نیست / از هیچ ارگانی کمک مالی نگرفته‌ایم قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... انجمن صنفی دشمن خانه موسیقی نیست / از هیچ ارگانی کمک مالی نگرفته‌ایم واژه های کاربردی مرتبط موسیقی پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی ۱ خندوانه آبان پخش می‌شود ۲ غدیر در بیان آیت‌الله بهجت؛ چرا عید غدیر، بالاترین عید اسلام است؟ ۳ چرا "عید غدیر" بزرگ‌ترین عید مسلمانان است؟/ عید حقیقی از نگاه امیرالمؤمنین(ع) ۴ پناهیان: مداحان در عرصه‌های مجازی فعال‌تر شوند/ توجه به موضوع مهدویت در اشعار و روضه‌های محرم ۵ باربد بابایی: مافیا دست از سرِ موسیقی تلویزیون برنمی‌دارد/ خوانندگانی که برای خواندن تیتراژ ۵۰ میلیون و برای آمدن به تلویزیون ۲۰ میلیون می‌پردازند! ۶ آنتن پاییزِ سیما؛ "بیگانه‌ای با من است" یا "از سرنوشت ۳" ۷ جشن غدیر در میدان امام حسین(ع) برگزار می‌شود ۸ خبری که پیامبر درباره سرنوشت "عهد غدیر" داده بود مهمترین اخبار فرهنگی صحنه "عصر جدید" صحنه وحدت شد/ وقتی ایرانی‌ها و افعانستانی‌ها رژه برادری رفتند آداب و اعمال شب و روز عید غدیر گزارش تسنیم از پشت صحنه عیدانه آی فیلم عربی | هشدار مجری برای مقابله با تبلیغات ضدایرانی در شبکه‌های‌ غربی چرا "عید غدیر" بزرگ‌ترین عید مسلمانان است؟/ عید حقیقی از نگاه امیرالمؤمنین(ع) مهمترین اخبار تسنیم جامعه مدرسین: شواهد بی‌شماری از دست‌های پشت‌پرده آمریکا و رژیم صهیونیستی در انفجار خون‌بار بیروت خبر می‌دهد واعظی: در روز‌های پایانی تحریم قرار داریم/ ماه‌های آینده وضع به مراتب بهتر می‌شود تغییر ساعات معاملات بورس از هفته آینده/ صنایع بزرگ از ساعت ۱۱ تا ۱۳ معامله می‌شوند میانگین پرتفوی سهام عدالت ۳۰ برابر شد/طرح ارائه سهام به جاماندگان به زودی نهایی می‌شود دولت از عمل به قانون اساسی تخطی کرده است/" آخوندی" باید بازخواست شود درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: موسیقی موسیقی آنلاین موسیقی دستگاهی کنسرت های آنلاین ترین اخبار عید غدیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۹۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از ژاپن تا کلمبیا کنسرت گذاشتم تا برسم به تالار وحدت! | اگر لازم باشد ۲ بار دیگه هم دور کره زمین می‌چرخیدم

به گزارش همشهری آنلاین نخستین اجرای سال ۱۴۰۳ در تالار وحدت به کنسرت گروه «راستان» اختصاص داشت که چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ از ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه روی صحنه رفت.

این کنسرت به اجرای قطعاتی از آلبوم «آویشن و اندوه» به آهنگسازی سیاوش ولی‌پور اختصاص داشت. در این اجرا همچنین آثاری ازهمایون خرم و علیرضا دریایی هم اجرا شد. آلبوم «آویشن و اندوه» با صدای حسین نورشرق در سال ۱۴۰۲ منتشر شده است.

به مخاطبان حاضر در تالار وحدت گفت: برای اینکه امشب مهمان قلب‌های شما باشم، دو دور دور کره زمین چرخیده‌ام و از ژاپن تا کلمبیا کنسرت برگزار کرده‌ام. برای این کار اگر لازم بود دو بار دیگه هم دور کره زمین می‌چرخیدم.

«پایان ماجرا» با شعری از سایه، «آویشن و اندوه» با شعری از پانته آ صفایی و «فراموش شده» با غزلی از سایه؛ آثاری بودند که با آهنگسازی سیاوش ولی‌پور اجرا شدند.

«عاشق مشو» با شعر رضا ثابتی و موسیقی محمود ذوالفنون و تنظیم علیرضا دریایی یکی دیگر از آثار اجرا شده در این کنسرت بود. همچنین اجرای قطعه «همنفسان» با شعری از ملک الشعرا بهار، از نکات جالب این کنسرت به شمار رفت.

بخشی کنسرت گروه «راستان» به موسیقی بختیاری اختصاص داشت.

حسین نورشرق درباره اجرای موسیقی بختیاری گفت: همه کودکی و نوجوانی من در منطقه‌ای نزدیک بختیاری گذشت. همیشه تحت تاثیر این فرهنگ و این موسیقی بوده‌ام. دوست دارم امشب یادی کنم از بهمن علاءالدین که حق زیادی به گردن موسیقی ما دارد. همچنین مسعود بختیاری تصنیف سازی در حد عارف و شیدا بود که موسیقی و کلامش روان و جاری است. متاسفانه امروزه شاهدیم که این فرهنگ‌ها منزوی شده و جهان به سمت دیگری می‌رود. با سیاست‌گذاری‌های کلان فرهنگی می‌توان دریچه‌های تازه‌ای به روی این موسیقی‌ها باز کرد.

گروه راستان در سال ۱۳۹۸ به سرپرستی آزاده امیری تشکیل شد و در طول این سالها به اجراهای مختلفی در تهران و شهرستان و همچنین تولید و ضبط آثار بسیار پرداخته است، آزاده امیری، سیاوش ولی پور، علیرضا دریایی، دانیال جورابچی، آرمین قضاتی، کاوه تسعیری، ارسلان علیزاده، علی اصغر شمس آبادی، گوهرناز مسائلی، صبا رمضان، باران زرگریان، ثمانه احمدی و بهنام اخگر نوازندگان گروه راستان را تشکیل می‌دهند.

کد خبر 846240 منبع: تسنیم برچسب‌ها موسیقی ایرانی كنسرت موسيقى خبر مهم موسیقی - چهره - ساز - آلبوم - اجرا

دیگر خبرها

  • برگزاری پنج کنسرت در نشست ماهانه هنرمندان موسیقی
  • آغاز فعالیت‌های ارکستر نوای آفتاب در سال ۱۴۰۳/ نخستین کنسرت با موسیقی بدون کلام
  • موسیقی ایران به پاپ منحصر شده است/ تاریخ انقضای موسیقی‌های بی سر و ته تمام می‌شود
  • متاسفانه موسیقی ایران به پاپ منحصر شده است/ تاریخ انقضای موسیقی‌های بی سر و ته تمام می‌شود
  • چرا دانلود غیرقانونی آهنگ را دوست داریم؟
  • رونق کنسرت‌ها تهدید یا فرصت؟
  • ماجرای لغو کنسرت موسیقی در بوشهر چه بود؟
  • سمیعی: کنسرت‌های موسیقی در بوشهر طبق مجوزهای قانونی برگزار می‌شود
  • توضیح مدیرکل موسیقی وزارت فرهنگ درباره لغو کنسرت‌های بوشهر
  • از ژاپن تا کلمبیا کنسرت گذاشتم تا برسم به تالار وحدت! | اگر لازم باشد ۲ بار دیگه هم دور کره زمین می‌چرخیدم