Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@06:06:36 GMT

مخالفت چین با اقدامات آمریکا علیه ویچت و تیک تاک

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۹۰۲۵۱

مخالفت چین با اقدامات آمریکا علیه ویچت و تیک تاک

به گزارش ایرنا «وانگ ون بین» سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز جمعه در یک کنفرانس خبری در پکن از این اقدامات آمریکا علیه این دو شبکه اجتماعی چینی به عنوان   «اقدامات هژمونیک آشکار» یاد کرد و گفت: چین از حقوق و منافع مشاغل چینی دفاع خواهد کرد.

بر اساس اعلام کاخ سفید، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برای مقابله با آنچه تهدید این دو برنامه چینی خوانده است فرمانی را امضا کرد که بر اساس آن به مدت ۴۵ روز انجام هرگونه معامله شرکت‌های آمریکایی با دو شرکت تنست مالک ویچت و بایت دنس مالک تیک تاک متوقف می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گزارش ها حاکی است مایکروسافت پس از مشورت با ترامپ تایید کرده است که مذاکرات را برای خرید تیک تاک ادامه خواهد داد ارزش این نرم افزار ۵۰ میلیارد دلار تخمین زده شده است.


مخالفت با فروش اسلحه به تایوان

این مقام چینی در بخش دیگری از سخنانش در واکنش به تصمیم آمریکا برای فروش تسلیحات جنگی از جمله پهپادهای جنگی و جاسوسی به تایوان گفت: فروش تسلیحات آمریکایی به تایوان، ناقض اصل چین واحد است و باید متوقف گردد.

برچسب‌ها دونالد ترامپ کاخ سفید مایکروسافت ترامپ

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دونالد ترامپ کاخ سفید مایکروسافت ترامپ دونالد ترامپ کاخ سفید مایکروسافت ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۰۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال عجیب چینی‌ها از انیمیشن میازاکی

«پسر و مرغ ماهی خوار»، انیمیشن فانتزی ژاپنی برنده اسکار در جایگاه اول فروش در سینما‌های چین قرار گرفت و دومین آخر هفته اکران را هم به نام خود کرد.

به گزارش مهر، فروش این فیلم که از ۳ آوریل اکران خود را شروع کرد؛ هرچند در دومین هفته اکرانش که تعطیلات خاصی نداشت، کاهش یافت و به ۱۲.۸ میلیون دلار رسید، اما در مجموع پس از ۱۲ روز اکران فروش ۹۳.۸ میلیون دلاری را ثبت کرد و با وجود اینکه ماه‌ها پس از بیشتر مناطق دیگر جهان روی پرده رفت، چین را به پرفروش‌ترین منطقه نمایش فیلم بدل کرد.

فروش این انیمیشن در ژاپن بیش از ۶۰ میلیون دلار، در کره ۱۵ میلیون دلار، در فرانسه ۱۲.۳ میلیون دلار، در ایتالیا ۷.۵ میلیون، در بریتانیا ۵.۷ میلیون دلار و در آلمان ۴ میلیون دلار بوده است.

دیگر خبرها

  • افشای دسیسه‌چینی آمریکا علیه عضویت فلسطین در سازمان ملل
  • پرواز هواپیمای آمریکایی بر فراز تنگه تایوان و واکنش سریع چین
  • آماده‌باش ارتش چین در پی پرواز هواپیمای آمریکا بر فراز تایوان
  • پیامد تردید نسبت به یکی از متهمان پرونده ۶ ژانویه برای ترامپ
  • قطعنامه‌ ضد ایرانی مجلس نمایندگان آمریکا
  • استقبال عجیب چینی‌ها از انیمیشن میازاکی
  • پاسخ تنبیهی ایران علیه اسرائیل روحیه همه را تقویت کرد
  • ترامپ : بایدن مقصر حمله ایران به اسرائیل است
  • واکنش کنگره آمریکا به پاسخ کوبنده ایران علیه اسرائیل
  • ترامپ: بایدن مقصر حمله ایران به اسرائیل است