Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-28@22:27:23 GMT

بازداشت روس‌ها در بلاروس به تحریک سرویس‌های اطلاعاتی اوکراین

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۹۰۱۶۹

بازداشت روس‌ها در بلاروس به تحریک سرویس‌های اطلاعاتی اوکراین

‍‍‍‍‍‍

یک روزنامه روس فاش کرد که بازداشت اتباع روس در بلاروس، نتیجه عملیات برنامه ریزی شده سرویس‌های ویژه اطلاعاتی اوکراین است که هدف از آن بی ثباتی اوضاع در این کشور و تیرگی روابط مسکو و مینسک بود. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»،  بر اساس اطلاعات منتشره در روزنامه «کامسامولسکایا پراودا»، چاپ مسکو، بازداشت 33 تن از شهروندان روسی در بلاروس، یک عملیات برنامه ریزی شده از سوی سرویس‌های ویژه اطلاعاتی اوکراین بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق نوشته این روزنامه، سرویس‌های ویژه اطلاعاتی اوکراینی از چند ماه قبل اقدامات تحریک آمیزی را در جمهوری بلاروس ترتیب دادند که در نتیجه آنها، 33 شهروند روسی به منظور بی اعتبار کردن روابط متحدانه بین مسکو و مینسک و همچنین به خاطر فراهم شدن شرایط برای استرداد نیروهای دولتی اوکراین اسیر شده در منطقه دونباس، بازداشت شدند.

این روزنامه روسی یادآور شده، در سایه اقدامات عملیاتی اکنون می توان اینگونه تأیید کرد که سرویس‌های ویژه اطلاعاتی اوکراین یک طرح اینترنتی جعلی ایجاد کردند که حدود 200 روس در آن درگیر شده و سپس این اطلاعات را در اختیار مقامات بلاروسی قرار دادند و هدف آنها از این تحریکات، بی ثبات کردن اوضاع در این کشور در آستانه انتخابات ریاست جمهوری و همچنین خدشه دار کردن چهره روسیه بود.

اکنون مشخص شده، بسیاری از کسانی که درگیر این ماجرا شده‌اند، شهروندان سابق اوکراینی هستند که در خاک فدراسیون روسیه حضور داشته و قبلاً در منطقه دونباس جنگیده بودند.   

لازم به یادآوری است، چندی قبل 33 تبعه روس از کارکنان یک شرکت نظامی خصوصی خارجی در مینسک دستگیر شده و متهم به تدارک یک حمله تروریستی در بلاروس شدند.

اتباع روس مظنون به تدارک حمله تروریستی در بلاروس شدندواکنش مسکو به دستگیری اتباع روس در بلاروسکرملین: انتظار داریم اتباع روس در بلاروس به‌زودی آزاد شوند

وزارت امور خارجه روسیه هفته گذشته سفیر بلاروس در مسکو را فراخوانده و اعتراض رسمی این کشو به بازداشت و اتهامات بی پایه و اساس علیه اتباع روسی در این جمهوری را به اطلاع وی رساند.

"دمیتری پسکوف" سخنگوی کرملین نیز با تأکید بر اینکه بازداشت شهروندان روس در بلاروس غیر قابل توجیه است، گفت: «مسکو انتظار دارد که این افراد در آینده نزدیک آزاد شوند.»

انتهای پیام/

R7535/P/S8,89/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "روسیه" اوکراین بلاروس بیشتر بخوانید... لوکاشنکو از دستگیری اتباع آمریکایی در بلاروس خبر داد هشدار درباره دشمن تراشی از روسیه در مبارزات انتخاباتی بلاروس احضار سفیر بلاروس به وزارت خارجه روسیه قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... لوکاشنکو از دستگیری اتباع آمریکایی در بلاروس خبر داد هشدار درباره دشمن تراشی از روسیه در مبارزات انتخاباتی بلاروس احضار سفیر بلاروس به وزارت خارجه روسیه واژه های کاربردی مرتبط اخبار "روسیه" اوکراین بلاروس پربیننده‌ترین اخبار بین الملل ۱ تصویر ماهواره روسیه از قبل و بعد از انفجار بیروت ۲ انفجار یک ساختمان ۸ طبقه در اسرائیل ۳ لبنان|برگزاری تظاهرات در بیروت ۴ بولتون: باید از استقلال کردستان عراق و براندازی حکومت ایران حمایت کنیم ۵ آتش‌سوزی بزرگ در قطار سریع‌السیر جده عربستان+عکس ۶ اخبار انفجار بیروت|صدور قرار بازداشت برای ۱۶ نفر از مسئولان بندر بیروت/ تحرکات پاریس برای بهره برداری سیاسی از فاجعه لبنان ۷ اخبار انفجار بیروت|۱۳۵کشته و بیش از ۵ هزار زخمی؛ دهها مفقود و ۳۰۰هزار بی خانمان/ ورود اولین محموله کمک‌های ایران به بیروت ۸ کارکنان کدام سفارتخانه‌ها در انفجار بیروت کشته یا زخمی شدند؟ مهمترین اخبار بین الملل ایران: کناره‌گیری هوک مسئله تعیین‌کننده نیست آژیرهای خطر در مرز فلسطین اشغالی و لبنان به صدا در آمد واکنش شمخانی به استعفای هوک؛ شاید مایک هم مجبور شود چمدان‌هایش را قبل از دونالد ببندد اخبار انفجار بیروت|صدور قرار بازداشت برای ۱۶ نفر از مسئولان بندر بیروت/ تحرکات پاریس برای بهره برداری سیاسی از فاجعه لبنان مهمترین اخبار تسنیم جامعه مدرسین: شواهد بی‌شماری از دست‌های پشت‌پرده آمریکا و رژیم صهیونیستی در انفجار خون‌بار بیروت خبر می‌دهد واعظی: در روز‌های پایانی تحریم قرار داریم/ ماه‌های آینده وضع به مراتب بهتر می‌شود واکنش شمخانی به استعفای هوک؛ شاید مایک هم مجبور شود چمدان‌هایش را قبل از دونالد ببندد تغییر ساعات معاملات بورس از هفته آینده/ صنایع بزرگ از ساعت ۱۱ تا ۱۳ معامله می‌شوند کریمی فیروزجایی: انفجار بیروت منشاء چالش جدید در خاورمیانه است/ ۵۲ درصد سلاح های آمریکا راهی غرب آسیا می شود درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار روسیه اوکراین بلاروس اخبار روسیه اوکراین بلاروس روس در بلاروس انفجار بیروت بین الملل اتباع روس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۰۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا تمام اطلاعات حمله تروریستی مسکو را به روسیه نداد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز از عدم ارسال کامل اطلاعات مربوط به احتمال حمله تروریستی به مسکو، از سوی آمریکا خبر داد.

نیویورک تایمز در گزارشی نوشت که آمریکا تمامی اطلاعات مربوط به حمله تروریستی به مسکو را در اختیار دولت روسیه قرار نداده است.

این رسانه آمریکایی مدعی شد فقدان اعتماد میان آمریکا و روسیه مانع از آن شد که واشنگتن تمام اطلاعاتی را که در مورد حمله تروریستی قریب الوقوع در مسکو در اختیار داشت، با روس ها به اشتراک بگذارد.

در گزارش نیویورک تایمز آمده است که روابط خصمانه میان واشنگتن و مسکو، مقامات آمریکایی را از به اشتراک گذاشتن هر گونه اطلاعاتی در مورد این توطئه، باز داشت.

به ادعای این رسانه آمریکایی، واشنگتن ظاهراً اطلاعات خود را از ترس مطلع شدن مقامات روسی از منابع اطلاعاتی یا روش‌های آن‌ها، نزد خود نگه داشت.

پیشتر در ماه مارس، سفارت آمریکا در مسکو به شهروندان آمریکایی در مورد حمله تروریستی احتمالی در روسیه هشدار داده بود.

چهار مرد مسلح جمعه گذشته با حمله به سالن کنسرت شهر مسکو، مردم حاضر در آنجا را به گلوله بستند. در نتیجه این حمله ۱۴۳ تن تاکنون کشته شده اند.

کد خبر 6064448

دیگر خبرها

  • آمریکا تمام اطلاعات حمله تروریستی مسکو را به روسیه نداد
  • سفر مقام اطلاعاتی روسیه به کره شمالی
  • برلین: درباره حمله تروریستی به مسکو هیچ اطلاعاتی نداشتیم
  • واردات بنزین روسیه از بلاروس افزایش یافت
  • مسکو جاسوس ارشد اوکراین را در فهرست اهداف مشروع قرار داد
  • دلایلی برای دست داشتن اوکراین در حمله به مسکو وجود دارد
  • مسکو: رئیس اطلاعات نظامی اوکراین یک هدف مشروع برای ارتش روسیه است
  • لوکاشنکو: تروریست‌های حمله مسکو می‌خواستند وارد بلاروس شوند
  • حکم دادگاه مسکو برای بازداشت رئیس سرویس امنیتی اوکراین
  • سه هدف طراحان عملیات تروریستی مسکو