Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@13:20:50 GMT

یادبود مجازی خسرو سینایی در هفتمین روز درگذشت

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۹۰۷۱۷

یادبود مجازی خسرو سینایی در هفتمین روز درگذشت

مراسم یادبود خسرو سینایی توسط کانون کارگردانان برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، در هفتمین روز درگذشت خسرو سینایی - کارگردان سینما - کانون کارگردانان مراسم یادبودی را با اجرای حمید فرخ‌نژاد در صفحه اینستاگرام این کانون به نشانی ifdg.insta به صورت زنده برگزار می‌کند.

این مراسم ساعت ۲۰ جمعه ۱۷ مردادماه برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خسرو سینایی،  ۱۱ مرداداماه بر اثر ابتلا به کرونا و عفونت ریه در سن ۸۰ سالگی درگذشت.

او متولد سال ۱۳۱۹ بود که فیلسازی خود را از سال ۱۳۴۶ آغاز کرد. سینایی سال ۶۲ مستند «مرثیه گمشده» با روایت مهاجرت هزاران لهستانی به ایران را ساخت که جایزه‌ای از رییس جمهور کشور لهستان هم گرفت. یکی از مطرح ترین فیلم‌های سینمایی این کارگردان «عروس آتش» بود که سال ۷۸ ساخته شد و سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه را در جشنواره فیلم فجر دریافت کرد.

یکی از آخرین مستندهای خسرو سینایی «جزیره رنگین» بود که سال ۹۳ با محوریت جزیره هرمز و خاک‌های رنگی این منطقه ساخته شد. او این فیلم را یک اثر توریستی نمی‌دانست بلکه معتقد بود این فیلم یک پیشنهاد است که می‌تواند تلنگرهای ظریفی به اذهان بزند تا بدانیم مملکت زیبایی داریم و خوب است آن را بشناسیم تا همه چیز فقط در تهران متمرکز نباشد.

کویر خون، مثل یک قصه، گفت‌وگو با سایه و هیولای درون از دیگر آثار این فیلمساز هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: خسرو سینایی خسرو سینایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۰۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کانون بسیج هنرمندان آباده، کانون برتر فارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، در مراسم اختتامیه هفته هنر انقلاب اسلامی که با حضور هنرمندان فارس در مسجد تاریخی نصیرالملک شیراز برگزار شد ، کانون بسیج هنرمندان آباده به عنوان کانون برتر معرفی شد.
در این مراسم کانون بسیج هنرمندان شهرستان آباده رتبه نخست  را بین ۳۳ شهرستان فارس در هفته هنر انقلاب اسلامی کسب کرد و از زحمات علیرضا خیراندیش مسئول این کانون قدردانی شد.

دیگر خبرها

  • کنگره دو سالانه بین‌المللی انکولوژی کودکان برگزار می‌شود
  • مدرس حوزه: اکثر خودکشی‌های اخیر مولود فقر است
  • مدرس حوزه علمیه: اکثر خودکشی‌های اخیر مولود فقر است
  • آیین یادبود موسسین انجمن ایرانی مطالعات زنان برگزار می شود
  • «اکثر خودکشی‌های اخیر در ایران مولود فقر و جیب خالی است»
  • مدرس حوزه علمیه قم : اکثر خودکشی‌های اخیر در ایران مولود فقر و جیب خالی است/ «هیچ توصیه‌ای نداریم که فرد خودکشی‌کننده در قبرستان عمومی دفن نشود»
  • مراسم یادبود آیت الله موسوی بجنوردی (ره) در موسسه یاسین + تصاویر
  • کانون بسیج هنرمندان آباده، کانون برتر فارس
  • برگزاری هفتمین جشنواره استانی شمیم ریحان در قم
  • «راز جزیره» در شبکه امید