Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرونا روزهای سختی را برای برنامه‌سازان و سریال‌سازان رادیو و تلویزیون رقم زده اما آن‌ها سختی را پیش رویشان نمی‌بینند تا حال مردم با شنیدن از طریق امواج رادیویی و دیدن در قابِ تلویزیون، خوب شود. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، کرونا آمد و بسیاری از مشاغل و کارها را مورد تهدید قرار داد؛ عمده‌ای از آن‌ها را تعطیل کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بسیاری از دوربین‌ها خاموش شد، اما دوربین تلویزیون و صدای تریبون‌ها و میکروفون‌های دوبله و رادیو خاموش نشد. در این بین خبرنگاران و گزارشگران رسانه‌ها هم که هیچ‌زمانی تعطیلی نداشته و ندارند هم پای کار بوده‌‌اند.

دوربین‌ها و میکروفون‌هایی که خاموش نشد

تلویزیون با سریال‌ها و برنامه‌هایش و رادیو هم با برنامه‌ها و سریال‌های رادیویی‌اش همیشه پایکارند. همان‌طور که خیلی از سریال‌سازان دوربین‌هایشان را خاموش نکردند و در تلاش‌اند به وعده‌های آنتنی‌شان عمل کنند و کارهایشان را در موعد مقرر به پخش برسانند.

تلاش رادیویی‌ها در استودیوی بزرگان رادیو

همان‌طور که رادیویی‌ها در استودیوی بزرگان رادیو (استودیو هشت) از هیچ‌ کوششی برای رسیدن کارها به شنوندگان دریغ ندارند. ماسک و ضدعفونی در کنار استودیوها وجود دارد و رادیویی‌ها با پروتکل‌های بهداشتی به کارشان ادامه می‌دهند همان‌طور که در بقیه بخش‌های صداوسیما این اتفاق می‌افتد اما به هر حال در خطر و تهدید قرار دارند اما برایشان حال خوب مردم در این سختی شرایط کرونایی مهم است.

روایت ایوب آقاخانی از روزهای سخت کرونایی

همان‌طور که وقتی با ایوب آقاخانی از کارگردانان و بازیگران و گویندگان قدیمی رادیو صحبت می‌کنیم و او به نکته قابل تأملی اشاره می‌کند که سعی می‌کنیم سالم بمانیم و برای مردم کار کنیم. او به خبرنگار خبرگزاری تسنیم  گفت: تظاهراتی از شرایط ایمن و پروتکل‌های بهداشتی همه‌جا اجرا می‌شود و فراهم است اما ایمنی به معنای واقعی‌اش هزینه‌بر است و درست اتفاق نمی‌افتد. منظور من رادیو، تلویزیون و دوبله و اینجاها نیست تأکید من شکل کلان و عموم جامعه است؛ این می‌تواند مقابل دوربین باشد و یا می‌تواند در رادیو و دوبله و سالن تئاتر باشد. وقتی مدیر سالن تئاتری خودش ماسک را مضحک و کاملاً فرمایشی می‌زند که بینی‌اش از ماسک بیرون زده، مشکل در فرهنگ فردی آدم‌ها و فشار نیاوردن از طرف مدیران و هزینه نکردن به اندازه کافی است.

مسعود فروتن: تعطیلی که معنا ندارد

بسیاری از هنرمندان دیگر مثل مسعود فروتن به این نکته اشاره کردند که صداوسیما تعطیلی ندارد. او که خودش چند روز در هفته به رادیو می‌رود در گفت‌وگویی با خبرنگار خبرگزاری تسنیم گفت: ما به مردم می‌گوییم در خانه بمانید و بیرون نیایید، خب، با چه چیزهایی سرگرم شوند. رادیو و تلویزیون تعطیلی ندارد و وظیفه سرگرمی دارد باید کار کنیم همان‌طور که پزشکان و پرستاران کار می‌کنند. هرچه برنامه‌ها و سریال‌هایمان جذاب‌تر باشد مردم را بهتر می‌توانیم در خانه نگه داریم. به من می‌گویند سرکار نرو، اگر به جای هنرمند، پزشک بودم چه می‌شد؟ صداوسیما تعطیلی ندارد. سینما و تئاتر تعطیل است و مخاطب ما در منزل نباید چیزی گوش بدهد و ببیند؟ هنرمندانی که سریال بازی می‌کنند موظف‌اند کار کنند.

فعالیت هنرمندان و خبرنگاران در سایه کرونا

فعالیت هنرمندان رادیو و تلویزیون و خبرنگاران رسانه‌ها برای آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی و فراهم آوردن ساعاتی مفرح و بانشاط برای مخاطبان که بر اساس توصیه‌های وزارت بهداشت بهتر است در خانه بمانند و از ترددهای غیرضروری پرهیز کنند کم از فعالیت بی‌دریغ پزشکان و پرستاران ندارد. صدالبته بجاست که به این تلاش شبانه‌روزی گروه‌های فیلمسازی توجه شود.

جدال رادیویی‌ها با کرونا به روایت معاون صدا

حمید شاه‌آبادی معاون صدا هم درباره همیّت و حضور پررنگ هنرمندان خصوصاً رادیویی‌ها در شرایط سخت کرونایی به خبرنگار تسنیم  گفت: امروز همه کسب و کارها آسیب دیده و سختی‌های زیادی برای مردم بوجود آمده است اما تولیدکنندگان برنامه‌های رادیویی چون با میکروفون و استودیو و فضای اینچنینی سر و کار دارند، مشکلات خاص خوش را دارد. دعا کنید برای همه  که این گرفتاری بزرگ هرچه زودتر از همه کشورها رفع شود.

او همچنین خبرنگاران را هم خط مقدم بحران‌ها و اتفاقات در هر دورانی دانست و پیامی را همزمان با هفدهم مردادماه روز خبرنگار صادر کرد که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید:

به نام خداوند لوح و قلم

جان نباشد جز خبر در آزمون

هر که را افزون خبر جانش فزون

هفدهم مرداد یادآور مجاهدت انسانهایی است که در مسیر روایت حقیقت، بی‌ادعا طلایه‌دار وادی آگاهی و نیکاندیشی بودند و در آسمان شهادت ستارگانی جاوید شدند.

به راستی رسالت اصحاب خبر و رسانه

چنانچه پیامبر اعظم صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلم فرمود: «حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامتگری نهراس»، خطیر و حساس است و چه زیباست اندیشه‌ای که با استعانت از قلم، واژه‌ها را در خدمت بیان حق درآورد.

امسال روز خبرنگار  با عیدالله‌الاکبر که خود، انعکاس خبر نعمت بزرگ ولایت و اتمام و اکمال دین توسط راویانی صدیق بر جهانیان بود، قرین گشته است.

فرا رسیدن این روز و این تقارن فرخنده را گرامی داشته و برای تمامی انسان‌های فرهیخته‌ای که در راه روشنگری و آگاهی بخشی، چراغ راه جامعه شدند آرزوی سلامتی و بهروزی دارم.

بی تردید اهتمام مسئولانه خبرنگاران، گزارشگران و اهالی خبر و اطلاع‌رسانی کشور موجب تداوم عزت و سربلندی کشور عزیزمان ایران است.

صحنه "عصر جدید" صحنه وحدت شد/ وقتی ایرانی‌ها و افعانستانی‌ها رژه برادری رفتندخندوانه آبان پخش می‌شودگزارش تسنیم از پشت صحنه عیدانه آی فیلم عربی | هشدار مجری برای مقابله با تبلیغات ضدایرانی در شبکه‌های‌ غربی

انتهای پیام/

R1515/P/S4,1430/CT7 واژه های کاربردی مرتبط ویروس کرونا روز خبرنگار بازیگران سینما و تلویزیون ایران رادیو نمایش رسانه ملی رادیو بیشتر بخوانید... زندگی شهید حججی سریال شد حمید لولایی بازیگر سریال نوروزی شد/ شروع "نوروز رنگی" از اول شهریور سریال بعدی شبکه دو "بوم و بانو" یا "مرضیه"؟ قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... زندگی شهید حججی سریال شد حمید لولایی بازیگر سریال نوروزی شد/ شروع "نوروز رنگی" از اول شهریور سریال بعدی شبکه دو "بوم و بانو" یا "مرضیه"؟ واژه های کاربردی مرتبط ویروس کرونا روز خبرنگار بازیگران سینما و تلویزیون ایران رادیو نمایش رسانه ملی رادیو پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی ۱ خندوانه آبان پخش می‌شود ۲ چرا "عید غدیر" بزرگ‌ترین عید مسلمانان است؟/ عید حقیقی از نگاه امیرالمؤمنین(ع) ۳ غدیر در بیان آیت‌الله بهجت؛ چرا عید غدیر، بالاترین عید اسلام است؟ ۴ باربد بابایی: مافیا دست از سرِ موسیقی تلویزیون برنمی‌دارد/ خوانندگانی که برای خواندن تیتراژ ۵۰ میلیون و برای آمدن به تلویزیون ۲۰ میلیون می‌پردازند! ۵ آنتن پاییزِ سیما؛ "بیگانه‌ای با من است" یا "از سرنوشت ۳" ۶ حدیث غدیر| زمانی که ابلیس در ماجرای غدیر ناله سر داد ۷ پناهیان: مداحان در عرصه‌های مجازی فعال‌تر شوند/ توجه به موضوع مهدویت در اشعار و روضه‌های محرم ۸ خبری که پیامبر درباره سرنوشت "عهد غدیر" داده بود مهمترین اخبار فرهنگی صحنه "عصر جدید" صحنه وحدت شد/ وقتی ایرانی‌ها و افعانستانی‌ها رژه برادری رفتند شعرخوانی احمد بابایی در محفل «همای رحمت» به مناسبت عید غدیر خم آداب و اعمال شب و روز عید غدیر ماجرای غدیر فقط نصب جانشین برای پیغمبر(ص) نبود مهمترین اخبار تسنیم فاکس نیوز: مخالفت چین به معنای پایان تلاش‌های پامپئو برای تمدید تحریم‌های ایران است گفتگو| ایزدی: خروج برایان هوک از دولت ترامپ بیانگر شکست سیاست فشار حداکثری علیه ایران است واعظی: در روز‌های پایانی تحریم قرار داریم/ ماه‌های آینده وضع به مراتب بهتر می‌شود آمار جانباختگان کرونا از مرز ۱۸۰۰۰ نفر گذشت/ فوت ۱۵۶ نفر در ۲۴ ساعت گذشته واکنش شمخانی به استعفای هوک؛ شاید مایک هم مجبور شود چمدان‌هایش را قبل از دونالد ببندد درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا روز خبرنگار بازیگران سینما و تلویزیون ایران رادیو نمایش رسانه ملی رادیو ویروس کرونا روز خبرنگار بازیگران سینما و تلویزیون ایران رادیو نمایش رسانه ملی رادیو روز خبرنگار همان طور رادیویی ها برنامه ها عید غدیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۰۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت تلویزیون اسرائیل از پنج ماموریت برای مقابله با ایران و مقاومت

تعداد بازدید : 102 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 633 تلویزیون رژیم اسرائیل در گفت و گو با یک کارشناس صهیونیست از پنج ماموریت برای مقابله با ایران و مقاومت پرده برداشت؛ ماموریت‌هایی که به ادعا این شبکه در صورت عدم اجرا، حاکمیت اسرائیل برقرار نخواهد ماند. این گزارش را با زیرنویس فارسی می‌بینید.

دیگر خبرها

  • روزیِ نو؛ مجله‌ای رادیویی با رویکرد امیدبخشی
  • از فرهنگ اقوام تا تجلیل از نخبگان و فرهیختگان
  • جشنواره «پژواک» بین‌المللی می‌شود؟/افزایش آثار رادیویی غیرسازمانی
  • رفع مشکل فرستنده های رادیو و تلویزیون در شهرستان مهر
  • روایت تلویزیون اسرائیل از پنج ماموریت برای مقابله با ایران و مقاومت
  • برنامه رادیویی «محبت بی دریغ» از رادیو سلامت
  • «بوستان سعدی» با صدای ساعد باقری
  • روایت زندگی شهدا از نگاه مستندسازان رادیویی
  • روایت تجربه‌ای ۲ ساله در یک جشنواره رادیویی/ من یک مادر هستم
  • آغاز فعالیت شورای عالی فیلم و سریال بنیاد روایت فتح