Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: عامل بالا رفتن ارز و مسکن شرکت‌های اقماری دولت هستند که در این موضوع دست دارند و باید با این مسائل برخورد شود. - اخبار استانها -

محمد صفایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گناباد اظهار داشت: سال گذشته 9 میلیون تن شیر فقط در گناباد تولید کرده‌ایم و مازاد بر مصرف داخل بقیه باید تبدیل به شیرخشک شود و چندین کشور هم نیاز به این شیرخشک دارد که در این حوزه کار نشده و در حوزه ملی به این قضیه ورود کرده‌ام.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صفایی خاطرنشان کرد: سال 89 در سفری به پاکستان به ما می‌گفتند چرا گوشت قرمز خودتان را از ما نمی‌خرید؛ آن موقع گوشت کیلویی 3000 تومان بود و در ایران هر کیلو گوشت برزیلی 9000 تومان؛ باید چقدر هزینه شود تا با قیمت زیاد به دست مردم برسد و بر همین اساس باید مراودات خودمان را با کشورهای همسایه بیشتر کنیم و کشورهای افغانستان و پاکستان فرصت‌های طلایی برای تجارت با ایران است.

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: به اندازه 3 سال مایحتاج کشور در دست کشورهای دیگر ارز داریم. در کمیسیون‌های مجلس اعلام می‌کنند که بالا رفتن ارز و مسکن به سبب شرکت‌های اقماری دولتی است که در این موضوع دست دارند و باید با این مسائل برخورد شود.

ماجرای ادعای توزیع سهام عدالت بین 20 میلیون ثروتمند/وزارت اقتصاد شفاف‌سازی کندتذکر یک نماینده مجلس به وزیر اقتصاد برای واریز سود سهام شرکتها از طریق سجامگزارش| چرا ‌نرخ سرمایه‌گذاری در اصفهان پایین است؟/ راه برون‌رفت از مشکل از نظر اقتصاددانان

وی افزود: اعتبارات در حوزه کشاورزی را به تاجر زعفران داده‌اند تا جهت آموزش در حوزه زعفران به کشاورزان کمک کند و آیا تاجر زعفران درد کشاورز را می‌فهمد؟ این‌گونه مسائل باید حل شود.

عضو کمیسیون اقتصاد مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ما حقیقتا در جنگ اقتصادی هستیم که بخشی از مدیران کشور این جنگ را قبول ندارند و اولویت اول کشور ما اشتغال و رفع بیکاری است.

صفایی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه انتخابیه خود اظهار کرد: در هفته دولت یک واحد جهت تولید شوینده و ضدعفونی، تولید واحد ضد زنگ، شانه تخم مرغ، تولید آجر را شروع خواهد شد و همچنین موافقت یک واحد اکتشافی مس را برای گناباد و بجستان گرفته‌ایم و دفتر آن به زودی ایجاد و هم اکنون به دنبال جذب سرمایه‌گذار چینی جهت راه‌اندازی واحد تولید شیشه و بلورجات هستیم.

وی ادامه داد: راه‌آهن مشهد چابهار در قطعه گناباد امسال بودجه خوبی گرفته اما با پیش‌بینی‌های صورت گرفته این راه آهن تا سال 1402 زودتر بهره برداری نخواهد رسید.

عضو کمیسیون اقتصاد مجلس عنوان داشت: از بانک مرکزی خواسته‌ایم تمرکزگرایی را بشکند و واگذاری اختیارات به استان‌ها را مطرح کرده‌ایم که متاسفانه بانک مرکزی با این کار مخالف است و آن را به 10 نفر در سطح کشور واگذار می‌کند.

‌صفایی در زمینه بحث قرارداد بلندمدت ایران و چین نیز بیان کرد: قرارداد 25 ساله بین ایران و چین چون توافق‌نامه بین‌المللی است باید مجلس تصویب کند‌‌.

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ساختار اقتصادی ما حمایت از تولید نیست و اشکالاتی وجود دارد که باید اصلاح ساختار صورت گیرد.

انتهای پیام/281/ ز

R41347/P/S6,1188/CT2 قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ بزرگ‌ترین مجتمع پتروشیمی متانول ‌جهان ‌به دستور رئیس جمهور ‌افتتاح شد / تولید روزانه ۷ هزار تن متانول با گرید AA در ایران ۲ جامعه مدرسین: شواهد بی‌شماری از دست‌های پشت‌پرده آمریکا و رژیم صهیونیستی در انفجار خون‌بار بیروت خبر می‌دهد ۳ رئیس مجلس: اگر ‌مدافعان حرم نبودند شرایط منطقه ‌به‌نفع گروه‌های تکفیری تغییر می‌کرد / حاج قاسم ‌جوانان انقلابی‌ زیادی تربیت ‌داد ۴ سیستان و بلوچستان| بخش بم پشت سراوان مستعد استعدادهای ورزشی؛ چرا فضاهای ورزشی توسعه نمی‌یابد؟ ۵ بختیاری‌زاده: این‌طور نمی‌شود فوتبال بازی کرد/ سرم دارد منفجر می‌شود ۶ سخنگوی وزارت خارجه: کمک‌های ‌ ‌ایران به لبنان ادامه می‌یابد / از آمریکا برای تهدید هوایی شکایت کردیم / اروپایی‌ها زیر قولشان ز‌دند ۷ کمک‌های مؤمنانه وجه تمایز تمدنی ملت ایران را نشان داد + فیلم ۸ ۳ سد بوشهر با هدف تأمین آب شرب افتتاح می‌شود/ خروج استان از وضعیت بحرانی مهمترین اخبار استانها جامعه مدرسین: شواهد بی‌شماری از دست‌های پشت‌پرده آمریکا و رژیم صهیونیستی در انفجار خون‌بار بیروت خبر می‌دهد گلستان| پایان ۲۸ روز جستجو در ارتفاعات جهان‌نما؛ جسد «سها رضانژاد» پیدا شد اعتبارات حوزه کشاورزی را به "تاجر زعفران" دادند/ عامل گرانی مسکن شرکت‌های اقماری دولتی است کاشان| اسلامی: پیمانکاران غیرمتعهد در لیست سیاه وزارت راه قرار گرفتند مهمترین اخبار تسنیم فاکس نیوز: مخالفت چین به معنای پایان تلاش‌های پامپئو برای تمدید تحریم‌های ایران است گفتگو|ایزدی: خروج برایان هوک از دولت ترامپ بیانگر شکست سیاست فشار حداکثری علیه ایران است واعظی: در روز‌های پایانی تحریم قرار داریم/ ماه‌های آینده وضع به مراتب بهتر می‌شود واکنش شمخانی به استعفای هوک؛ شاید مایک هم مجبور شود چمدان‌هایش را قبل از دونالد ببندد تغییر ساعات معاملات بورس از هفته آینده/ صنایع بزرگ از ساعت ۱۱ تا ۱۳ معامله می‌شوند درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شرکت های اقماری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۰۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغال و امید آفرینی با احیای واحدهای راکد

حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی در دیدار نوروزی رئیس و کارکنان مجموعه جهاد کشاورزی استان کردستان ضمن تبریک سال نو اظهار داشت: حوزه جهاد کشاورزی کردستان با وجود تنش‌ها و مراجعات بسیار، خوشبختانه سازمان موفقی است و این مهم نشأت گرفته از مدیریت و تلاش کارکنان این مجموعه است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان اظهار کرد: در حال حاضر آرامشی بر بازار حاکم است و امیدواریم شاهد کمترین نوسانات در قیمت‌ها باشیم چرا که سال مهمی پیش رو داریم.

وی خاطرنشان کرد: خیلی از کشور‌ها گرفتاری‌هایی دارند و کشور ما نیز قطعا در برخی حوزه‌ها مشکل دارد، اما باید فعال کردن کارگاه‌های راکد مورد توجه قرار گیرد تا اشتغال موجود حفظ شود و بر امیدآفرینی در جامعه افزوده شود.

در سال ۱۴۰۳ چند پروژه شیلاتی، گلخانه‌ای دراستان به بهره‌برداری می رسد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان نیز در این دیدار اظهار داشت: در حوزه کشاورزی استان اتفاقات خوبی در سال گذشته افتاد که افزایش تولید محصولات کشاورزی از ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تن به ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن از جمله این موفقیت‌ها بوده است.

وی افزود:  بیشترین افزایش تولیدات کشاورزی استان در حوزه گندم بوده است و سال گذشته یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن تولید داشتیم که ۱۰ درصد کل گندم تولیدی کشور را شامل می‌شود.

اسکندری در بخشی دیگری از سخنان خود به افزایش ۲.۷ برابری ظرفیت گلخانه‌ای استان در طول فعالیت دولت سیزدهم در استان خبر داد و گفت: در سال ۱۴۰۳ نیز شاهد افتتاح ده‌ها پروژه در حوزه کشاورزی استان خواهیم بود.

وی افزود: برای سال ۱۴۰۳ با توجه منویات رهبری تلاش خواهیم کرد که واحد‌های راکد از جمله دامداری‌های روستایی و صنعتی را فعال نماییم و در حوزه شیلات و تولید تخم‌مرغ و مرغ افزایش تولید داشته باشیم.

وی افزود: نهضت گلخانه‌سازی در استان شروع شده و در سال ۱۴۰۳ چند پروژه شیلاتی، گلخانه‌ای، تبدیل اراضی دیم استان به بهره‌برداری خواهد رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • اصل ۴۴ قانون اساسی دقیق اجرا شود/استفاده از بخش تعاونی برای جهش تولید ضروری است
  • خیرین سلامت؛ مهمترین عامل تحقّق شعار سال ۱۴۰۳ در حوزه سلامت
  • تشکیل کارگروه مشترک دولت و انبوه‌سازان برای رفع مشکل مسکن
  • اشتغال و امید آفرینی با احیای واحدهای راکد
  • فعالیت ۱۳۰ هزار بهره‌بردار حوزه کشاورزی در کردستان
  • ۴۷ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های کردستان طی سال گذشته
  • تمام شرکت‌های تولید کننده آرد، غنی‌سازی آرد را با آهن و اسید فولیک انجام می‌دهند
  • جهش تولید با تامین منابع مالی اتفاق می‌افتد
  • افزایش قیمت دلار بازار مسکن را به کدام سو می‌برد؟
  • شوری ۶.۵ میلیون هکتار اراضی کشاورزی و چالش بهره‌وری در تولید