Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم قائمشهر در مجلس گفت: از آنجایی که آخوندی ۶ سال کشور را در حوزه مسکن عقب انداخت، مدعی‌العموم باید برای احقاق حق حاکمیتی مردم ورود کند. - اخبار سیاسی -

کمال علیپور خنکداری نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اینکه در طرح جامع مسکن و برنامه توسعه کشور آمده که سالانه یک میلیون واحد مسکن در کشور ساخته شود، اظهار داشت: اگر این قانون نادیده گرفته نمی‌شد، به یک تعالی در حوزه مسکن می‌رسیدیم و متقاضیان مسکن به سرعت صاحب خانه می‌شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دولت مکلف بود از یک میلیون واحدی که قانون تکلیف کرده 400 هزار واحد را خودش بسازد و مابقی را در قالب حمایت از انبوه‌سازان و تعاونی‌های مسکن پیش ببرد.

نماینده مردم قائمشهر در مجلس شورای اسلامی با تصریح اینکه امروز رئیس جمهور با صراحت به کم‌کاری دولتش در حوزه مسکن اذعان می‌کند، افزود: متأسفانه آقای آخوندی اعتقادی به مسکن مهر نداشت. در مجلس نهم به او گفتیم اگر اعتقادی به مسکن مهر ندارید، لااقل قانون برنامه را با هر عنوان دیگری که می‌خواهید اجرا کنید! او هم نام‌های مختلف از جمله مسکن اجتماعی را برای اجرای قانون مطرح کرد که هیچکدام را انجام نداد.

دولت از عمل به قانون اساسی تخطی کرده است/" آخوندی" باید بازخواست شود

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ناکارآمدی سیاست های آقای آخوندی 6 سال کشور را در حوزه مسکن عقب انداخت و در نهایت هم رئیس جمهور به دلیل تعطیل شدن حوزه مسکن و بار روانی و خسارات کمرشکن اقتصادی که به مردم وارد شد، آخوندی را مجبور به استعفا کرد.

نماینده مردم قائمشهر در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه عملکرد بد آخوندی افزایش سرسام‌آور قیمت مسکن را سبب شد، گفت: متأسفانه امروز اگر یک ایرانی تمام درآمد خود را کنار بگذارد حتی به جای آب و غذا باد هوا بخورد، به شرط آنکه تورم هم نداشته باشیم، تقریباً 34 سال طول می‌کشد تا صاحبخانه شود!
 
علیپور اظهار کرد: آخوندی مدعی بود نمی‌تواند به حوزه مسکن وارد شود، اما به عنوان وزیر راه و شهرسازی باید راهبردی برای این حوزه می‌داشت که نداشت و حتی سرمایه‌ای برای بانک مسکن و بانک‌های دیگر ایجاد نکرد که اگر مدعی است وظیفه‌اش ساخت مسکن نیست، لااقل شرایط ساخت و سازها را فراهم کند تا مسکن از وضعیت نابسمان خارج شود.

وی با بیان اینکه متأسفانه قوانین بسیاری وجود دارد که اجرا نشده است، گفت: دیوان محاسبات پیش از این وضعیت خوبی نداشت. دیوان یکی از چشم‌های ناظر مجلس است که باید نظارت مؤثر داشته باشد.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: وقتی گزارش تفریغ بودجه بعد از دو سال به مجلس می‌آید چگونه می‌توان انتظار داشت مجلس نسبت به عملکرد آقای آخوندی و یا دیگر وزرا رسیدگی مؤثر داشته باشد؟

علیپور با تأکید بر اینکه نظارت باید بهنگام باشد تا مؤثر واقع شود، افزود: دادستان که در جایگاه مدعی‌العموم است در جایی که حق حاکمیتی مردم زیر سؤال رفته ورود و موضوع را پیگیری کند.

نماینده مردم قائمشهر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مهمترین وظیفه مجلس اکنون پیگیری طرح‌های مسکن و به نتیجه رساندن آن و ایجاد ثبات در این حوزه است.
انتهای پیام/

R1542/P/S1,15,1412/CT12 قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان پربیننده‌ترین اخبار سیاسی ۱ جزئیاتی از طرح تأمین کالاهای اساسی| واریز یارانه غیرنقدی به حساب سرپرستان خانوار ۲ دولت از عمل به قانون اساسی تخطی کرده است/" آخوندی" باید بازخواست شود ۳ سرلشکر سلامی: ملت لبنان را در شرایط سخت هرگز تنها نمی‌گذاریم ۴ تصویب کلیات طرح تأمین کالاهای اساسی در کمیسیون بودجه ۵ یارانه پرداختی متناسب با تورم نیست/پیشنهاد نماینده مجلس برای افزایش میزان پرداختی ۶ روحانی: می‌خواهیم از صادر کردن نفت خام فاصله بگیریم ۷ یادداشت میهمان| بررسی مطالب برخی کاربران فضای مجازی درباره مقالات مهرداد بذرپاش ۸ برگزاری رزمایش های ارتش مطابق با صحنه واقعی نبرد مهمترین اخبار سیاسی واعظی: در روز‌های پایانی تحریم قرار داریم/ ماه‌های آینده وضع به مراتب بهتر می‌شود علیزاده: آمریکا مهمترین دشمن روابط ایران و چین است/ هیچکس به دنبال بستن قرارداد یک طرفه با چین نیست دولت از عمل به قانون اساسی تخطی کرده است/" آخوندی" باید بازخواست شود وکیلی: جریان تحریف در داخل به دنبال بازسازی چهره آمریکاست مهمترین اخبار تسنیم جامعه مدرسین: شواهد بی‌شماری از دست‌های پشت‌پرده آمریکا و رژیم صهیونیستی در انفجار خون‌بار بیروت خبر می‌دهد واعظی: در روز‌های پایانی تحریم قرار داریم/ ماه‌های آینده وضع به مراتب بهتر می‌شود تغییر ساعات معاملات بورس از هفته آینده/ صنایع بزرگ از ساعت ۱۱ تا ۱۳ معامله می‌شوند کریمی فیروزجایی: انفجار بیروت منشاء چالش جدید در خاورمیانه است/ ۵۲ درصد سلاح های آمریکا راهی غرب آسیا می شود میانگین پرتفوی سهام عدالت ۳۰ برابر شد/طرح ارائه سهام به جاماندگان به زودی نهایی می‌شود درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نماینده مردم قائمشهر در مجلس رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی حوزه مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۹۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایستادگی مقاومت لبنان در مساله فلسطین، مایه افتخار همه ماست

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن تمجید از همراهی مقاومت لبنان با مردم مظلوم فلسطین گفت: همدلی مقاومت در برابر رژیم کینه‌توز صهیونیستی مایه مباهات است و امیدواریم این همبستگی تا آخر ادامه پیدا کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم و به نقل از روابط‌ عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آیت‌الله حسینی سید هاشم حسینی بوشهری در دیدار نایب‌رئیس مجلس اعلای شیعیان لبنان، گفت:‌ ملت ایران به معنای واقعی کلمه در کنار مردم لبنان هستند و در شادی آنها شاد و در حُزن آنها غمگین هستند.

وی با اشاره به نقش مثبت امام موسی صدر در رشد و ارتقای شیعیان و سید حسن نصرالله در یکپارچگی کشور لبنان، افزود: این شخصیت‌های فاخر مایه افتخار جهان اسلام و شیعیان هستند.

نایب رییس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به خدمت‌رسانی شیعیان لبنان به سایر طوایف در هنگام مشکلات گفت: در حالی‌که لبنان از طوایف مختلف تشکیل شده‌ است، نقش و نوع تعامل شیعیان با دیگر طوایف از جمله اهل‌ سنت و مسیحیان، مثال‌زدنی است.

آیت‌الله حسینی بوشهری در بخش دیگری از سخنان خود ضمن ابراز خرسندی از پاسخ نظامی به تجاوزات رژیم صهیونیستی بیان کرد: این ایام، ایام پیروزی امت اسلامی بر رژیم صهیونیستی است.

وی تاکید کرد: همدلی مقاومت در برابر رژیم کینه‌توز صهیونیستی مایه مباهات است و امیدواریم این همبستگی تا آخر ادامه پیدا کند.

شیخ علی الخطیب، نایب‌رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان نیز در این دیدار از تدبیر جمهوری اسلامی ایران، به‌ویژه رهبر معظم انقلاب در مواجهه با تجاوز رژیم صهیونیستی تشکر و قدردانی کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • احقاق حق مال‌باختگان اقلیدی نیازمند ورود نهادهای امنیتی است
  • اهمیت عرضه زمین برای ورود مردم در حوزه ساخت مسکن چیست؟
  • ‌سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس: اگر افرادی حجاب را قبول ندارند ناگزیر هستند از قانون تبعیت کنند
  • رئیسی توپ ساخت یک میلیون مسکن را به زمین دولت های قبل انداخت /در غرب همجنس بازی تبلیغ می شود تا نسر بشر قطع شود
  • بخش دوم بودجه ۱۴۰۳ تا پایان اردیبهشت نهایی و ابلاغ می‌شود
  • نایب رئیس مجلس: برخورد تند در لایحه حجاب با افرادی است که تعمدا هنجارشکنی کنند/ کسانی که حجاب غیرکاملی دارند، داغ و درفش نمی‌شوند
  • جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی اولویت مدیران عمرانی کشور باشد
  • ایستادگی مقاومت لبنان در مساله فلسطین، مایه افتخار همه ماست
  • سرنوشت طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری چه شد؟
  • تعطیلی پنج شنبه از کی اجرا می‌شود؟